Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: LAH på mandag 15. desember 2014, klokken 17:42
http://www.dagbladet.no/2014/12/15/tema/aller/motor/bil/dinside/36741990/

Dinside Renault Norge og Fortum Charge & Drive har inngått et samarbeid med McDonalds Norge AS, som inkluderer alle Drive-Thru restauranter, opplyser selskapet i en pressemelding.

Passer også for Tesla
Samarbeidet med Fortum omfatter i tillegg utbygging av minst 270 doble 22-KW og 7,2-KW AC ladere.

Nettverket er spesielt egnet for Renault Zoe, som er den eneste el-bilen i det norske markedet som kan dra 100 prosent nytte av AC-lading.

Kremt...


At de skriver om en "AC-lader" er jo omtrent utilgivelig!

Det er ingenting som heter en "AC-lader" i elbilverdenen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkm

Rio. AC-lader må vel være greit. Nå har du funnet noe nytt å krangle på.

Rio

Sitat fra: jkm på mandag 15. desember 2014, klokken 19:39
Rio. AC-lader må vel være greit. Nå har du funnet noe nytt å krangle på.

Nei, AC-lader er selvsagt ikke greit, for en lader gir (per definisjon) ikke ut vekselstrøm. Funksjonen til en lader er å konvertere (vekselstrøm) til likestrøm (med en bestemt spenning).

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Det er jo vesentlig at man skiller mellom:

1) En 22 kW hurtiglader, som gir ut likestrøm direkte til batteriet, og hvor man får 22 kW.

2) En 22 kW ladestolpe, som gir ut vekselstrøm, og hvor man trenger en 22 kW LADER bygget inn i bilen, dersom man faktisk skal ha 22 kW.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Espen Hugaas Andersen

"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Faktisk så liten betydning at folk flest ikke engang trenger å ha et forhold til det.

Rio

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. desember 2014, klokken 19:47
"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.

Jeg vil faktisk si at det har ganske stor betydning, for hvis jeg kommer til en 22 kW lader, så får jeg ladet bilen med 22 kW. Kommer jeg til et 22 kW ladepunkt så får jeg bare ladet bilen med 3,6 kW. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TS

Sitat fra: Rio på mandag 15. desember 2014, klokken 19:58
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. desember 2014, klokken 19:47
"AC lader" er en forenkling av "AC ladepunkt". Ja, det er teknisk sett feil, men det har særdeles liten betydning.

Jeg vil faktisk si at det har ganske stor betydning, for hvis jeg kommer til en 22 kW lader, så får jeg ladet bilen med 22 kW. Kommer jeg til et 22 kW ladepunkt så får jeg bare ladet bilen med 3,6 kW. :)
Rio, du har kanskje ikke lagt merke til det siden du surfer innom alle trådene, men dette er en Model S tråd  :o
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

laumb

Og der går vi tilbake til Tesla i norske medier...

sims

Irriterende lenge han brukte på lading da. Burde vel klart å halvere ladetiden ved å stoppe på 80%
http://m.bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html

Muffinman

Sitat fra: sims på mandag 15. desember 2014, klokken 20:43
Irriterende lenge han brukte på lading da. Burde vel klart å halvere ladetiden ved å stoppe på 80%
http://m.bil.aftenposten.no/bil/Fra-Tromso-til-Oslo-i-Tesla-78303.html
Denne artikkelen er diskutert på forrige side :)

Car-El

Hele den artikkelen e tøv!

Æ starta i Tromsø på søndags formiddag. Hadde service i Trondheim på mandag. Starta retur på mandags ettermiddag og va hjemme tirsdag ettermiddag. Det e 2300km tur/retur.

P.S. Har æ nevnt at Tesla på Lade e bare utrulig serviceinnstilte?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkm

Hei Car-El. Fortell litt fra turen da. Gjerne også litt om hvor, hvor mye og hvor lenge du ladet samt hva den totale kjøretid ble.

PS: Dersom du fylte strøm i Trondheim, for guds skyld ikke nevn ordet AC-la... , da blir det et øredøvende bråk her inne. DS

jazzwheel

Blir rimelig irritert selv ja.. Superladingen til Tesla er virkelig genial. Han begynner med å kjøre 159km for å så stå å lade i 60 minutter på en SC... Det tar jo rett i overkant av femten minutter å hente inn..

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA