Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Toltar

Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 23:08
Er en fyr på finn.no som selger en 85D med levering des. 2015. Han markedsfører bilen medat den har "den nye batteritype som kan oppgraderes til 90 kWt" eller noe i den dur.

Er det bekreftet fra Tesla at det er slik eller har vi her bare en litt overivrig selger?

Selgeren er nok litt overivrig.

90kWh-batteriet har en annen batterikjemi enn det 85kWh-batteriet har. Det betyr at man må bytte ut hele batteriet for å få de 5kWh ekstra, og det skiller ikke noe mellom eldre og nyere modeller på å bytte mellom de batteriene så vidt jeg vet.

Teslanewbie

Sitat fra: Toltar på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 06:54
Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 23:08
Er en fyr på finn.no som selger en 85D med levering des. 2015. Han markedsfører bilen medat den har "den nye batteritype som kan oppgraderes til 90 kWt" eller noe i den dur.

Er det bekreftet fra Tesla at det er slik eller har vi her bare en litt overivrig selger?

Selgeren er nok litt overivrig.

90kWh-batteriet har en annen batterikjemi enn det 85kWh-batteriet har. Det betyr at man må bytte ut hele batteriet for å få de 5kWh ekstra, og det skiller ikke noe mellom eldre og nyere modeller på å bytte mellom de batteriene så vidt jeg vet.


http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24214.0.html
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

nie

Er klar over den tråden som du sikter til, men den bekrefter jo ingenting.

Så kort oppsummert så har Tesla foreløpig hverken bekreftet eller avkreftet at de "nye" 85kWt-batteriene kan oppgraderes til 90 kWt (?)

De har heller ikke bekreftet eller avkreftet at 90kWt-batteriet har en annen batteri-kjemi enn de nye 85 kWt-batteriene (?)

Teslanewbie

Nå får du jo bilen innen kort . Du kan jo høre med tesla hvilken pakke du får. Hvis dette medfører riktighet er det jo en gladnyhet da dere kan oppgraderer til 90D for noen tusenlapper ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

nie

Jeg skal høre med dem om de vet noe om akkurat dette.

Hvis denne muligheten finnes er det jo litt rart at det ikke har vært markedsført noe særlig.
På den annen side er det kanskje logisk at de, enn så lenge tier, da de aller helst vil pushe mest mulig 90kWt-batterier for så å fase ut 85 kWt og begynne å tilby oppgradering til oss med nesten nye 85-batterier.

Teslanewbie

Sitat fra: nie på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 08:47
Jeg skal høre med dem om de vet noe om akkurat dette.

Hvis denne muligheten finnes er det jo litt rart at det ikke har vært markedsført noe særlig.
På den annen side er det kanskje logisk at de, enn så lenge tier, da de aller helst vil pushe mest mulig 90kWt-batterier for så å fase ut 85 kWt og begynne å tilby oppgradering til oss med nesten nye 85-batterier.

Tesla faser vel inn det nye batteriet og vil vel unngå ramaskri fra 85kwh bileiere som nylig har fått bil men med det gamle batteriet

Jeg regner med at 85kwh alternativet utgår innen kort samtidig som det  kommer en prisøkning
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hodetelefoner

For 270.000kr kan du oppgradere batteriet ja :p

Teslanewbie

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 10:08
For 270.000kr kan du oppgradere batteriet ja :p

Ikke hvis bilen din leveres med 90kwh batteri som er SW sperret til 85kwh . Da regner jeg med at tesla tar betalt det samme som det koster  å oppgradere i konfiguratorn. Rundt 23000kr .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Spinner

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 10:18Ikke hvis bilen din leveres med 90kwh batteri som er SW sperret til 85kwh . Da regner jeg med at tesla tar betalt det samme som det koster  å oppgradere i konfiguratorn. Rundt 23000kr .
Pluss mva :-X

Beachboy

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65651989&searchclickthrough=true

Denne må vel ta kaka over alle mulige feil det går an å nevne. Opplyser at bilen bla. følger med AP, 22" og kaller bilen for 2015 modell, da det er klart at dette er en 2013/2014 modell.

Får håpe at de potensielle kjøperne har nok vett i hodet til å ikke bli lurt av han.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

o.b.lix

Den er da en 2015 -
SitatRegistrert første gang i Norge
25.02.2015
.

Og da har den vel AP?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Beachboy

Hvis du ser på bildene mangler den AP hardware helt foran. Gir og de bakre nakkestøttene er fra 2013 modell. Alle biler med AP skal ha nye gir og lengre nakkestøtter.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Muffinman

Framsetene ser ut til å være av første utgave også. Denne bilen er produsert før september 2014.

felix

Mangler og den nye girvelgeren.

o.b.lix

Ja ser at denne er P44618 - men hvorfor er den registrert som 2015-modell hos biltilsynet, Tesla har vel ikke akkurat slitt med overliggere?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA