Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

Pitstopbilpleie

Ja, kan begynne å lure på mye når de har sånne priser. Filmen I seg selv koster Jo en del så det er Ikke my fortjeneste på jobben isåfall.
De kan umulig slipe kanter heller på så Kort tid. Du får si ifra hvordan det ble...

Hyperstress

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 31. mars 2014, klokken 23:47
Går nok for Scandinano her; de får euforiske tilbakemeldinger på sin Facebook-side, og har ti års garanti på arbeid og folie. 2.500 for B-stolpe og bakover.

Glass Drive Økern virket fornærmet da jeg konfronterte dem med spriket mot deres pris (4.300,-). De sa at de ikke konkurrerte på pris, og at hvis dette var avgjørende måtte jeg bare dra til Drammen. Var interessert i å høre hva annet de konkurrerte på mtp garantien på 10 år, men da ble det stille.

Riis bilglass sa de ikke hadde noe å gå på, da arbeid og deler tilsa pris på 4.200. De ønsket også å ha bilen over natten for tørking, mens Scandinano bare trengte tre timer på hele jobben.

Det eneste jeg er bekymret for er nettopp det siste; hva gjør at deres film ikke trenger å "herde" like lenge? Men igjen; ti års garanti er ti års garanti ;)

Tror nok den trenger natta på herding Scandinano sin film også, for den var tydlig "vannaktig" første døgnet. Fikk beskjed om å ikke kjøre ned vinduene  før etter ca 5 dager. (Noe jeg likevel presterte å gjøre etter kort tid pga den dustete alle-vindu-ned funksjonen på FOBen :( )

Hva går sliping ut på? Er det nødvendig? Vedlagt er bilde fra jobben Scandinano gjorde på mine ruter.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Pitstopbilpleie

Sliping går ut på at filmen legges litt over kantene på ruta, så venter man til det er tørt før man da sliper kantene med en fil.
Da får man filmen helt opp til alle kanter på alle rutene. Ser Mye penere og gjennomført ut.  8)

19quiz76

Dere som har små barn på 2. rad og har lagt 35 på sidevinduer bak - holder dette, eller bør man ned på 20 for å skjerme godt nok for lysinntrenging?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ellholt

Vi la på 35 på siderutene bak og 20 på bakluken. Synes det kledde bilen bra. Min personlige smak er at 20 bak blir litt mørkt når man ikke kan ha noe på fører og passasjer vinduene :-(. Barna synes det ble veldig ok, de er fra 8 til 15 år gamle.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

19quiz76

Sitat fra: ellholt på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:34
Min personlige smak er at 20 bak blir litt mørkt når man ikke kan ha noe på fører og passasjer vinduene :-(
Kunne ikke vært mer enig - men det er få ting som kommer så langt ned på lista til kona som det hun kaller mitt "jåleri" når det gjelder bil :D

Så jeg vil nødig komme hjem med nylagt solfilm og så skriker han på 6 mnd like forbanna når han får sola i fleisen fordi jeg gikk for en toning for lyst.

Derfor lurte jeg på om man burde gå for 20 dersom lysinntrengning er det viktigste?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

petersv

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:56
Sitat fra: ellholt på tirsdag 15. april 2014, klokken 21:34
Min personlige smak er at 20 bak blir litt mørkt når man ikke kan ha noe på fører og passasjer vinduene :-(
Kunne ikke vært mer enig - men det er få ting som kommer så langt ned på lista til kona som det hun kaller mitt "jåleri" når det gjelder bil :D

Så jeg vil nødig komme hjem med nylagt solfilm og så skriker han på 6 mnd like forbanna når han får sola i fleisen fordi jeg gikk for en toning for lyst.

Derfor lurte jeg på om man burde gå for 20 dersom lysinntrengning er det viktigste?

jeg kjøpte Teslas org. solskjerm til bakruta, og har fra biltame på siderutene, det synes minstemann er bra, og er etter min mening mer fleksibelt.

laumb

Jeg har 20% i bakruta og 35% på siderutene.
Guttungen sier i fra innimellom at det er litt sterk sol - men det er langt i fra så sterkt sol uten.

Er ungene vare tar du 20% og heller slenger på 50% foran for å dempe inntrykket/skillet mellom rutene.

Dersom du bor i nærheten av meg kan du svippe innom og sjekke ut 35%.

cstromme

Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

janmb

Sitat fra: cstromme på tirsdag 15. april 2014, klokken 23:47
Sitat fra: ellholt på tirsdag 15. april 2014, klokken 23:00
Bilde av 20 på bakruten

Hvor godt ser du ut med dette?

Ser ikke på det som viktig i det hele tatt.

Man imøtekommer definitivt kravet om at man kan se blålys dersom du får utrykning bak deg, og andre krav er det ikke.

Når det gjelder det praktiske er jo kameraet overlegent uansett.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

19quiz76

#146
Endte opp med 20 fra B og bakover, er veldig fornøyd med resultatet. Slett ikke så brå overgang fra frontvinduer som jeg hadde fryktet, selv om jeg nok ville valgt 35 hvis det estetiske var eneste motivasjon ;)

Før:


Etter:




Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Epleskreller

#147
Tok 50 på bakdørene i høst og 35% på luka bak. Syns det ble mørkt nok.

Barna sluttet å klage på sola i bagasjerommet og det ser ikke for mørkt ut..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Yagi

Jeg lurer fælt på hvor mørk solfilm jeg skal legge. Har aldri hatt solfilm på bil før og aner ikke hvordan det er å sitte bak i en bil med mørke ruter...

Er det noen i Oslo vest / Bærum som har 20 eller 35 bak B-stolpe som kunne la meg sitte i baksetet sitt et lite øyeblikk - bare for å sjekke hvordan det er?

Vurderer 5 på bakrute og 20 på sidevinduene bak....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Mons

Vi har 15 på alle ruter bak B-stolpen. Ble anbefalt denne solfilmen, for at solbeskyttelsen skulle bli god nok for lillejenta vår. Var litt skeptisk på forhånd, men synes det ble bra. Ikke noen som helst problem å se ut, og bilvinduene fremstår ikke som ekstremt mørke sett utenfra. Solskjermingen fungerer bra, men lillejenta snur seg fremdeles bort fra solskinnet. Skjønner ikke helt at 35 eller 50 kan gi tilstrekkelig solskjerming, om det er småbarn man vil skjerme, men det virker som resten her er fornøyd med det.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA