Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OVersikt Signatur reservasjoner i Norge

Startet av PAS, søndag 04. november 2012, klokken 20:32

« forrige - neste »

PAS

Det kunne være interesseant å få en oversikt over norske reservasjoner

Det skal nå være ca 500 totalt  ? , men hvor mange av de 500 EU SIG går til Norge og hvilke nummer er delt ut?

Når de skal begynne å fordele de Europeiske Sig modellene , ville man tro  at de sender en "batch" på 10-20 om gangen til Norge ?

Rekkefølgen av signatur nr til Norge er derfor interssant

Ut fra kartet på

http://www.zeemaps.com/map?group=295135

har jeg laget en forløpig oversikt ut fra hva jeg fant der, men det er nok mange som ikke har registrert seg der, bl.a. har vel Ferdinand Motor sikkert en del Signatur reservasjoner inne

S2 Bryne
S34 Trondheim
S52  Son, Vestby
S66 Bryne
S74 Oslo (frogner)
S85 Trondheim
S86  Tvedestrand
S93  Asker
S117  Alversund, Hordaland
S136  Sandnes
S143 STrømmen
S174  Asker
S229 Asker
S280  Bærum
S351  Haugesund
S359 Sola
S ? Narvik

Kopier  listen  og rett opp / legg til ytterligere numre!
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Leaffen

#1
Dette kartet var jo interessant for noen og enhver av oss. Her kan alle som har reservert en Tesla gå inn å registrere seg med sin geografiske posisjon og reservasjonsnummer.

Bare zoom inn til ditt hjemsted og trykk "Additions" og "Add Marker".

http://www.zeemaps.com/map?group=295135

Oppfordrer alle med Tesla reservasjon om å registrere seg.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Spooz

S1 Me! (Bergen) :-)
S12 Tønsberg
S14 Asker
S18 Hamar
S22 Larvik
S86 Oslo
S117 Alversund
S132 Stavanger
S181 Sogndal
Alle overstående er kommunisert ut som SS og ikke S. Vet ikke om de skal lage en Special Signature eller ikke.
Har også Fiends and Family nr 13 og 14 (Bergen)
Vi har også ekstremt mange Roadster prioritet.

Uansett kommer det noen amerikanske først. :)

PAS

Oppdatert liste i antatt leveringsrekkefølge

SSL 1 Bergen
SSL 12 Tønsberg
SSL 14 Asker
SSL 18 Hamar
SSL 22 Larvik
SSL 86 Oslo
SSL 117 Alversund
SSL 132 Stavanger
SSL 181 Sogndal

SR 13 Bergen
SR 14 Bergen

S2 Bryne
S34 Trondheim
S52  Son, Vestby
S66 Bryne
S74 Oslo (frogner)
S85 Trondheim
S86  Tvedestrand
S93  Asker
S117  Alversund, Hordaland
S136  Sandnes
S143 STrømmen
S174  Asker
S223 Klepp
S229 Asker
S280  Bærum
S351  Haugesund
S359 Sola
S ? Narvik

Da ser det ut til at dette blir de første 29 model S i Norge ?

Spørsmålet er NÅR de begynner leveransene og hvor stor "batch" de tar omgangen til Norge

Håper vi får norske priser og kan begynne å konfigurere i løpet av november!

Er det mange som har tatt stilling til 21 el 19 tommer? Som Signatur holder får vi jo 21tommer inkludert. men 19 tommer er kanskje bedre på norske veier?, mindre rullemotstand, bedre rekkevidde  og mindre følsom for asfalt som ikke er "stuegulv?"
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Spinner

Sitat fra: PAS på onsdag 07. november 2012, klokken 21:24Er det mange som har tatt stilling til 21 el 19 tommer?
Planen min er å kjøpe 21" til sommerdekk og 19" til vinterdekk :)

jkirkebo

Sitat fra: Sbr på onsdag 07. november 2012, klokken 23:45
Sitat fra: PAS på onsdag 07. november 2012, klokken 21:24Er det mange som har tatt stilling til 21 el 19 tommer?
Planen min er å kjøpe 21" til sommerdekk og 19" til vinterdekk :)

Samme her. Jeg må jo ha 21" sommerstid siden jeg skal ha de karbongrå felgene ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. november 2012, klokken 01:58
Sitat fra: Sbr på onsdag 07. november 2012, klokken 23:45
Sitat fra: PAS på onsdag 07. november 2012, klokken 21:24Er det mange som har tatt stilling til 21 el 19 tommer?
Planen min er å kjøpe 21" til sommerdekk og 19" til vinterdekk :)

Samme her. Jeg må jo ha 21" sommerstid siden jeg skal ha de karbongrå felgene ;)

Kva farge på bilen? Får ikkje dei grå felgene til å matche med fargene eg har lyst på..

jkirkebo

Sitat fra: Runarbt på torsdag 08. november 2012, klokken 08:48
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. november 2012, klokken 01:58
Sitat fra: Sbr på onsdag 07. november 2012, klokken 23:45
Sitat fra: PAS på onsdag 07. november 2012, klokken 21:24Er det mange som har tatt stilling til 21 el 19 tommer?
Planen min er å kjøpe 21" til sommerdekk og 19" til vinterdekk :)

Samme her. Jeg må jo ha 21" sommerstid siden jeg skal ha de karbongrå felgene ;)

Kva farge på bilen? Får ikkje dei grå felgene til å matche med fargene eg har lyst på..

Blå. De mørke felgene gjør seg etter min mening best på mørke farger og rød, ikke på hvit eller spesielt sølv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Ah. Eg har faktisk endt opp på blå foreløpig, må sjekke igjen med grå felger.:-)

Stighl

Jeg synes faktisk de mørke fargene passer bra til sølv. Jeg har en sølv S-Max med mørke felger, og der ser bra ut. Jeg tror også jeg vil ha de mørke felgene.
Nes på Romerike.
Tesla Model S

jkirkebo

Sitat fra: Runarbt på torsdag 08. november 2012, klokken 14:17
Ah. Eg har faktisk endt opp på blå foreløpig, må sjekke igjen med grå felger.:-)

Her er et lite bilde for å hjelpe deg på vei ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaffen

21" mørkegrå felger på oss. Farge er ellers ikke bestemt. Den sorte ser jo meget lekker ut. Har alltid likt sorte biler. Har hatt 2 stk sorte (nye biler), som jeg har valgt selv. Men innrømmer gjerne at denne fargen er vanskelig å holde ren. Har hatt 2 stk mørkeblå (Volvo-farge 740/940). På denne fargen vises nesten ikke skiten. Noen andre synspunkter på dette med skit? Eller blir fargevalget stort sett etter følelser?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Øyvind.h

Noen som har erfaring med hvit bil og renhold? Jeg har hatt et par svarte biler (også nåværende). De er veldig pene når de er rene, men blir fort skitne (og alle riper/merker synes godt).

Vurderer nå dolphin grey eller hvit, men er usikker på hvordan hvit er å holde ren?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 10. november 2012, klokken 13:02
Noen som har erfaring med hvit bil og renhold? Jeg har hatt et par svarte biler (også nåværende). De er veldig pene når de er rene, men blir fort skitne (og alle riper/merker synes godt).

Vurderer nå dolphin grey eller hvit, men er usikker på hvordan hvit er å holde ren?

Jeg har nå hvit Leaf og den ser ikke så mye mer møkkete ut en den sølvgrå dieselpurka, men du må være nøye når du vasker. På mørke biler synes ikke asfaltklin og slikt, på hvit synes derimot alle prikker og flekker meget godt. Jeg må derfor bruke parafin omtrent ved hver eneste vask for å få vekk slike. Fordelen er selvfølgelig også at man ser dem lett og dermed får dem bort fremfor at de "gjemmer seg bort".

Mitt andrevalg etter den blå er pearl white. Grå biler er jeg etterhvert ganske lei av...
Tredjevalg hadde nok vært Sunset red, deretter vanlig hvit og så sort. Sølv, grå, grønn og brun er ikke aktuelt for min del.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

foxy

#14
hvit og sort er soleklart de 2 fargene som er vanskeligst å holde rent. mørke varianter av sølv eller lyse av grå - skjuler møkk mye bedre - men de er kansje ikke de peneste.

liker forøvrig biler i mange forskjellige farger når de er nye, blir de noen år gamle er det bare veldig mørke farger som sort som gjør bilen fortsatt relativ attraktiv - alle de andere gjør at bilen ser enda eldre ut enn den faktisk er...

model s ser uansett bare bra ut i sort, mørk blå osv pga dette store plastikk gapet i fronten.
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA