Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tenk deg en Think med sykkel - hvordan?

Startet av janhelge, torsdag 17. april 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

Baltor

I denne gamle tråden er det nyttig info om tilhengerkule på Think.
Er det noen som har diskutert dette med Biltilsynet? Er det mulig å få til et godkjent tilhengerfeste som er godkjent kun med ekstra lett tilhenger? (ATW eller motorsykkelhenger)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hens

Mitt "sykkelfestefeste", er satt inn bak skiltet, som er hengslet. Et 40x40 firkantrør, ca 80cm langt er påsveiset et vinkeljern i begge ender som er festet i rammevangene (etter å  ha konferert med teknisk avdeling hos Think).  Med 2stk 10mm bolter i hver ende. Boltene er sveiset fast i et flattjern, da det ikke er mulig å komme til fra baksiden under tiltrekkingen.       Og kulen kommer fra ......Biltema!
Når festet ikke  er i bruk, skjules det av skiltet. Den elektriske kontakten er inne i bilen.
På grunn av høyden inne i støtfangeren måtte håndtaket på hengeren justeres for å få arrangert bildet. Et sykkelfeste må også lages i 90 graders vinkel for å passe inn.
Kan legge ut bilder av innfestingen av sykkelfestefestet(?) senere, nå er jeg på ferie.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Baltor

Sitat fra: hens på mandag 21. juni 2010, klokken 22:33
På grunn av høyden inne i støtfangeren måtte håndtaket på hengeren justeres for å få arrangert bildet. Et sykkelfeste må også lages i 90 graders vinkel for å passe inn.
Selve kula sitter altså inne i støtfangeren?
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hens

Kula sitter inne i støtfangeren, bak skiltet som er hengslet med samme type hengsler som på originalwebastoen med fylling bak skiltet.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

BjarteH

Kjører selv mountainbike på taket - med takbøyler og Thule sitt sykkelstativ.  Går helt fint, ikke særlig endring i rekkevidden.  Litt mer støy, men det er en fin reminder til å ta det av når sesongen er over.
2001 Think

hkaspenberg

Sitat fra: BjarteH på torsdag 01. juli 2010, klokken 09:58
Kjører selv mountainbike på taket - med takbøyler og Thule sitt sykkelstativ.  Går helt fint, ikke særlig endring i rekkevidden.  Litt mer støy, men det er en fin reminder til å ta det av når sesongen er over.


Takbøyler til Th!nk Classic ... Hvor får man tak i slikt?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

Det var en ved lanseringen av Qashqai som solgte takstativ. Kanskje han var fra nofuel.no?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

#22
Nå er det gamle sykkelfestet mitt tatt av, og kopien er klar i forbedret og forsterket utgave.
tuppen på festet kommer ut under skiltet, og kulen må settes på for å feste sykkelfestet.
Uten kule er det bare en tauekrok. Med kule kan det også benyttes som tilhengerfeste, riktignok foreløpig uten godkjenning.

Kulen kommer i konflikt med skiltteksten, men med sykkel skal det uansett være løst skilt utenfor syklene.

Jeg har laget noen ekstra, just in case!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Ser både bra og solid ut.

Burde kunne godkjennes for små hengere ala MC typen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA