Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Tromsø?

Startet av Cato, onsdag 05. juni 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

p10

Skriv gjerne litt om erfaringene du gjør deg med vinterføre i byen. Gjerne også om Rangerordningen når du eventuelt har gjort deg noen erfaringer med den!

Tobo65

Har kjørt piggfritt i Tromsø i over 15 år, men har etter lengre overveielser bestemt meg for piggdekk, Nokian Hakka 8, på Tesla´n. Mine tre siste biler med piggfrie dekk har alle vært AWD og det har fungert godt selv om det enkelte ganger har vært vel spennende å kommer nedover bratte bakker med polert snø eller våt is. Ønsker ikke å seile ut i et kryss ved enden av bakken med en splitter ny Tesla. Samt det å komme seg opp innkjørselen hjemme enkelte dager uten AWD eller pigg ville nok også by på problemer.

Skal skrive om mine erfaringer med Tesla Model S på vinterføre i byen etterhvert  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

fortoggale

Til glede for fiskere, kvæner, fjellfinner, selfangere, Oluf, Svalbardsekspedisjoner, læstadianere, tørrfisk og vedens beste skrei:

http://www.teslamotors.com/no_NO/tromso

Nå er det advent ;)
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Amper

da har jeg plutselig tro på at det kommer SC norover til Tromsø om ikke altfor lenge..  :)
P85D :o)

stiberger

Det var da som svarte >:(
Nå må jeg bygge meg garasje også...
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

stiberger

Noen som tilfeldigvis vet hvor og når de åpner?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Elektrolytt

Noen som vet (eller vil komme med kvalifisert gjetning) når vi kan forvente at Tesla åpner sin avdeling i Tromsø?

http://www.itromso.no/nyheter/article9310047.ece

H.Ibsen

Hei,

Kanskje long shot, men jeg kunne tenke meg å undersøke via forumet om det er noen Model S eiere nordpå som har interesse av å byttelåne bil med meg:

Når: Fra 1.mai til 4.mai
Hvor: Jeg trenger å disponere en model S (som nødalternativ en brukbar ICE) basert i Tromsø, alternativt i nærheten av Bardufoss eller Harstad-Evenes-Narvik.
Jeg tilbyr i bytte: En Model S Signature Performance Plus som kan disponeres i Sør-Norge og avhentes på Gardermoen eller i Oslo. Helst samme datoer, men andre datoer eller sommerferien (deler av juli for min del) er også mulig som gjenytelse.
Jeg planlegger å kjøre 700-800 km i løpet av de 4 dagene.

PM meg om det er noen som er interessert.

willywonka

Hei,

Jeg ringte Tesla i dag for å høre om når de skulle starte opp i Tromsø. De hadde ingen svar å komme med. Men det som var vel så interessant å høre var at de hadde sluttet med ranger service i Norge. Stemmer dette virkelig? Det er rimelig håpløst å måtte kjøre 120 mil til Trondheim for å ta service...

Nordtroms

P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Car-El

Dem som har tegnet 4 års avtalen med ranger har den ennå. Ved mindre dem ikke går for 5 eller 8 års avtale. Begge er uten. Og det er ingen nytegning av avtaler med ranger.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Eip

Noe nytt i saken her. Hvor blir plasseringen i Tromsø og når er det planlagt åpning?
Siste jeg hørte var innen utgangen av 2014
VIN: 509XX PD

Eip

VIN: 509XX PD

stiberger

Da jeg prøvekjørte med de i Tromsø for et par uker siden, håpet de at de skulle få den opp å gå i løpet av første kvartal neste år. Ho jeg snakket med visste ikke noe om hvor det var planlagt.

Ettersom jeg har levering i april, hadde det jo vært kjekt å slippe å kjøre den fra Trondheim, men er instinkt på at jeg må det.

For service derimot hadde det vært superkjekt å ha de lokalt representert.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Car-El

Æææ...   I April e det jo lyst langt utover kvelden og så e det 5 stopp på SC. Den siste SC e vel bare 11 mil fra dør du bor. (Dårlig hodetipping.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA