Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Olatho

Mine første timer var bare noen minutter. Bilen gikk direkte fra Tesla i Drammen til Scandiano for foliering. Kjedelig å sette den igjen etter bare noen få km, men litt må man ofre for å forsøke å skille seg ut.
I dag var det tid for den skikkelige avdukingen. Scandiano er fantastiske. De kjørte meg tilbake til Tesla (der den kjipe lånebilen vår sto parkert) etter å ha tatt imot bilen på tirsdag, og henta meg på stasjonen da jeg kom for å hente den i dag.
Og jobben de har gjort ser helt upåklagelig ut.
Etter en liten fotosession og litt leking med knapper og display osv (rakk jo ikke så mye på tirsdag) var det ut på veien.
Full fest i Drammen i dag, så jeg fikk vist fram den nye fargen ganske grundig. I følge Scandiano er det nok Norges eneste gule Model S!





Etter litt show-off langs elva bar det ut på E18 og øve litt på forbikjøring og cruise control.
Så ble det en liten avstikker midt i Lierbakkene for å dra oppom Hønefoss en tur og plukke opp litt barnestash kjøpt på Finn. En god unnskyldning for en bitteliten omvei mellom Drammen og heimen i Oslo...
Gøy også å kjøre på de litt mer utfordrende og svingete veiene opp mot Sollihøgda.
Deretter var det bare å legge seg i behagelig tempo i trafikken og leke med musikk, radio og navigasjon.
Fikk også testa både vindusviskere og åpent soltak...
Flott bil å kjøre, ser fram til første skikkelige langtur. Må bare fikse et sted å lade hjemme først...
Og polstre garasjen litt. Verdens smaleste parkeringsplass, med akkurat tre cm å gå på på hver side når speilene er innfelt. Spent på hvordan jeg skal komme inn i bilen igjen etter at naboen har parkert...
Men nå er det bare å nyte kvelden, montere barnesetet, klikke på APPen og teslams og andre gøye ting, og se fram til neste tur.




cstromme

Sitat fra: Olatho på lørdag 23. august 2014, klokken 20:09
Mine første timer var bare noen minutter. Bilen gikk direkte fra Tesla i Drammen til Scandiano for foliering. Kjedelig å sette den igjen etter bare noen få km, men litt må man ofre for å forsøke å skille seg ut.
I dag var det tid for den skikkelige avdukingen. Scandiano er fantastiske. De kjørte meg tilbake til Tesla (der den kjipe lånebilen vår sto parkert) etter å ha tatt imot bilen på tirsdag, og henta meg på stasjonen da jeg kom for å hente den i dag.
Og jobben de har gjort ser helt upåklagelig ut.
Etter en liten fotosession og litt leking med knapper og display osv (rakk jo ikke så mye på tirsdag) var det ut på veien.
Full fest i Drammen i dag, så jeg fikk vist fram den nye fargen ganske grundig. I følge Scandiano er det nok Norges eneste gule Model S!





Etter litt show-off langs elva bar det ut på E18 og øve litt på forbikjøring og cruise control.
Så ble det en liten avstikker midt i Lierbakkene for å dra oppom Hønefoss en tur og plukke opp litt barnestash kjøpt på Finn. En god unnskyldning for en bitteliten omvei mellom Drammen og heimen i Oslo...
Gøy også å kjøre på de litt mer utfordrende og svingete veiene opp mot Sollihøgda.
Deretter var det bare å legge seg i behagelig tempo i trafikken og leke med musikk, radio og navigasjon.
Fikk også testa både vindusviskere og åpent soltak...
Flott bil å kjøre, ser fram til første skikkelige langtur. Må bare fikse et sted å lade hjemme først...
Og polstre garasjen litt. Verdens smaleste parkeringsplass, med akkurat tre cm å gå på på hver side når speilene er innfelt. Spent på hvordan jeg skal komme inn i bilen igjen etter at naboen har parkert...
Men nå er det bare å nyte kvelden, montere barnesetet, klikke på APPen og teslams og andre gøye ting, og se fram til neste tur.

Fantastisk stilig! Hvilken farge var bilen originalt?

Og den parkeringsplassen hørtes vanvittig skummel ut.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

sn0le

Høres ut som min garasje.
Det er 220,5 cm mellom armene til vippeporten. Bilen er vel 219 cm bred med speilene ute.
Så de må vippes inn for å komme inn i garasjen.  :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Olatho

Originalt var den hvit. Men et tips til andre som vil foliere, velg svart. Er vistnok mye enklere å få pent.
Vi valgte bare en "tilfeldig" av billigfargene siden vi uansett skulle bytte.


sn0le: er heldigvis ganske enkelt å komme inn, men det kan bli trangt å få åpnet dørene. Heldigvis er det en søyle på den ene sida, så med snuta inn bør det gå, hvis jeg har målt riktig...

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

olav69

Noen andre her inne som fikk en bil som ikke var helt i henhold til bilen som ble bestilt?

Jeg fikk levert en Performance utgave uten spoiler, med svarte bremsecalipere og med standard tekstiltak (ikke alcantara).

Twowheels

Sitat fra: olav69 på mandag 25. august 2014, klokken 13:43
Noen andre her inne som fikk en bil som ikke var helt i henhold til bilen som ble bestilt?

Jeg fikk levert en Performance utgave uten spoiler, med svarte bremsecalipere og med standard tekstiltak (ikke alcantara).

hva sa Tesla de gjøre i det tilfelle ? ettermontering ?
_________

olav69

Sitat fra: Twowheels på mandag 25. august 2014, klokken 16:23
Sitat fra: olav69 på mandag 25. august 2014, klokken 13:43
Noen andre her inne som fikk en bil som ikke var helt i henhold til bilen som ble bestilt?

Jeg fikk levert en Performance utgave uten spoiler, med svarte bremsecalipere og med standard tekstiltak (ikke alcantara).

hva sa Tesla de gjøre i det tilfelle ? ettermontering ?

Ja de snakket om det ved utlevering, men har enda ikke fått noe konkret svar.

jazzwheel

@olav69: Akkurat det samme skjedde med meg. Har fått ettermontrent riktige bremsecalipere og spoiler, men taket tok de ikke i samme slengen så jeg må kontakte de igjen for å få ordnet det. Har dog ikke hatt tid til å mase fordi jeg trenger bilen...

Lindalen

Jeg har vært en passiv bruker av forumet en stund.... Men i dag var det tid for å hente bilen.
Kl 10.00 var jeg mer enn klar hos Tesla Drammen..
Hadde en flott gjennomgang, selv om jeg stort sett viste alt som ble fortalt så var det en fin opplevelse.
Dro fra Tesla Drammen 11.15 og rakk akkurat en liten tur (fantastisk følelse)før bilen ble levert til scandinano kl 12.00 for full pakke med solfilm. Har gått for 20 % på bakrute og 30% fra A stolpe.. Så nå blir det å knuse noen timer på Gullskogen kjøpesenter før bil hentes i ettermiddag.... Gleder meg helt sykt.

Twowheels

_________

bull

@Lindalen

Grattis med bilen! Antar det er den nye "Steel gray" du har fått da? Kunne du tatt noen bilder med solfilmen på0? Venter på denne fargen selv og er spent på hvordan det blir med den fargen, solfilm og de felgene :)

sn0le

Lurte litt på det samme. Men har det begynt å komme biler med den nye gråfargen allerede?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Sitat fra: bull på lørdag 30. august 2014, klokken 22:32
@Lindalen

Grattis med bilen! Antar det er den nye "Steel gray" du har fått da? Kunne du tatt noen bilder med solfilmen på0? Venter på denne fargen selv og er spent på hvordan det blir med den fargen, solfilm og de felgene :)

Det der er ikke steel grey men den gode, gamle fineste dolphin-grey som nå ikke lenger er å få tak i ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Lindalen

Her er et par bilder av bilen med solfilm..
Synes selv at det ble veldig bra..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA