Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Sitat fra: Kianus på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 21:53
Finnes det noe beskyttelse til å ha over ISOfixen fra Cybex Sirona?
Jeg tar setet mye inn og ut av bilen, og er redd for å stikke hull i skinnsetene når jeg setter inn setet.
Noen som har erfaringer med dette?

Med vår Cybex Sirona fulgte det med to "rør" til å stikke inn til isofix-ankeret til bilen. Når setet skal inn i bilen er det bare å føre festene gjennom de rørene og inn til ankeret uten å måtte lirke seg vei mellom sitteputene. Sjekk med de du kjøpte stolen av om de har slike, de skal egentlig følge med stolen.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

petersv

Problemet med disse føringene i plast er at de presser såpass på setet at de blir stygge når man tar de bort igjen. Enkleste med sirona er å være forsiktig og etter hvert blir setet litt deformert og da går det veldig greit. Kjør framstolen helt fram og bøy seteryggen fram, da kan du stå med et ben i bilen når du skyver stolen på plass. Kjør isofixen helt ut før du begynner.

lunitiks

+1 til petersv.

Helt uaktuelt for meg å prøve å stappe inn de svære "kassettene" (guidene) igjen. Isofix-armene i stolen er faktisk mye slankere og mer avrundet, dvs ikke så skarpe kanter, som de der hjelpemidlene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sjøhyene

Sitat fra: TRM på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 20:54
Noen som vet om det finnes et trekk som dekker hele baksetet?

Får ny bil nå på fredag, dessverre med skinninteriør, og vet av erfaring at småunger og skinn er en oppskrytt kombinasjon... Må gjøre noen forebyggende tiltak.

Du har de ekstra barnesetene eller? Bruker alltid de til og fra barnehage og ellers når de er sølete og skitne. Spart oss for mye gris inn i kupeen!
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

TRM

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 07. oktober 2015, klokken 08:36
Sitat fra: TRM på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 20:54
Noen som vet om det finnes et trekk som dekker hele baksetet?

Får ny bil nå på fredag, dessverre med skinninteriør, og vet av erfaring at småunger og skinn er en oppskrytt kombinasjon... Må gjøre noen forebyggende tiltak.

Du har de ekstra barnesetene eller? Bruker alltid de til og fra barnehage og ellers når de er sølete og skitne. Spart oss for mye gris inn i kupeen!
Vi har de ekstra to setene bakerst, men på langturer må bikkja sitte bak.

Finnes det tisselaken som har ca samme målene som benken i baksetet? Helst i svart farge. :)
Tenker at et tisselaken i kombinasjon med vanlige beskyttelsesmatter må gjøre susen?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

petersv

Du får kjøpe på kid interiør, barnas hus, eller tilsvarende og så farge det svart etterpå med tøyfarge fra Panduro el.lign.

Goku

Vi bruker Cybex Solution til 4-åringen vår. Jeg har next-gen baksetene med nakkestøtten som stikker litt fram. Dette gjør at toppen av beltestolen hviler mot nakkestøtten, mens ryggen står3-8 cm fra seteryggen, noe som gjør at beltestolen står ustabilt og tipper lett til sidene.

Er det noen som har god erfaring med andre stoler?
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Siggen

Sitat fra: Goku på onsdag 07. oktober 2015, klokken 11:15
Vi bruker Cybex Solution til 4-åringen vår. Jeg har next-gen baksetene med nakkestøtten som stikker litt fram. Dette gjør at toppen av beltestolen hviler mot nakkestøtten, mens ryggen står3-8 cm fra seteryggen, noe som gjør at beltestolen står ustabilt og tipper lett til sidene.

Er det noen som har god erfaring med andre stoler?

Britax Kidfix

Fastlane83

Noen som har Britax KIDFIX II XP SICT i sin Model S? Erfaringer?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Siggen

Sitat fra: Fastlane83 på mandag 02. november 2015, klokken 15:03
Noen som har Britax KIDFIX II XP SICT i sin Model S? Erfaringer?

Har to stykk bak i vår P85D med Nextgen bakseter. Blir noe trangt i midtsetet, men Kidsa er fornøyd

Fastlane83

Har to stykk bak i vår P85D med Nextgen bakseter. Blir noe trangt i midtsetet, men Kidsa er fornøyd
[/quote]

Takk. Hvordan er passformen på dette barnesetet mot ryggen på bilsetet?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

DaTwister

19 sider var mye å gå igjennom. Hvor finner jeg belteforlenger til baksete?

JorgenM

Vi kjøpte våre på eBay, fra USA. 700,- for 3 stk.

Først 3 stk på ca 20cm, men de ble litt korte så vi kjøpte nye på 30cm som er perfekte.
Måtte betale mva før levering av de første, men ikke på de siste (enda i alle fall)

http://www.ebay.com/itm/2013-Tesla-Model-S-Rear-Window-Seats-12-Rigid-Seat-Belt-Extender-44379R-13-/321261652963?hash=item4accafcbe3:g:cNoAAOxy3NBSlmOC&vxp=mtr
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

shufu

Sitat fra: DaTwister på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:08
19 sider var mye å gå igjennom. Hvor finner jeg belteforlenger til baksete?

Jeg har bestilt for noe dager siden en regular belt extender fra: http://www.seatbeltextenderpros.com/tesla-model-s-seat-belt-extender/
Har ikke fått den enda. Skal gi tilbakemelding når jeg får den (det var anbefalte av noen i den tråd om jeg husker riktig).
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

twinpeaks

Sitat fra: Siggen på søndag 08. november 2015, klokken 13:14
Sitat fra: Fastlane83 på mandag 02. november 2015, klokken 15:03
Noen som har Britax KIDFIX II XP SICT i sin Model S? Erfaringer?

Har to stykk bak i vår P85D med Nextgen bakseter. Blir noe trangt i midtsetet, men Kidsa er fornøyd

Til dere som bruker Britax Kidfix: Jeg var fast bestemt å bytte ut mine Cybex Solution X2-Fix med et eller annet Kidfix pga bedre form av ryggen. MEN: Hvordan får dere festet setebeltet, særlig på sete på venstre side? I hvert fall på de modellene som Barnas Hus hadde her i Trondheim bygger utløse-knappen for Isofix så langt ut at det virker helt umulig å feste setebeltet (i motsetning til Cybex Solution). Jeg hadde vurdert å kjøpe en forlengelse for setebeltene, men også den må ja festes, og det virker svært vanskelig, i hvert fall hvis man av og til skal ta setene inn og ut.

Noen andre gode anbefalinger (tvillinger på 7 år)?
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA