Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TMS Android/ios App

Startet av jorkus, torsdag 01. august 2013, klokken 18:29

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:22
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:13
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:40
jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.
Du tuller nå? Fingeravtrykksleseren er jo ikke knyttet til bruken av appen i det hele tatt, og krever vel ingen spesiell policy for resten av telefonen slik som enkelte bedrifter gjør om du skal ha exchange på den.

For øvrig er ikke eplefonene alene om å ha fingeravtrykkslesere.
Dessuten funker appen også på eldre Iphones uten fingeravtrykkleser.
Tuller ikke, men det var endel kommentarer rundt sikkerhet når iPhone appen kunne starte bilen og vet det er en crypto chip i 5s og nyere som gir noen fordeler. Dersom alle funksjoner er tilgjengelig på eldre iPhones er ikke det grunnen, men kanskje gjenspeiler tilgang på programmerere eller prioriteringer. Tesla har vel ansatt endel Applefolk.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Olatho

Å starte bilen er en av funksjonene som faktisk er tilgjengelig også i Android-APPen, så det er neppe en grunn.

NegativeElectrode

Sitat fra: Olatho på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:58
Å starte bilen er en av funksjonene som faktisk er tilgjengelig også i Android-APPen, så det er neppe en grunn.

Beklager, men da var jeg ikke i synk med verden ;) Ser at den funksjonen ble lagt til i siste versjon.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

satheesh.net

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Olatho på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:58
Å starte bilen er en av funksjonene som faktisk er tilgjengelig også i Android-APPen, så det er neppe en grunn.

Beklager, men da var jeg ikke i synk med verden ;) Ser at den funksjonen ble lagt til i siste versjon.

Fjernstart av bilen, samt et par av de nyere funksjonene er ikke mobil eller OS avhengig. Det er serverne til Tesla selv som støtter disse funksjonene via API'er, som igjen er tilgjengelig til og produsere en fornuftig App og GUI til. Uavhengig av plattform.

NegativeElectrode

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:08
Fjernstart av bilen, samt et par av de nyere funksjonene er ikke mobil eller OS avhengig. Det er serverne til Tesla selv som støtter disse funksjonene via API'er, som igjen er tilgjengelig til og produsere en fornuftig App og GUI til. Uavhengig av plattform.

Joda, men jeg hadde bare ikke fulgt helt med siden nyheten om funksjonen kom på iOS
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2464154,00.asp
Android kom senere, vet det var flere her inne som lurte på dette når funksjonen ble lansert.

Alt går selvfølgelig via APIet til Tesla. Om man vet litt om hva Apple holder på med om dagen, så bygger de inn chiper på enhetene og funksjonalitet som kan gi ekstra sikkerhet. Glad det også kommer på Android, da det er det jeg bruker selv.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Olatho

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:08
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:32
Sitat fra: Olatho på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:58
Å starte bilen er en av funksjonene som faktisk er tilgjengelig også i Android-APPen, så det er neppe en grunn.

Beklager, men da var jeg ikke i synk med verden ;) Ser at den funksjonen ble lagt til i siste versjon.

Fjernstart av bilen, samt et par av de nyere funksjonene er ikke mobil eller OS avhengig. Det er serverne til Tesla selv som støtter disse funksjonene via API'er, som igjen er tilgjengelig til og produsere en fornuftig App og GUI til. Uavhengig av plattform.

Fullt klar over det, men fortsatt er det sånn at mye rart som er tilgjengelig i APIet ikke er tilgjengelig i APPene.

Og det mest irriterende er når det er forskjell på hva som er tilgjengelig for iPhone og Android - feks å kunne sette ladegrense fritt. I Android kan du kun velge mellom 100% og 90%. Ingenting i APIet setter denne begrensningen og en slider er neppe mer komplisert å lage i Android enn IOS.

Notifications er en annen ting de ikke har tatt seg tid til å skru på i Android-APPen, til tross for at det ligger masse funksjoner i kildekoden for å gjøre det.

satheesh.net

Hehe ... Joda, Om man vet litt om hva Apple holder på med om dagen, så vet vi også at de så og si alltid ligger etter når det kommer til slike "sikkerhetsfunksjoner", men flinke til og rope høyest om det ... :P

Skulle ønske det var like mye utvikling for alle plattformer uansett. Men nok flamewar-utsagn fra min side. :-X ;)

NegativeElectrode

Ser dårlig ut med 3dje parts apps? Hmm, hadde jeg hatt en bil å teste på skulle jeg satt igang med en egen Android app ;)

Får vente til April.

Vil ikke starte noen flamewar @Sateesh.net. Jeg har en viss skepsis til Apple og styrer unna for min egen del, men de har gjort noen ting riktig i det siste.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Olatho

3.parts apps er litt shady business foreløpig. APIet er ganske godt kjent, og de kjører en grei oauth for autentisering, men man må foreløpig bruke Teslas egne application keys og sånt. De har ikke noe program for utviklere, der man kan få tildelt egne nøkler.

Og den eksisterende Android-APPen er jo _nesten_  bra nok, så de fleste som har lekt med ting har enten fokusert på å lage servicer som man kan kjøre fra en pc/server, eller platformer der det ikke finnes noe alternativ (Windows phone).

Knut Øygard

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:40
Sitat fra: Knut Øygard på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:29
(...)

Jeg skal levere bilen for å bytte drive unit i morgen. Skal spørre Tesla om dette da... (ikke fordi jeg forventer noe godt svar
svar men for å bemerke at her er det noe som bør ordnes opp i)
Poster du svaret her? Er interessert i samme, selv om jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.

Jeg viste han som gikk gjennom servicepunktene med meg forskjellen på iPhoneapoen og androidappen og spurte hvorfor androidappen manglet funksjoner. Det visste han ikke noe om og henviste til "sales" som ikke hadde åpnet ennå i morges. Han var enig i at det ikke burde være så vanskelig å lage apper med alle funksjoner til begge platformer.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

sn0le

Savner å kunne stille SOC "trinnløst" slik man kan i VisibleTesla.
Bruker iOS på tlf. For tiden lader jeg batteriet til 75%, stilt via VT.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

krister461

Sitat fra: sn0le på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 23:40
Savner å kunne stille SOC "trinnløst" slik man kan i VisibleTesla.
Bruker iOS på tlf. For tiden lader jeg batteriet til 75%, stilt via VT.
Dette er nå mulig i Android. Kanskje det har kommet til iOS også?

Olatho

Jaggu. Oppdatert app i natt.
Med slider!

Teslanewbie

Flott, da er det bare push varsel mulighet som gjenstår ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Kobler seg raskere også, ihvertfall når bil og app er på samme wlan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA