Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Kenneth Waal

Jeg pratet med Tesla for ca en mnd tid siden, da sa de slutten av November.
De leter fortsatt etter deler på lageret, så nå må bli noen forandringer på mytesla om det skal bli i november. P19367
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Roger Kolbu

Basert på ditt P# skulle vel bilen egentlig vært i produksjon (eller ferdig) nå?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Brede

Dersom det stemmer at P-nummeret er 19367 så tar det nok et par år, dersom VIN er 19367 så er det umulig å forutsi ut fra dette.

Bruto Maccaroni

Jeg var innom en Tesla store i Austin, Texas i dag. De kunne enkelt slå opp at jeg hadde beregnet levering mellom 5. og 11. november, dvs ca som forventet etter når jeg fikk statusendring til Production Complete.

De ansatte var veldig hyggelige og pratsomme og visste mye om Norge, blant annet at Modell S var mest solgte bil der i September. De hadde også video fra Norsk Superchargeråpning gående i butikken. Jeg tror alle de ansatte i butikken var bortom for å snakke. Det er sikkert ikke hver dag de har kunder fra Norge på besøk her.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Kenneth Waal

Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

valvolainen

In Production
The Tesla Factory is building your Model S.
Etter sigende skal den være ferdigprodusert imorgen, 14. okt.

Roger Kolbu

Etter sigende?
Trodde generell byggetid lå på rundt åtte dager...?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

valvolainen

Sitat fra: Roger Kolbu på søndag 13. oktober 2013, klokken 18:32
Etter sigende?
Trodde generell byggetid lå på rundt åtte dager...?

Har fått bekreftet på mail at bien skal være ferdig produsert 14. oktober. Stutsen på tesla sine sider stemmer nok ikke. Det har jo også vist seg tidligere at så er tilfelle.

Roger Kolbu

Selv har jeg ikke mottatt noen som helst mail. Dette til tross for at alle numre og dato for finalize er lenge før deg.

Strange...
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

valvolainen

Sitat fra: Roger Kolbu på søndag 13. oktober 2013, klokken 19:43
Selv har jeg ikke mottatt noen som helst mail. Dette til tross for at alle numre og dato for finalize er lenge før deg.

Strange...
Sendte en for litt siden der jeg spurte om vi kunne forvente bil før jul. Og da svarte de at bklen skulle være ferdig produsert 14. Okt.

Viking

etter en e-post der jeg purrer status fikk jeg i dag beskjed om at:
"Your Model S is still planned for a delivery in the first half of December. It is going into production soon and will then go on the long way to Norway."
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Brede

Jeg har fått angitt levering andre uken i desember. Ut i fra produksjonstid, transporttid, klargjøringstid, P-nummer, produksjonsvolum, andres leveringstidspunkt osv osv.. så bør bilen gå i produksjon mellom den 22. og 28. oktober. Det er mitt fantasiregnestykke..

Johnny

Sitat fra: Brede på mandag 14. oktober 2013, klokken 15:41
Jeg har fått angitt levering andre uken i desember. Ut i fra produksjonstid, transporttid, klargjøringstid, P-nummer, produksjonsvolum, andres leveringstidspunkt osv osv.. så bør bilen gå i produksjon mellom den 22. og 28. oktober. Det er mitt fantasiregnestykke..

I følge mine "fantasier" skal bilen min produseres i slutten av måneden også! Helst litt før din, siden jeg ikke har mast en eneste gang om når jeg får den.
(Kan du tenke deg å spørre for meg også, når du maser neste gang  :D )
TMS og eGolf.

Sveinal

Til alle oss som har fått "produsert ferdig" 14. Oktober.
Var innom på Skøyen idag og spurte the big boss. Han sa at 14.10 indikerte uke, og at ihvertfall min bil burde bli ferdig i løpet av denne uken.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

BjørnP85

Fikk mail 1.10.13 fra Tesla EU om at bilen var sendt fra fabrikken. Min konto på MY TESLA indikerer ikke dette - In Production. Skulle bli kontaktet innen 7 dager - ikke hørt noe - kjørte innom i Trondheim i dag. De kunne opplyse at bil står i transitt - klar for å settes på båt. Fra den er om bord i båt går det ca. 40 dager til bilen utleveres her. De hadde stipulert utlevering 29.11.13.  Utlevering står satt til tidsrommet 24.11.13 - 1.12.13. Kontakt med kunde opprettes ca. 30 dager før utlevering i følge Trondheimskontoret.   
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA