Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EU-spec biler i Norge

Startet av mrjalle, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: stianrod på onsdag 17. juli 2013, klokken 07:02
Han sa også at jeg måtte slutte å lese og tro på det som ble skrevet på forumet. Så enten leser han forumet selv (òg ikke har lov til å kommentere), eller så vet vi best selv...
For en idiot. Mye spekulasjoner, og tidvis feilinfo her på forumet. Men Tesla har sørenmeg gitt mye feil og misvisende info selv....Neste blir vel at vi må slutte å lese biltester :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

valvolainen

Dette blir litt for lite nyansert. Forumet er godt på mange måter og kanskje dumt på noen. Ikke tvil om at det er positivt for oss.
Denne apple-style måte å informere folk på er jo nettopp for å hause ting opp i diskusjonsfora og skaffe seg markedsføring på den måten.
Så hvis ikke disse forumene hadde eksistert, hadde også markedsføringsstrategien slått feil.

sindrej


ElGaucho

Til info var en av EU bilene på visning i showrommet i dag i Oslo.
Var kun regulering av bakre setevarme fra skjermen.

Cato76

Sitat fra: ElGaucho på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:16
Til info var en av EU bilene på visning i showrommet i dag i Oslo.
Var kun regulering av bakre setevarme fra skjermen.

Hvilken av bilene var det? Jeg skal til Oslo i morgen og håpet på å få se den grå. (Samme som jeg har bestillt)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ElGaucho

Sitat fra: Cato76 på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:44
Sitat fra: ElGaucho på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:16
Til info var en av EU bilene på visning i showrommet i dag i Oslo.
Var kun regulering av bakre setevarme fra skjermen.

Hvilken av bilene var det? Jeg skal til Oslo i morgen og håpet på å få se den grå. (Samme som jeg har bestillt)

Sorry, rød P85+ med grå felger, men hvem vet hva morgendagen bringer ;-)

orjan

Den grå stod iallefall der dagen før (tirsdag) når jeg var innom. Stod 2stk røde gjemt bak glassdørene innerst i lokalet. Syntes det var forskjellig rødtone på disse bilene, uten at noen så mørk nok ut til å være signature.

Den perlehvite og blå var i bruk for testkjøring mens den slitne sølvfargede stod parkert utenfor.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Cirion

Sitat fra: ElGaucho på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:57Sorry, rød P85+ med grå felger, men hvem vet hva morgendagen bringer ;-)
Kan du bekrefte at det var en av de røde fra verkstedet som står bak kjetting og ikke den røde som er demobil?

Sitat fra: orjan på onsdag 17. juli 2013, klokken 22:09
Den grå stod iallefall der dagen før (tirsdag) når jeg var innom. Stod 2stk røde gjemt bak glassdørene innerst i lokalet. Syntes det var forskjellig rødtone på disse bilene, uten at noen så mørk nok ut til å være signature.
Den grå som stod der tirsdag var ikke en EU spec bil. De har også røde som ikke er EU spec. Men de 4 som står på verkstedet bak kjetting og med skilt "DO NOT TOUCH!" er EU spec biler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ElGaucho

Sitat fra: Cirion på onsdag 17. juli 2013, klokken 22:17
Sitat fra: ElGaucho på onsdag 17. juli 2013, klokken 21:57Sorry, rød P85+ med grå felger, men hvem vet hva morgendagen bringer ;-)
Kan du bekrefte at det var en av de røde fra verkstedet som står bak kjetting og ikke den røde som er demobil?

Sitat fra: orjan på onsdag 17. juli 2013, klokken 22:09
Den grå stod iallefall der dagen før (tirsdag) når jeg var innom. Stod 2stk røde gjemt bak glassdørene innerst i lokalet. Syntes det var forskjellig rødtone på disse bilene, uten at noen så mørk nok ut til å være signature.
Den grå som stod der tirsdag var ikke en EU spec bil. De har også røde som ikke er EU spec. Men de 4 som står på verkstedet bak kjetting og med skilt "DO NOT TOUCH!" er EU spec biler.

Tja, bekrefte og bekrefte...hadde i hvert fall vinterpakke, parkeringssensorer og Mennekes ladeport, og jeg "touchet" den bra der jeg satt med et begynnende teslasmil

jog

Tok nokre bilder i går av eu ladde port og ladde kabel, ser at shuko kontakten blir så stor at den blir umulig å bruke i ladde stolpene.  Men det går vel når en bruker blå kontakt med en vanlig biltema overgang til shuko.  Så da har jeg mere bruk for en rød og en blå kontakt.

Ved kontakten lyste det 3 led som var grønne når bilen var fult oppladet.

Når løste ut kontakt ved å trykke på knappen så lyste disse 3 hvitt. 

se bilder kabel og ladde port:

Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

valvolainen

Ah, det var en veldig dumt utformet kontakt. Passer ikke i garasjen min engang denne.
Da blir det noe jallamikk som må lages til ja.

Cirion

Var innom Tesla i dag for å se på EU spec bil :)

Den ene av de røde var nå utstilt som beskrevet tidligere. Fikk sjekket software versjon, og den har 5.5. Filmet like godt endringene:



Vinterpakken:


Wifi er tilgjenelig på denne modellen. Jeg trykket på 3G ikonet og fikk lov til å koble meg opp mot Wifi stasjoner. Fikk tatt noen bilder:





Barnesetene er nå kun i stoff, og de har annen feste mekanisme på beltet (EU spec).
Er det annen koppholder også?



Lader:


Jeg fikk skviset meg inn på en kjøretur med en Sort EU spec P85+.
Denne hadde ikke mange km på totalen.

Snek inn noen bilder ettter kjøring av parkerings senorene også...
Foran vises til venstre for speedometeret, mens bak vises på eget vindu under ryggekamera.








Rett før jeg dro kjørte den Røde EU spec bilen ut. Den skulle til Trondheim!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Veldig bra Cirion! Dette er første gang SW v5.5 er bekrefte. Bra at wifi tethering er inkludert.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

laumb

Fantastisk! Oppdrag utført, 12 poeng!

Forøvrig få dette ut på TMC og. Norge er nå infosamleren på 2 ulanserte SW versjoner på rad. Good shit! La oss vise amerikanerne at vi er kongene!


Forøvrig fantastisk at den viser CM. Lurer på om den ER så nøyaktig.

Muffinman

Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:26
Barnesetene er nå kun i stoff
Kjenner jeg blir litt irritert. Jeg har tegnet kontrakt på slike seter:



Ikke bra at man gjør endringer som mange vil oppfatte som at produktet blir simplere, og ikke informerer kunden om det før lenge etter at kontrakten er underskrevet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA