Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekkliste for bruk ved overtakelse

Startet av Yagi, søndag 21. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

teslaslaven

Mange med OCD her ja, ingen tvil om det  ;D

Personlig krever jeg at bilen blir demon(s)t(r)ert i minste detalj som dette: http://bit.ly/11bwqsU

toS

Problemet er nok at det er så lang ventetid på bilen at det ikke er grenser for hva man bekymrer seg om, eller planlegger for. Det er ikke måte på.....

glaserud

Litt OT, kanskje, men da jeg hentet Forden for et par måneder siden, ble det (etter min mening) forklart for mye. Litt av moroa med nybil er jo å selv trykke på alle knappene første gangen. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

Sitat fra: glaserud på tirsdag 23. juli 2013, klokken 20:50
Litt OT, kanskje, men da jeg hentet Forden for et par måneder siden, ble det (etter min mening) forklart for mye. Litt av moroa med nybil er jo å selv trykke på alle knappene første gangen. :)
+1
Selgeren brukte vel en halvtime med meg i Passaten når jeg hentet ut den for et par år siden. Viste en haug funksjoner jeg hadde god kontroll på. Men lot han holde på i tilfelle han skulle vise noe jeg ikke var klar over. Forum-slaver som oss kan nok mer om model s enn de som leverer ut.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

D.O

Vet ikke om denne er linket til før, men kan være grei å lese for dem så vil ha litt info(og spare tid ved overlevering)
http://geremology.com/files/Tesla%20Model%20S%20Tips%20and%20Tricks.pdf
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

teslaz

Sitat fra: D.O på tirsdag 23. juli 2013, klokken 21:49
Vet ikke om denne er linket til før, men kan være grei å lese for dem så vil ha litt info(og spare tid ved overlevering)
http://geremology.com/files/Tesla%20Model%20S%20Tips%20and%20Tricks.pdf

Denne er greit å ha med ;)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Lille Lance

Sitat fra: D.O på tirsdag 23. juli 2013, klokken 21:49
Vet ikke om denne er linket til før, men kan være grei å lese for dem så vil ha litt info(og spare tid ved overlevering)
http://geremology.com/files/Tesla%20Model%20S%20Tips%20and%20Tricks.pdf

Noen som fikk lastet ned dette dokumentet i sin tid? Linken funker ikke lenger ....
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tai

Denne tråden er jo egentlig ganske aktuell. Jeg fant en sjekkliste på et engelsk forum for en tid tilbake:
https://docs.google.com/document/d/1nlZhDYtCinX_Wkb9OST-QBzervVp5yABMVBS266Q3W4/mobilebasic?pli=1

Det er en ganske omfattende tråd. Hvis noen har en litt mer komprimert, lettfattelig liste hadde det vært supert :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sn0le

En venn av meg skal hente sin på mandag.
Han er obs på panserbulken og skal sjekke panseret ved overlevering.

Tipset han også om 2 andre ting, som jeg tenkte kunne deles her.

Sjekk hvordan bakluken lukker seg. Bilen står innendørs og er forhåpentligvis varm og god. Hvis sofclose funker som den skal v/overlevering, men ikke etter at bilen har vært ute i Norsk Novembervær så tyder det på at det er temperatur og ikke endring i software som gjør at softclosen ikke virker.
Ref en annen tråd der mange rapporterer at softclosen er "borte".

Så en video fra KmanAuto der han hadde en lånebil med nye blinklys/cruisekontroll-hendler.
Han hadde problem med at lyshorn ble aktivisert når han skulle blinke til høyre. Mulig det var tilfeldig at bilen hadde det, men greit å sjekke siden disse er helt nye og kan ha barnefeil.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Pompel

Softclose ser ut til å fungere på min som jeg hentet i går, men tror ikke jeg har testet med åpen dør/vindu.

Når det gjelder blinklys-hendelen så tror jeg det var en svakhet på den han testet. Den er mye strammere på min og jeg har ikke erfart noen av de problemene han poengterte.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Øggen

Moin!!

Noen som vet lakktykkelsen på tesla??
Skal hente en grå snart og vil sjekke den denne gangen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA