Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

Muffinman

...eller, delvis lettelse. På ene ruta er det et par riper som man så vidt kan kjenne med fingeren, men på den andre er det 3-4 lange vertikale i tillegg til flere korte horisontale. Det er også to-tre som går i sikksakk, alle ripene er lett følbare og det er veldig skjemmende fra innsiden når sola står på. Her er det nok monteringen som har skadet filmen.

Jeg er så innmari lei av å klage på ting som ikke blir bra  :(

mj

Skal få på solfilm nå til torsdag. Skal samtidig sjekke om det er mulig å legge film på utsiden i det partiet som går ned ved åpning av dører uten at det blir seendes helt teit ut.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

HelectriC

Sitat fra: mj på mandag 18. april 2016, klokken 20:57
Skal få på solfilm nå til torsdag. Skal samtidig sjekke om det er mulig å legge film på utsiden i det partiet som går ned ved åpning av dører uten at det blir seendes helt teit ut.

det skjønte jeg ikke! skal du ha solfilm på utsiden? hvorfor? filmen på innsiden dekker hele ruten som er synlig utenfra også den del som går auto opp/ned ved åpning/lukking av døren.
ioniq 5

mj

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 19. april 2016, klokken 10:05
Sitat fra: mj på mandag 18. april 2016, klokken 20:57
Skal få på solfilm nå til torsdag. Skal samtidig sjekke om det er mulig å legge film på utsiden i det partiet som går ned ved åpning av dører uten at det blir seendes helt teit ut.

det skjønte jeg ikke! skal du ha solfilm på utsiden? hvorfor? filmen på innsiden dekker hele ruten som er synlig utenfra også den del som går auto opp/ned ved åpning/lukking av døren.

Tenkte en klar film nederst på utsiden for å kanskje hindre oppriping av ruta.. Er jo en tulleløsning med den filtlisten som Tesla bruker. Støv, skit og sand samler seg der og blir dradd ned og fester seg i filten og ligge klar til å ripe hele glasset når vinduet ruller helt ned.

Kan hende det er en dårlig idé men noe må man prøve å finne på for å unngå disse ripene tenkte jeg.

Alternativet er jo å få bygget filten ut med en gummilist som ligger litt opp på ruten slik de fleste andre biler har.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Spørsmål: kan silikon på gummilistene gjøre at solfilmen løsner i kantene? Kan jo se for meg at det kanskje kan presses mellom film og glass når ruta går opp samtidig som den ligger i et visst press mot pakingen.

lunitiks

#425
dood i just got tints
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

Slitan lunitiks, og kom igjen flere bilder! Har kjørt i 2 år med 35% på alle ruter fra b-stolpen og bak, lurer på om jeg skal gå for 50% på sidevinduene foran. Ser bra ut med mørke ruter på hvit bil med pano og mørke felger.

erot

Ja, gjør det. Har hatt 50/30/20 og 50/35 på mine to. Begge deler ser perfekt ut. Ikke for mørkt framme til at det blir påfallende eller upraktisk, gradvis usynlig overgang og ikke så mørkt at det blir harry. 20 på bakruta er ok siden den er en forlengelse av taket, men 35 ser fint ut det også.

Kvark

S85D

lunitiks

#429
tintline.no (Her ligger også priser.)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

J.C

70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Cato76

Er det noen som har erfaring men precut film? Vurderer å bestille og legge på selv. Kan da ikke være det største problemet å få til et bra resultat...  ???

Prisen er heller ikke så verst (ca 560,-)

http://www.ebay.com/itm/PreCut-Tint-Film-Kit-for-Tesla-All-Sides-Rears-Window-Any-Shade-VLT-Black-/171253101807?fits=Make%3ATesla&hash=item27df7af4ef:g:r9wAAOxy2CZTY7E1&vxp=mtr
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

petersv

Virker smart, men spørs om det er trivielt å få montert det pent?

Muffinman

#433
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. mai 2016, klokken 10:29
Er det noen som har erfaring men precut film? Vurderer å bestille og legge på selv. Kan da ikke være det største problemet å få til et bra resultat...  ???

Prisen er heller ikke så verst (ca 560,-)

http://www.ebay.com/itm/PreCut-Tint-Film-Kit-for-Tesla-All-Sides-Rears-Window-Any-Shade-VLT-Black-/171253101807?fits=Make%3ATesla&hash=item27df7af4ef:g:r9wAAOxy2CZTY7E1&vxp=mtr
Vurderer å legge film selv på bakruta på bilen som har klappseter bak, men tar ikke sjansen på uspesifisert type film. Minimumskravet foruten å være ferdig kappet er at filmen er av anerkjent merke og oppgitt gjennomlysningsgrad.

Blir for øvrig skeptisk når ebayselgeren skriver "no need to remove door panels". Brukte en Glassdrive-sjappe til å legge på sideviduene siden disse er bevegelige og må sitte skikkelig. Resultatet ble visuelt ikke 100%, men det sitter skikkelig. De slipte kantene på filmen mot vinduskanten slik at overgangen ble usynlig. Jeg tror videre at det er en forutsetning for god holdbarhet at dørtrekkene tas av slik at den nedre kanten av filmen slipper å kjøres forbi et kontaktpunkt hver gang vinduet skal ned.

shufu

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mai 2016, klokken 09:36
Vurderer å legge film selv på bakruta på bilen som har klappseter bak, men tar ikke sjansen på uspesifisert type film. Minimumskravet foruten å være ferdig kappet er at filmen er av anerkjent merke og oppgitt gjennomlysningsgrad.

Jeg tenker å kjøpe dette om mulig i Norge:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/rear-liftgate-sunshade
Det ser ok ut i sommer slik at det blir ikke for varmt for barn som sitter bak.

Er det noen som har en mening om dette?

Vet ikke enda om jeg skal bruke solfilm. Noe sted å anbefale i Oslo (eller akershus) området?
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA