Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

It's Coming! - Tesla Model S (utstilling på showroomet ved Alnabru)

Startet av JohanH, onsdag 14. november 2012, klokken 18:04

« forrige - neste »

JohanH

Jag var også (liksom sikkert mange andre her) og såg på utstillingsbilen som var i 2 dager var det vel? Jeg kommer dog absolutt å dra å se på denne bilen, fordi det jo vil være noe helt annet. Beta'n var det mye rart med, finishingen var ikke tip-top for å si det mildt... Dette er jo derimot en produksjonmodell for så vidt versjon 1.0 men allikevel bør det være nokså nært opp til det jeg vil forvente å faktisk få levert som min bil, en gang i vår/sommer neste år.

Kanskje, kanskje at de også offentliggjør europeiske priser (i hvert fall norske) neste uke??? Det er godt å se at Tesla velger å kjøre i hvert fall en av disse 2 "EU bilene" til Norge rett etter lanseringen i Tyskland, noe som viser at Tesla har skjønt at Norge er et svært viktig marked for dem.

Jeg kommer evt. å ta med barnevognen (dobbelvogn) for å se hvordan den passer i bagasjen (jeg er overbevist den vil passe fint, men må ta et bilde med mobilen og vise kona for å også overbevise henne  :) ) Jeg tar nok ut et av barnas bilseter også og tar med in hvis det ikke er masse folk, for å se hvordan det passer. Håper bilen har IsoFix, om ikke at de i hvert fall planlegger å ha det når de begynner å levere. Det burde være en liten enkel detalj, men hvis bilene de har testet i Euro-NCAP ikke hatt IsoFix vil det vel bli problemer med å putte det inn senere? (Ny testing påkrevd???).

Morsomt med en svart bil med tan interiør! Jeg tror jeg har tenkt meg hvit men med tan skinn, det viktigste å se og ta på live er jo interiøret tenker jeg.

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på torsdag 15. november 2012, klokken 13:05
Jeg kommer evt. å ta med barnevognen (dobbelvogn) for å se hvordan den passer i bagasjen (jeg er overbevist den vil passe fint, men må ta et bilde med mobilen og vise kona for å også overbevise henne  :) ) Jeg tar nok ut et av barnas bilseter også og tar med in hvis det ikke er masse folk,

Legg gjerne ut bilder i etterkant! Jeg har antakelig ikke bil på mandag, så da reiser jeg kollektivt. Skulle gjerne tatt med barnevogn og hundebur for å teste, men får det ikke med meg (og frykter som deg at det blir folksomt).

Får ta med tommestokk :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig O

Ja jeg er spent på om det går en ganske stor flykasse/hundebur inn, så mål gjerne høyden med nedslått baksete. Det skrår vel ltt så det hadde vært kjekkt å visst høyden i forkant og bakkant av bakseteryggen nedslått.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Signature #280

Stig O, jeg har planer om å ta med målebånd av samme årsak som deg.. Må se hvilket hundebur jeg kan få plass til. Om du ikke skal dit selv, kan jeg gi deg detaljene på mandag kveld!

Leaffen

Får ikke anledning til å ta turen. Men kan noen av dere med målebånd være så vennlig å måle lengden i bagasjerommet med baksetet nedslått?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Signature #280

#21
Da har jeg vært å sett på utstillingsmodellen, svart performance model, som nevnt tidligere. Var folksomt så jeg fikk ikke muligheten til å se på absolutt alt jeg ville, men jeg fikk svar på en del spørsmål jeg har lurt på:
Model S for Europa skal produseres fra mars 2013, det vil forhåpentligvis si at vi vil ha noen signature modeller på veien i april 2013 (bortsett fra bilene til Ferdinand Motor som nok kommer før den tid)
Prøvekjøring for reservasjonsholdere er rett rundt hjørnet. På spørsmål angående dette var svaret at jeg måtte følge med i innboksen de neste dagene. (bilen på utstilling hadde 19 toms felger med vinterdekk, i følge Tesla fordi den skulle være klar for prøvekjøring!)
I tillegg ble jeg fortalt at bilen skulle være i Norge frem til jul, så de som får mulighet til å stikke innom i løpet av uken vil få flere muligheter.

Signature #280

#22
Stig O.
Jeg fikk også tatt noen mål for å få svar på hva det er plass til av hundebur osv.
Legger ved bilde i en seperat post (lei av feilmeldinger når jeg skal laste opp)
Som du ser er det ikke plass til boksen din og fikk heller ikke mulighet til å måle med baksetene nedslått (satt folk der hele tiden..) MEN, har lest på amerikanske forum at det blir en kant når baksetene er nedslått, så rett nok for et bur blir det ikke.
Om du ikke skjønner målene, forklarer jeg de kort her: (alle mål er ca)
Bagasjerommet er 95 cm bredt mellom hjulbuene og 110 cm dybt.
Det er 66 cm høyt fra bakkant av sete til tak.
Bagasjerommet skrår umiddelbart nedover, og listen hvor trekket skal være står på ca 45 cm høyde og er 60 cm langt. Med andre ord, skal du ha et kvadratisk bur er målene som er mulig å få til 45 cm høyt / 60 cm dypt.

Klarer ikke legge ved bilde, men se om du får opp den linken Stig O.
https://www.dropbox.com/s/mi60sqoruv33cts/Photo%2019.11.12%2010%2027%2039.jpg

laumb

Merket meg VIN på bilen.


I tillegg fant jeg vognkortet interessant, da det inneholder en del info i europeiske enheter:




_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Øyvind.h

Sitat fra: Signature #280 på mandag 19. november 2012, klokken 13:39
Stig O.
Jeg fikk også tatt noen mål for å få svar på hva det er plass til av hundebur osv.
Legger ved bilde i en seperat post (lei av feilmeldinger når jeg skal laste opp)
Som du ser er det ikke plass til boksen din
Hei,

Ser jeg noterte meg litt andre tall enn deg. Jeg fikk ca 70cm fra gulv til tak innerst ved setene. Men det jeg la spesielt merke til var tykkelsen på bakluken. Bakluken er ganske tykk, og i tillegg er bakruteglasset buet. Du får derfor en god del mer høyde enn det du kan måle fra gulv og opp til kanten der bakluken legger seg inntil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

19quiz76

Noen mål i bagasjerommet:
Og for de som skal montere bakovervendt barnesete i baksetet; Diagonalen mot forsetet varierer naturlig nok, 74 cm når setet foran er tilpasset meg på 185cm (men lange bein), 85cm når forsetet står for å passe en på 170cm:
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

e-max

Ser bra ut på bildene, men noen som var der som så seteplassene nr 6 og 7?
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Øyvind.h

Sitat fra: e-max på mandag 19. november 2012, klokken 18:31
Ser bra ut på bildene, men noen som var der som så seteplassene nr 6 og 7?
Bilen hadde ikke de to ekstra setene i bagasjerommet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

19quiz76

De var ikke montert i denne bilen, men man kunne se "brønnen" barna vil bruke til å ha beina i. Noen tok mål av den, sjekk denne posten eller "It's here.."
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Stig O

Takk for alle mål. Jeg hadde ikke regnet med å få hundekassen i bagasjerummet. Det får jeg ikke i Allroaden heller. Det ser imidlertid ut som det går med bakseteryggen nedslått. Er bare spent på hvor skrå den er.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA