Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: Lunatech på tirsdag 22. april 2014, klokken 23:02
Sitat fra: smurf på tirsdag 22. april 2014, klokken 21:50
Fikk bekreftet fra DS at det er første halvdel av mai vi satser på. Kunne se bort fra 22 mai som det stod en kort periode på MyTesla :-)

Når jeg pratet med DS i dag sa hun følgende om faktura og dato mytesla

Dato på mytesla var "en feil i systemet som skjedde over helgen og skulle aldri ha kommet opp noe der"

Dato på levering på faktura var noe regnskap baserte på et leveringsvindu hvor de tok det tidligste mulige datoen i leveringsvinduet. Leveringsvinduet kunne strekke seg over flere uker.

Alt høres veldig rart ut med mye konflikterende beskjeder.
Om du bekreftet julaften og får første halvdel av mai så får du den fortsatt kjappere enn jeg som bestilte bekreftet P utgaven 1 januar og nå har estimert levering på 5 juni nå.  :-\

Ja nå fikk jeg ny beskjed fra DS om at det blir 22 mai.... Er det rart man blir litt forvirret?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

BMW850

#5926
Har avtalt levering fredag den 25/4. Fikk beskjed fra DS idag at det muligens må bli utsatt fordi det var en del biler de måtte bytte dørhåndtak på før de ble utlevert. Håper virkelig det blir fredag allikevel. Har ventet i 7 måneder og har ikke lyst til å vente lenger!  :o
De to bilene jeg har har streiket så jeg MÅ bare ha bilen NÅ!  8)

Skiltnummeret ble EL38xxx ett eller annet.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ebbe

Virker som Tesla har dårlig tid eller dårlig kvalitetskontroll før bilene blir shippet. Veldig mange biler med dørhåndtak problemer, vannlekkasjer i tak, vindu, lykter, dårlig tilpasninger, lav kvalitet på skinn etc etc.
Lurer på hvordan service opplegget i Norge klarer dette når det nå er solgt så mange biler den siste tiden!
P39240

BMW850

#5928
Sitat fra: P85TMS på onsdag 23. april 2014, klokken 16:06
Min er visst også en av disse dørhåndtakproblem bilene som står i Drammen nå. Og de vil ikke gi noen ny dato for levering, så da må man jo bare anta at de ikke aner hvor delene er eller når de får dem. Jeg skulle fått bil i går.

Bilen er registrert og betalt. De kan da ikke for alvor mene at vi skal vente i dager og uker?!  :o Trenger bil nå da jeg ikke har noe annet å kjøre med!

Update: De venter på deler for å ferdigstille bilene og de kan ikke utleveres før dette er utbedret  :-\ Dette høres ikke bra ut. Får håpe det går kjapt!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

BMW850

Vi hadde "In transit" samme dag ser jeg, og samme batch tydeligvis. Litt kjedelig at de må begynne å skru på bilen, demontere dørtrekk osv før jeg har mottatt den.
Tenkte litt på hvorfor de ønsket å innfører disse håndtaka på bilen i forhold til andre velutprøvde løsninger. Den eneste grunnen må være at det er kult og det er jeg enig i. Luftmotstand er ikke noen grunn i det hele tatt. De fleste biler har jo håndtak som når de slippes går inn og flukter med døra. Hvis dette ikke blir driftsikkert vil det bli ett stort problem og ikke minst dyrt den dagen garantien er over. Men det blir sikkert bra! :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Noen som vet noe om omfanget av biler med dørhåndtak-problem? Til-fra produksjonsdato feks?

Tønsberg

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 23. april 2014, klokken 15:37
ENDELIG!
Akkurat hatt en hyggelig prat med min DS  8)

Levering 6. mai, kl 10  ;D ;D ;D
Pick up time  8)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

akseln

Er litt spent på om produksjonen nå blir skrudd om for å levere biler til Norge som skal registreres i Q2 (juni). Min gikk i produksjon i natt og i følge regnearket er det ny rekord fra bekreftelse (59 dager). Standard S85.

herman

Spennende. Har VIN 397xx ( 2000 bak deg) men er forespeilet leveranse i Q2.
Har bestilt P 85.

JTB

Sitat fra: herman på torsdag 24. april 2014, klokken 11:43
Spennende. Har VIN 397xx ( 2000 bak deg) men er forespeilet leveranse i Q2.
Har bestilt P 85.

Jeg har også VIN 397xx. Foretrukket levering er juli. Hadde vært kult om det skjedde noe raskt, men er mye å håpe på kanskje...
S85 på meg.
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

herman

En kjapp analyse i regnearket viser at de må er oppe i ca 1000 biler i uka. Det tilsier at våre biler produseres i uke 19. Videre ser jeg i regnearket at man nå ligger på 5-6 uker fra prodksjonsslutt til utlevering. Hvis alt går vår vei er vi da i månedsskiftet juni/ juli. Vi krysser fingrene!

akseln

VIN tildeles ikke sekvensielt og er derfor ikke noe godt utgangspunkt for å vurdere leveringstidspunkt.

I mitt regneark hadde jeg lagt inn estimert produksjonsstart 5 uker etter tildeling av VIN. Faktisk produksjonsstart var 5 uker + 1 dag, så det passet bra  :)

Soala

Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)

herman


Sitat fra: akseln på torsdag 24. april 2014, klokken 13:21
VIN tildeles ikke sekvensielt og er derfor ikke noe godt utgangspunkt for å vurdere leveringstidspunkt.

I mitt regneark hadde jeg lagt inn estimert produksjonsstart 5 uker etter tildeling av VIN. Faktisk produksjonsstart var 5 uker + 1 dag, så det passet bra  :)

Ok, men selv om det var feil tenkt ser det ut til at svaret fortsatt er rett. Legger jeg inn 5 uker fra VIN til produksjon og 5-6 uker prod til leveranse er vi fortsatt i slutten av juni:-)

tony@lunatech.no

Sitat fra: Soala på torsdag 24. april 2014, klokken 13:49
Bekreftet 24. Des, utleveing sandnes 15. Mai :)

Fikk telefon fra DS i dag igjen. Dato for levering er nå satt til 22. Mai. Jeg bekreftet 01. Januar så det gir bortimot nøyaktig like lang leveringstid som deg Soala. Er det P85 eller S85 du endte opp med. Har en teori om at den prioriteringen de prater om på P ikke er mye verdt...  ???

MEN!!. Glad for å endelig ha fått en dato å forholde meg til nå!! Og det er under en måned til :) I morgen kommer NOfuel for å sette opp saltobox og gårdsplassen er i ferd med å bli belagt med brostein .. alt klart for ankost av bilen!.. (ikke at det faktum at gårdsplassen blir belagt med stein henger sammen med å få ny bil.. hehe)

Jeg spurte ang problemene med dørhåndtakene og DS nevnte at dette kun var en mindre batch produsert i en uke så skulle ikke være mange berørte biler. Spurte også om de andre tingene som panotak etc. og hun mente at det hadde vært noen problemer, men i det store å hele med tanke på hvor mange biler som hadde blitt levert ikke noe kjempeproblem....
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA