Bremseklosser fra Biltema, og bytte av ledningtil lade-kladd

Startet av Rezet, onsdag 29. mai 2013, klokken 00:28

« forrige - neste »

Rezet

I går kjøpte jeg bremseklosser til Thinken på Biltema. Kjøpte til Peugeot 106, og passformen er vel så som så...
Men i dag fant jeg de riktige klossene tror jeg, til Opel Omega, Peugeot 205 ++.
Biltemas delenummer: 659090.

Måtte forresten også fikse kabelbrudd i ledningen til laderen. Overrasket over hvor enkelt det egentlig var å åpne lade-kladden. Selv om den er "limt" sammen så er det utrolig hvor medgjørlig alt blir med litt varme. ;)
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Elmo

Sitat fra: Rezet på onsdag 29. mai 2013, klokken 00:28
I går kjøpte jeg bremseklosser til Thinken . . . .

Det var rart. Jeg kjøpte ubrukte kalippere og klosser fra Think ekstra(/dele)bilen til GoCarter. De klossene gikk rett på min P106 2001 sine originale kalippere.
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Warlock

#2
Damas bil lagde stygge lyder fra bremseskiva, venstre foran. Tok av hjulet og konstaterte dypt spor i skiva. Kjøpte ny på biltema,  samt nye klosser 659090 som nevnt over. Når ting skulle på igjen skurrer skurrer noe. Skal begge klossene være like tykke? I tilegg ser det ut som om de har en sensor,  sikkert for temperatur (edit: logisk nok en slitesensor, duh),  men den kan jeg jo bare skjære av... Usikker på det med bredde og om jeg får det på dog...

Warlock

#3
Ser ut til at jeg finner sånn delvis ut av det. Calippen hadde antagleig hengt seg opp og indre bremsekloss var fullstendig nedslitt, ytre kloss var kanpt nok slitt... Ikke bra.
Monteringssettet fra biltema, 591125, kan være kjekt å få med seg, var mye istykkerrustede fjærer :)
(Så jeg må skaffe et slikt i morra ;))
Fant forøvrig brukbar video:

https://www.youtube.com/watch?v=cbT1giHyuvs
Den svarte på det meste (selv om jeg ikke trengte demontere calippen overhodet, selv for å bytte bremseskiva. Det var mer en nok plass etter bremseklossene var ute.)
Løsnet den fastlåste calippen med noen slag med gummihammeren, og nå glir den fint...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA