Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

Muffinman

#1860
Alle stolpet sperret av grøft på Aspøya nå. Ikke noe arbeid som pågikk, og i følge en annen som ladet var det slik i går også. Heldigvis funker JanThomas-metoden☺

sindrej

Var sånn på tirsdag ettermiddag også Muffinman.  Ser forøvrig av skiltet ditt at det var deg jeg hilsa på i går når jeg kjørte mc.

Car-El

Tja, det e et godt utsagn som sier: Fuglene vet!

Må på servise med Car-El (bilen allså) i november. En eller to SC hadde hjelpt godt på disse 1144km (målt med Google kart).

macøl? Digitalt øl... Enten e den full "1" eller så er den tom "0". Ingen dom ide! For etter et par så er forbruker "1".  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

tjomswrx

#1863
Noen som har ferske rykter eller fakta om kommende SC i Østersundsområdet? Skal passere om noen uker på langtur, og hadde vært supert å kunne bruke Teslan i stedet for fossilen (har det travelt, holder ikke med 11kw lading på denne turen).
S85

Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

arnkl

Sitat fra: Tønsberg på fredag 22. august 2014, klokken 16:11
Hmmm, ting på gang i Alvdal
"Vedr Tesla superlader på Alvdal - nabovarsel"

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=11151000

Antikvarisk postjournalsystem i Alvdal kiommune. Postjournal er eit PDF dokument for kvar dag. Eg har søkt på "Tesla" og "ladestasjon" f.o.m. 1/8 og framover, men ikkje funne noko. Men sidan nabovarsel må sendast før søknad til kommuna, så er vel ikkje søknaden sendt enno.

Eg kom forresten over denne i postjournalen for 21. august:

"Nord-Østerdal Kraftlag SA:  MELDING ON TILTAK - NY NETTSTASJON - GID 7/246"

Det kan muligens ha ein samanheng...

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

mrjalle

Vedrørende Aksdal i Tysvær.
Saken skal behandles i formannskapet for tredje gang 26.08. Møteinnkallelse med agenda: http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalg/ShowUtvalgDocument/1373/MI

Det nye ser ut til at det nå dreier seg om en avtale på 5 år i stedet for 7 år. Rådmannens tilleggsmerknader til det kommende møtet:

"Etter formannskapsmøtet i juni har det vært kontakt mellom Tesla og kommunen og møte med Tesla,
der ordfører, rådmann, teknisk sjef og saksbehandler møtte for kommunen.

Tesla har funnet å kunne imøtekomme kommunens ønske om en avtaleperiode på 5 år, med
muligheter for forlengelse på inntil 5 år. Forlengelse kan påregnes forutsatt at dette ikke
vanskeliggjør planlagt arealbruk i området. Hvis området blir planlagt tatt i bruk til annet formål, har
kommunen som intensjon å bistå/hjelpe til med å finne annen plassering.

I tilknytning til etablering av ladestasjonen, vil Haugaland kraft flytte og oppgradere eksisterende
trafo. Denne trafoen ligger i dag ved rampen ned til E-134. Det forutsettes at dersom denne flyttes,
må den lokaliseres et sted hvor den ikke er i veien (nåtid og fremtid), samt at den må plasseres og
utformes slik at den i minst mulig grad blir skjemmende for omgivelsene.

Ladestasjonen oppgis å kunne benyttes av alle fabrikanter, forutsatt at de kan nytte seg av
ladesystemet Tesla bruker. I dag er det kun Tesla som benytter denne teknologien, men patentene
for systemet er frigitt.

Tesla vil opparbeide 8 plasser, og vil i begynnelsen reservere 2-4 av disse. De øvrige vil kunne
benyttes som vanlige p-plasser. Etter hvert som bruken og behovet for flere ladeplasser øker, vil
Tesla øke antall reserverte plasser. Disse reserveres med skilting.

Det må avklares behov for areal til g/s-veg langs eksisterende veg, forhold knyttet til belysning i
området, støy, merking av p-plasser og tilpassing til dagens p-plasser.

Det legges til grunn at kommunen ikke blir påført utgifter (direkte eller indirekte), og at den avtalen
som rådmannen gis fullmakt til å inngå på vegne av kommunen skal sikre dette."

afitch80

Hadde du sett 1 side tilbake så står akkurat det samme der. ;)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Car-El

Min våte drøm no er at det innen 1 november så er det SC på Innhavet og i Mosjøen. Da vil æ ha spart mæ cirka 5 timer i ladetid når æ skal på servise i november.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

mrjalle

Sitat fra: afitch80 på fredag 22. august 2014, klokken 18:14
Hadde du sett 1 side tilbake så står akkurat det samme der. ;)
Se der ja! Tror jeg har lest alle sidene i denne tråden utenom den ene... Men vi krysser fortsatt fingrene for tirsdag ;-)

OddB

Sitat fra: arnkl på fredag 22. august 2014, klokken 16:53
Sitat fra: Tønsberg på fredag 22. august 2014, klokken 16:11
Hmmm, ting på gang i Alvdal
"Vedr Tesla superlader på Alvdal - nabovarsel"

https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=11151000

Antikvarisk postjournalsystem i Alvdal kiommune. Postjournal er eit PDF dokument for kvar dag. Eg har søkt på "Tesla" og "ladestasjon" f.o.m. 1/8 og framover, men ikkje funne noko. Men sidan nabovarsel må sendast før søknad til kommuna, så er vel ikkje søknaden sendt enno.

Eg kom forresten over denne i postjournalen for 21. august:

"Nord-Østerdal Kraftlag SA:  MELDING ON TILTAK - NY NETTSTASJON - GID 7/246"

Det kan muligens ha ein samanheng...
Google kommer opp med en søknad om tilbygg på Taverna på Alvdal i fjor når jeg søker på "GID 7/246" så det  har ganske sikkert en sammenheng...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

TKK


afitch80

På Facebook har en kar fra "bombesikre" kilder at det er signert nabovarsel for SC på Elverum. Nærmere bestemt ved "elgkroa/Rica hotell".
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Brede

Sitat fra: Andrewas på lørdag 23. august 2014, klokken 12:17
Sitat fra: TKK på lørdag 23. august 2014, klokken 09:11
Zwolle som ligger mellom Amsterdam og Hamburg åpner på tirsdag. Passer midt i blinken da jeg skal den ruten neste uke :)

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24215-Supercharger-in-Oosterhout-Zevenaar-en-Zwolle(NL)/page104

www.teslamotors.com/supercharge så er Zwolle allerede listet opp som åpen...

Blir vel listet opp her så fort de har fått strøm og er klare til bruk.

Aspøya er også kommet inn her, men er vel ikke "offentlig åpnet" ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA