Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Småbarn i Tesla Model S

Startet av Gikken, fredag 15. mars 2013, klokken 22:56

« forrige - neste »

Kvark

Sitat fra: andreasmj på tirsdag 24. mai 2016, klokken 15:54
Sitat fra: Kvark på mandag 04. april 2016, klokken 13:00
Vi kjører rundt med trille permanent i frunken. 85D. Emmaljungaen står nå permanent i barnehagen.
Hvilken trille har dere fått plass til i frunken? Pockit? Yoyo?

Yoyo. Ikke den for spedbarn.
S85D

andreasmj

XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Kvark

Bare hyggelig. Den går som håndbagasje på fly også. :)
S85D

Leo

Bare tidlige modeller som har isofix i midten bak?
Noen grunn til at det ikke finnes lenger?

Kilroy

Det har vel aldri vært levert noen med isofix i midten, min 2013 har det ikke!?


Sitat fra: Leo på torsdag 26. mai 2016, klokken 08:10
Bare tidlige modeller som har isofix i midten bak?
Noen grunn til at det ikke finnes lenger?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Leo

#260
Hmm, leste det ihvertfall i manualen på nett. Gikk ut i bilen men fant hverken markering eller isofix under setet i midten på min. Men ser du på bilder av denne så kan det se ut til at den har markering for isofix i midten? https://finncdn.global.ssl.fastly.net/dynamic/1600w/2016/5/vertical-3/22/l/nul/l_657863036.jpg
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76294552

https://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_owners_manual_norwegian_1_0.pdf

Kilroy

Ja, du har helt rett i det. Merkelig, kan ikke skjønne noe annet enn at det er feil i manualen. Det står jo også at man kan ikke bruke alle 3 iso samtidig.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

morpheos

Var ute i bilen og sjekket nå, og har festepunkter for isofix i midten også (2014 P85+).

Brede

Har akkurat prøvemontert vårt første barnesete nå og ser at vi også har 3xIsofix bak.
Da vi fikk overlevert bilen fikk vi med et laminert ark med informasjon om at bilen KUNNE komme med 2xIsofix da de var i en overgangsfase der de gikk fra 3 til 2.

Øyvind.h

Så du har 6 isofix-festepunkter plassert slik at tre isofix-seter kan festes samtidig?

Min VIN143xx mener jeg hadde mulighet for isofix i alle tre setene, men at ett av festepunktene var delt slik at det i praksis ikke var mulig å feste isofix i alle tre. Maks to om gangen, og de to kunne ikke være bak samme nedfellbare seterygg pga belastning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Brede

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. mai 2016, klokken 15:53
Så du har 6 isofix-festepunkter plassert slik at tre isofix-seter kan festes samtidig?

Min VIN143xx mener jeg hadde mulighet for isofix i alle tre setene, men at ett av festepunktene var delt slik at det i praksis ikke var mulig å feste isofix i alle tre. Maks to om gangen, og de to kunne ikke være bak samme nedfellbare seterygg pga belastning.

Etter nærmere undersøkelser så ser jeg at du helt riktig beskriver bilen vår.  ;D
5 Isofixfester og max 2 stoler, med mulighet for å feste Isofixstol i midten.

petersv

Ett er delt, ergo tegningen i manualen. Savner gamlebilen med den muligheten... :(

morpheos

Sitat fra: Brede på torsdag 26. mai 2016, klokken 16:14
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. mai 2016, klokken 15:53
Så du har 6 isofix-festepunkter plassert slik at tre isofix-seter kan festes samtidig?

Min VIN143xx mener jeg hadde mulighet for isofix i alle tre setene, men at ett av festepunktene var delt slik at det i praksis ikke var mulig å feste isofix i alle tre. Maks to om gangen, og de to kunne ikke være bak samme nedfellbare seterygg pga belastning.

Jepp; hadde meg en ny runde i bilen og talte på fingrene, fem punkter. Ser uansett at det hadde blitt trangt med tre seter.

Etter nærmere undersøkelser så ser jeg at du helt riktig beskriver bilen vår.  ;D
5 Isofixfester og max 2 stoler, med mulighet for å feste Isofixstol i midten.

hakotand

Hei,

Vi har allerede en e-Golf, men ønsker nå å bytte ut en eldre Mondeo med en Tesla model S. Det eneste som gjør at vi er litt usikre er hva vi kan vente oss når vi må ha 3 barneseter inn i bilen (rad 2). Det er her snakk om en på 6, en på 4 og en nyfødt. Med andre ord må minst et sete stå bakovervendt i bilen (mest sannsynlig vil det bli i midten...).

Er det noen som har erfaringer med dette, og evt forskjellen på bilene som har 2 isofix vs 3 isofix? Dette er eneste ankepunktet vi har ift å kjøpe Tesla framfor evt S Max eller andre stusselige familiebiler.

Tusen takk for hjelp.

morpheos

Du får ikke tre isofix-seter inn, den har bare fem punkter. Har selv to forovervendte, og får så vidt plass til en voksen person som ikke er altfor brei over ræven i mellom de. Veldig usikker på om du vil få plass til de større bakovervendte setene (type 1år+), men har aldri forsøkt bakovervendt i TMSen. Vil tro at bakovervendt bak passasjer og 4åringen i midten og seksåringen bak fører er en mulig løsning, evt gå for 7-seter og hiv en eller to i bagasjerommet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA