Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 16:06
OK.
Neste WW-båt går ikke før 28.10 så da humper den antagelig avgårde på toget istedet.
Ser ut for at siden ikke er oppdatert siden fredag  samme dag som min bil ble meldt ferdig.
Jeg har et lite håp om at den plutseslig ligger der når siden oppdateres ikveld   ::)
..og der kom den opp som "booket" på "Tysla" sammen med ni andre biler på samme bookingnr som Fraberg1 sin. Da blir det Bremerhaven i midten av nov og Drammen xx dager etterpå.

Fraberg1

Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 21:45
Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 16:06
OK.
Neste WW-båt går ikke før 28.10 så da humper den antagelig avgårde på toget istedet.
Ser ut for at siden ikke er oppdatert siden fredag  samme dag som min bil ble meldt ferdig.
Jeg har et lite håp om at den plutseslig ligger der når siden oppdateres ikveld   ::)
..og der kom den opp som "booket" på "Tysla" sammen med ni andre biler på samme bookingnr som Fraberg1 sin. Da blir det Bremerhaven i midten av nov og Drammen xx dager etterpå.

Det virker som den ligger litt etter den siden på noen bookinger. Endret til "received at terminal" i dag, men datoen er 9.10. Blir rimelig mange biler på den turen der, 96 biler booket nå. Da blir vi flere som følger Tysla med Tesla over atlanteren de neste ukene.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

bernta

Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. oktober 2015, klokken 13:14
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. oktober 2015, klokken 14:39
Nei
Tesla lade svarer sent på e-poster. På mandag ringer jeg.
Nedtur.
Min bil er fraktet med tog fra Freemont til Virginia. Siste registrering er altså på kaia der. Fikk høre en forklaring om at bilen blir fraktet i container som blokkerer GPS og dermed er det ingen som vet hvor den er. De kunne heller ikke oppgi hvilken dato den kom til Virgina.
Nesten utrolig. I verste fall står den på kaia i Virginia ennå og ruster i en bortglemt container...

Er nok samme måte min bil ble fraktet på. Fordelen er kanskje at containeren beskytter bilen. Ulempen... vel den kan ikke spores og den kan selvsagt stå bortgjemt, men det tror jeg ikke.

Men, du har fortsatt ikke hørt noe fra Lade?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

DagfinnN

Nei
DS har høstferie. Jeg ble oversatt til drammen i går når jeg ringte. Jeg prøver på nytt førstkommende mandag.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

vnm

Bilen min kom til Drammen 9.10 (sist fredag). I følge DS'en bruker de vanligvis 3 virkedager på å klargjøre og utlevere bilene. Likevel fikk jeg utlevering neste torsdag, 22.10. Ikke noe problem annet enn at det er en pine å vente på bilen  ::)

Noen som har en formening om hvorfor det tar sånn tid? Kan det ha noe med oppgradering til v7.0 å gjøre og at de holder igjen leveringene fremover?

Edit: Glemte å skrive at jeg skal hente bilen i Drammen.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

DagfinnN

Har du datoer for bestilling, bekreftelse og produksjonsstart og ferdig produsert?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Muffinman

Tror jeg må ha hatt tidenes uflaks med transporten. I produksjon i august, på tog i september og utlevering siste halvdel av november  :P

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

bernta

Sitat fra: vnm på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:06
Bilen min kom til Drammen 9.10 (sist fredag). I følge DS'en bruker de vanligvis 3 virkedager på å klargjøre og utlevere bilene. Likevel fikk jeg utlevering neste torsdag, 22.10. Ikke noe problem annet enn at det er en pine å vente på bilen  ::)

Noen som har en formening om hvorfor det tar sånn tid? Kan det ha noe med oppgradering til v7.0 å gjøre og at de holder igjen leveringene fremover?

Edit: Glemte å skrive at jeg skal hente bilen i Drammen.
Det har neppe noe med oppgradering tilv7.0 å gjøre. Tror heller det skyldes kapasitetsproblemer. Mener å ha hørt at hver DS har 3 daglige leveringer. Når det kommer 100+ biler(som skal ha kommet i løpet av de siste 2 ukene), så tar det tid...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Gjespen

Sitat fra: bernta på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 17:59
Sitat fra: vnm på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 14:06
Bilen min kom til Drammen 9.10 (sist fredag). I følge DS'en bruker de vanligvis 3 virkedager på å klargjøre og utlevere bilene. Likevel fikk jeg utlevering neste torsdag, 22.10. Ikke noe problem annet enn at det er en pine å vente på bilen  ::)

Noen som har en formening om hvorfor det tar sånn tid? Kan det ha noe med oppgradering til v7.0 å gjøre og at de holder igjen leveringene fremover?

Edit: Glemte å skrive at jeg skal hente bilen i Drammen.
Det har neppe noe med oppgradering tilv7.0 å gjøre. Tror heller det skyldes kapasitetsproblemer. Mener å ha hørt at hver DS har 3 daglige leveringer. Når det kommer 100+ biler(som skal ha kommet i løpet av de siste 2 ukene), så tar det tid...
Dette stemmer nok bra. Ser forsatt en haug med Tesla'er på kaien i Drammen. Vil tippe ca. 70% av dem som ble transportert med Arabian Breeze forsatt står å venter på å bli fortollet og transportert videre.

DagfinnN

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 17:28
Tror jeg må ha hatt tidenes uflaks med transporten. I produksjon i august, på tog i september og utlevering siste halvdel av november  :P
ser ut til at du ikke alene. Jeg er nok der også er jeg redd for- http://parat24.com/forum/Smileys/default/cry.gif
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

nie

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 17:28
Tror jeg må ha hatt tidenes uflaks med transporten. I produksjon i august, på tog i september og utlevering siste halvdel av november  :P
Bare for å fyre oppunder "paranoiaen";
Tesla tenker sikkert at når han der Muffinman hadde  tid til å bestille bilen høsten 2014 med levering ett år frem så roer vi litt ned med akkurat den der

Thomas N

Sitter og skal bestille en bil nå  :o
Er litt galskap!!
Noe jeg må passe på? Utstyr? Farge?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

nie

Sitat fra: Thomas N på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 20:37
Sitter og skal bestille en bil nå  :o
Er litt galskap!!
Noe jeg må passe på? Utstyr? Farge?
Bestill det utstyret og fargen som du selv har lyst på og råd til. Ikke hør på alle som mener at du må gjøre slik og sånn for å sikre bilens annenhåndsverdi.

Muffinman

Sitat fra: nie på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 19:42
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 17:28
Tror jeg må ha hatt tidenes uflaks med transporten. I produksjon i august, på tog i september og utlevering siste halvdel av november  :P
Bare for å fyre oppunder "paranoiaen";
Tesla tenker sikkert at når han der Muffinman hadde  tid til å bestille bilen høsten 2014 med levering ett år frem så roer vi litt ned med akkurat den der

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA