Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

www.satheesh.net og teslaforum

Startet av TS, lørdag 10. august 2013, klokken 20:12

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net


Bra skrevet.
Er du som har startet opp www.teslaforum.no ?
Hva er motivasjonen?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

satheesh.net

Sitat fra: TS på lørdag 10. august 2013, klokken 20:12
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net


Bra skrevet.
Er du som har startet opp www.teslaforum.no ?
Hva er motivasjonen?

Hei. Takk for positiv tilbakemelding! Motivasjonen spør du? Enkelt - jeg brenner for ting som jeg har tro på. Model S er én av dem.

Og ja, det er jeg som har startet www.teslaforum.no. Det var dog før jeg forstod at det fantes et forum for elbiler, altså dette forumet. Men jeg har et lite håp om at vi (Tesla-eiere) kanskje kunne tenke seg et dedikert forum der vi alle kan samles. Forstår selvsagt at det blir litt overflødig da samtlige er å finne på dette forumet, men jeg er åpen for forslag. Dessuten ønsker jeg å overlate moderator-rollen til noen. Jeg har simpelthen ikke tid til å følge opp alt.  ;)
Tenkte jeg skulle lage et innlegg her og fortelle om siden, men er litt usikker på om jeg "tør".  :-X

Hvis flere ønsker det er jeg selvsagt åpen for dialog!  ;)

TS

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 20:29
Sitat fra: TS på lørdag 10. august 2013, klokken 20:12
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net


Bra skrevet.
Er du som har startet opp www.teslaforum.no ?
Hva er motivasjonen?

Hei. Takk for positiv tilbakemelding! Motivasjonen spør du? Enkelt - jeg brenner for ting som jeg har tro på. Model S er én av dem.

Og ja, det er jeg som har startet www.teslaforum.no. Det var dog før jeg forstod at det fantes et forum for elbiler, altså dette forumet. Men jeg har et lite håp om at vi (Tesla-eiere) kanskje kunne tenke seg et dedikert forum der vi alle kan samles. Forstår selvsagt at det blir litt overflødig da samtlige er å finne på dette forumet, men jeg er åpen for forslag. Dessuten ønsker jeg å overlate moderator-rollen til noen. Jeg har simpelthen ikke tid til å følge opp alt.  ;)
Tenkte jeg skulle lage et innlegg her og fortelle om siden, men er litt usikker på om jeg "tør".  :-X

Hvis flere ønsker det er jeg selvsagt åpen for dialog!  ;)

Det er jo motivasjon nok  ;)

Bra inteniativ.
Eiere bør ha sitt forum hvor ting kan diskuteres og luftes uten at forumbøller, fossiltilhengere og journalister utnytter dette .

Mitt forslag er at vi gjør dette i regi av en Tesla Owner Club for betalende medlemmer med VIN nr

Klubben er i planleggingsfasen: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6860.0.html
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

satheesh.net

Sitat fra: TS på lørdag 10. august 2013, klokken 20:42
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 20:29
Sitat fra: TS på lørdag 10. august 2013, klokken 20:12
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net


Bra skrevet.
Er du som har startet opp www.teslaforum.no ?
Hva er motivasjonen?

Hei. Takk for positiv tilbakemelding! Motivasjonen spør du? Enkelt - jeg brenner for ting som jeg har tro på. Model S er én av dem.

Og ja, det er jeg som har startet www.teslaforum.no. Det var dog før jeg forstod at det fantes et forum for elbiler, altså dette forumet. Men jeg har et lite håp om at vi (Tesla-eiere) kanskje kunne tenke seg et dedikert forum der vi alle kan samles. Forstår selvsagt at det blir litt overflødig da samtlige er å finne på dette forumet, men jeg er åpen for forslag. Dessuten ønsker jeg å overlate moderator-rollen til noen. Jeg har simpelthen ikke tid til å følge opp alt.  ;)
Tenkte jeg skulle lage et innlegg her og fortelle om siden, men er litt usikker på om jeg "tør".  :-X

Hvis flere ønsker det er jeg selvsagt åpen for dialog!  ;)

Det er jo motivasjon nok  ;)

Bra inteniativ.
Eiere bør ha sitt forum hvor ting kan diskuteres og luftes uten at forumbøller, fossiltilhengere og journalister utnytter dette .

Mitt forslag er at vi gjør dette i regi av en Tesla Owner Club for betalende medlemmer med VIN nr

Klubben er i planleggingsfasen: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6860.0.html

Jeg er faktisk helt enig med ditt resonnement. Det var en god idé. Jeg hjelper gjerne til om jeg kan. Skal ikke drive denne tråden helt off-topic, så kanskje fortsette den diskusjonen der. :)

PS! Mitt forum er også samme typen som Elbilforum er bygd på (Simple Machines). Så eksport/import burde ikke by på store utfordringer.

satheesh.net

Sitat fra: DonPedro på lørdag 10. august 2013, klokken 20:16
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 10. august 2013, klokken 19:34
Hei. Jeg har skrevet et lite First hand experience blogginnlegg om hvorfor jeg valgte Model S. Ta en titt på linken under. Legg gjerne igjen noen kommentarer om ønskelig.

http://www.satheesh.net/2013/08/10/tesla-model-s-first-hand-experience/

:D

Mvh
Satheesh Varadharajan
www.satheesh.net

Super første post og fin blogg! Velkommen til forumet.

Takk! Hyggelig med positiv tilbakemelding. ;)

Lars C. Krogenæs

Hei

Løftet ut postene som handler om teslaforum og satheesh.net, da de var off topic.

Egentlig burde tråden vært flyttet ut av Tesla og inn i en annen gruppe, men lar den være her.

Jeg er tvilende til at det er lurt å opprette et eget forum for kun Tesla biler, på samme måte som det var klønete å ha et eget forum for Think.

Selv om Tesla skiller seg markant ut fra andre elbiler, er det mye av den samme problematikken som går igjen. Elbilen er der den er i Norge i dag, mye grunnet Norsk Elbilforening sitt arbeid gjennom 20 år:

    Gratis parkering på kommunale p-plasser.
    Gratis passering i alle landets bomstasjoner og fritak for rushtidsavgift.
    Fri adgang til å kjøre i kollektivfeltet.
    Årsavgiften er kun 415 kr (i 2013).
    Gratis lading på de fleste offentlige ladestasjoner.
    Kjøp av elbil er fritatt for engangsavgift og merverdiavgift.
    50% rabatt på firmabilbeskatningen.
    Gratis transport av elbilen på riksveiferger (men fører må betale).
    Statens regulativ gir deg ekstra tillegg (15 til 80 øre i 2013) i kilometergodtgjørelsen hvis du bruker elbil.

For å opprettholde disse godene så lenge som mulig, mener jeg det er mest slagkraftig å samle elbilfolket i samme organisasjon, men gjerne med en egen Tesla-avdeling for å dyrke bilens særegenheter.

Elbilforum.no er åpen for alle, og alle er velkomne til å skrive om det meste, så lenge det ikke går på æreskrenkelser, og at man greier å holde seg til tema hvis man poster i en eksisterende tråd. Har man nytt tema er det greit å poste i en tråd som omhandler dette, eller starte en ny tråd. Det tror jeg alle er tjent med.

Når satheesh.net forteller om sitt forum på elbilforum.no, tar jeg det som en selvfølge at jeg kan fortelle om "vårt" forum på teslaforum.no.

Jeg er selvsagt åpen for dialog.

Mvh

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
www.elbilforum.no
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

satheesh.net

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:27
Hei

Løftet ut postene som handler om teslaforum og satheesh.net, da de var off topic.

Egentlig burde tråden vært flyttet ut av Tesla og inn i en annen gruppe, men lar den være her.

Jeg er tvilende til at det er lurt å opprette et eget forum for kun Tesla biler, på samme måte som det var klønete å ha et eget forum for Think.

Selv om Tesla skiller seg markant ut fra andre elbiler, er det mye av den samme problematikken som går igjen. Elbilen er der den er i Norge i dag, mye grunnet Norsk Elbilforening sitt arbeid gjennom 20 år:

    Gratis parkering på kommunale p-plasser.
    Gratis passering i alle landets bomstasjoner og fritak for rushtidsavgift.
    Fri adgang til å kjøre i kollektivfeltet.
    Årsavgiften er kun 415 kr (i 2013).
    Gratis lading på de fleste offentlige ladestasjoner.
    Kjøp av elbil er fritatt for engangsavgift og merverdiavgift.
    50% rabatt på firmabilbeskatningen.
    Gratis transport av elbilen på riksveiferger (men fører må betale).
    Statens regulativ gir deg ekstra tillegg (15 til 80 øre i 2013) i kilometergodtgjørelsen hvis du bruker elbil.

For å opprettholde disse godene så lenge som mulig, mener jeg det er mest slagkraftig å samle elbilfolket i samme organisasjon, men gjerne med en egen Tesla-avdeling for å dyrke bilens særegenheter.

Elbilforum.no er åpen for alle, og alle er velkomne til å skrive om det meste, så lenge det ikke går på æreskrenkelser, og at man greier å holde seg til tema hvis man poster i en eksisterende tråd. Har man nytt tema er det greit å poste i en tråd som omhandler dette, eller starte en ny tråd. Det tror jeg alle er tjent med.

Når satheesh.net forteller om sitt forum på elbilforum.no, tar jeg det som en selvfølge at jeg kan fortelle om "vårt" forum på teslaforum.no.

Jeg er selvsagt åpen for dialog.

Mvh

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
www.elbilforum.no

Hei! Jeg er forsåvidt helt enig med deg. Jeg startet teslaforum.no uten å vite at det faktisk eksisterte noen felles forum for Elbiler generelt. Jeg burde kanskje gjort bedre research, men jeg "hang" på Tesla sine offisielle forumsider og så lite (ingen) referanse til noen norsk felles forum. Så der har du i hvert fall grunnen. Jeg ble imidlertid oppmerksom fra én på forumet her som også var på Tesla sine forumsider at det fantes et felles forum for Elbiler i Norge. Og da ble jeg selvsagt medlem her asap. :)

Det er derfor jeg også ikke har "reklamert" noe for forumet da det virker som dette gjør en god nok jobb. Dessuten er jeg litt "redd" for å få mye negativ kritikk uten at folk egentlig forstår hva det opprinnelige motivet mitt var; som var å samle alle Teslaeiere på én plass og utveksle erfaring og andre tips. Dette gjøres jo fult ut her - så mitt forum blir kanskje litt overflødig.

Jeg kommer ikke til å nedlegge mitt forum, men lar det bare gå sin gang. Hvis noen ønsker å bruke det, fint. Hvis ikke, ingen skade skjedd.  ;)

All respekt til Elbilforum og det dere har fått til. Jeg vil definitivt bruke dette forumet fremover og bidra med mitt så godt det lar seg gjøre.  :D

TS

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:25
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:27
Hei

Løftet ut postene som handler om teslaforum og satheesh.net, da de var off topic.

Egentlig burde tråden vært flyttet ut av Tesla og inn i en annen gruppe, men lar den være her.

Jeg er tvilende til at det er lurt å opprette et eget forum for kun Tesla biler, på samme måte som det var klønete å ha et eget forum for Think.

Selv om Tesla skiller seg markant ut fra andre elbiler, er det mye av den samme problematikken som går igjen. Elbilen er der den er i Norge i dag, mye grunnet Norsk Elbilforening sitt arbeid gjennom 20 år:

    Gratis parkering på kommunale p-plasser.
    Gratis passering i alle landets bomstasjoner og fritak for rushtidsavgift.
    Fri adgang til å kjøre i kollektivfeltet.
    Årsavgiften er kun 415 kr (i 2013).
    Gratis lading på de fleste offentlige ladestasjoner.
    Kjøp av elbil er fritatt for engangsavgift og merverdiavgift.
    50% rabatt på firmabilbeskatningen.
    Gratis transport av elbilen på riksveiferger (men fører må betale).
    Statens regulativ gir deg ekstra tillegg (15 til 80 øre i 2013) i kilometergodtgjørelsen hvis du bruker elbil.

For å opprettholde disse godene så lenge som mulig, mener jeg det er mest slagkraftig å samle elbilfolket i samme organisasjon, men gjerne med en egen Tesla-avdeling for å dyrke bilens særegenheter.

Elbilforum.no er åpen for alle, og alle er velkomne til å skrive om det meste, så lenge det ikke går på æreskrenkelser, og at man greier å holde seg til tema hvis man poster i en eksisterende tråd. Har man nytt tema er det greit å poste i en tråd som omhandler dette, eller starte en ny tråd. Det tror jeg alle er tjent med.

Når satheesh.net forteller om sitt forum på elbilforum.no, tar jeg det som en selvfølge at jeg kan fortelle om "vårt" forum på teslaforum.no.

Jeg er selvsagt åpen for dialog.

Mvh

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
www.elbilforum.no

Hei! Jeg er forsåvidt helt enig med deg. Jeg startet teslaforum.no uten å vite at det faktisk eksisterte noen felles forum for Elbiler generelt. Jeg burde kanskje gjort bedre research, men jeg "hang" på Tesla sine offisielle forumsider og så lite (ingen) referanse til noen norsk felles forum. Så der har du i hvert fall grunnen. Jeg ble imidlertid oppmerksom fra én på forumet her som også var på Tesla sine forumsider at det fantes et felles forum for Elbiler i Norge. Og da ble jeg selvsagt medlem her asap. :)

Det er derfor jeg også ikke har "reklamert" noe for forumet da det virker som dette gjør en god nok jobb. Dessuten er jeg litt "redd" for å få mye negativ kritikk uten at folk egentlig forstår hva det opprinnelige motivet mitt var; som var å samle alle Teslaeiere på én plass og utveksle erfaring og andre tips. Dette gjøres jo fult ut her - så mitt forum blir kanskje litt overflødig.

Jeg kommer ikke til å nedlegge mitt forum, men lar det bare gå sin gang. Hvis noen ønsker å bruke det, fint. Hvis ikke, ingen skade skjedd.  ;)

All respekt til Elbilforum og det dere har fått til. Jeg vil definitivt bruke dette forumet fremover og bidra med mitt så godt det lar seg gjøre.  :D

Elbilforum er for all del et viktig forum som bør brukes av Tesla eiere. Men, andre interessante bilmerker har som regel et eget forum og eierklubb.
Til og med uinteressante merker har det. Også i Norge.

Etter min mening bør det være et forum hvor man velger om sitt innlegg skal åpnes for offentligheten, eller bare "menigheten" .
Og med menigheten mener jeg akkrediterte kjøpere.
Jeg regner med at kundegruppen på T M S ser veldig annerledes ut totalt sett, sammenlignet med det øvrige elbilmarkedet.

Hadde elbilforeningen fått avtale med T M Norge, så hadde kanskje flere funnet veien hit.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Elmo

#8
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 13. august 2013, klokken 23:25
Jeg ble imidlertid oppmerksom fra én på forumet her som også var på Tesla sine forumsider at det fantes et felles forum for Elbiler i Norge. Og da ble jeg selvsagt medlem her asap. :)

Har du fått med deg at vi har www.elbilwiki.no også?
Noen har allerede skrevet litt om Model S der.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Lars C. Krogenæs

#9
Alltid et spørsmål om man skal drive med lukkede forum med diverse begrensninger, eller om man kan skrive fritt. Jeg er tilhenger av at alt man skriver bør kunne tåle offenlighetens lys, hvis ikke bør man la være. Krav om eierskap til bil gjør ikke journalister mindre interessert..... Tror nok ikke det er så stor forskjell på Tesla-eiere og Leaf-eiere. Når Tesla Gen3 kommer, blir likheten også mindre. Jeg tror uansett man har mye mer til felles enn det man har som skiller.

Av erfaring fra introduksjonen av nye Think, i-Miev og Leaf har det "kokt" på de respektive forumgruppene i perioden før bilene har blitt levert. Særlig gjalt dette i-miev, der vi fulgte bilene inn i båtene i Japan, og hvilke havner båtene anløp før bilene kom til Norge. Leaf forumet var også i ferd med å koke over av entusiaster når de første bilene kom til landet. All erfaring tilsier at vi nå er inne i en topp for Tesla debatten, og at den vil "roe seg" noe ned utover høsten, når ting med bilen blir mer avklart.

Vet ikke om Teslaforum.no har fått lov til å bruke Tesla sitt varemerke. Har teslaforum en avtale med Tesla er saken grei. Foreligger ikke en slik avtale, kan domenet bli stengt og personen bak bli saksøkt for missbruk av varemerket Tesla og logoen til Tesla Motors Inc. Det finnes en rekke parallelle saker på dette, blandt annet fra VW.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ebbrey

Ja det blir nok ikke like mye server okkupasjon fra Tesla entusiaster når jula nærmer seg og de fleste har fått bilen :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

teslaz

Er ganske enig om at det blir vesentlig mindre trykk litt utover høsten.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA