Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon

Startet av kberge, onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17

« forrige - neste »

KrW

Sitat fra: Fush på torsdag 28. august 2014, klokken 10:03
Sitat fra: svangb på torsdag 28. august 2014, klokken 07:46
#2530 i boks.
Forhåpentligvis god timing ifht. momsen  :)
Mest spent på om den blir i overkant stor, kan bli litt trangt ut og inn av garasjen og mtp. lukeparkering og slikt. Trenger heller strengt tatt ikke 7 seter, men på den annen side kan det jo være hyggelig å få plassert 3 generasjoner inni bilen også av og til.
Og falkevingedørene har jeg et i beste fall ambivalent syn på, men kanskje det går seg til etterhvert.

Den kommer neppe med 7 seter som standard. Jeg har ikke tenkt til å ta den delen av ekstrautstyret til min :-)
Regn med 30.000,- for de to siste setene om du ønsker 7-seter (ref Audi Q7)

Sjekket akkurat prislisten til Audi Q7 og ser ut som prisforskjell på 5 og 7 seter er bare på 12-15000 avhengig av modell. I tillegg har vel ikke Tesla moms på de ekstra setene heller så ikke sikkert pristillegget trenger å bli så stort. Vi vurderer 7 seter om prisen blir grei selv om vi ikke trenger det til daglig.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Lille Lance

Har ikke vært på X-fomumet på laang tid, så dere får ha meg unnskylt når jeg spør følgende ....


  • Blir model X levert rekkefølgen av de reservasjonsnummer folk har fått?
    Hvor mange X er reservert i Norge pr idag?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

satheesh.net

Sitat fra: Lille Lance på fredag 29. august 2014, klokken 11:08
Har ikke vært på X-fomumet på laang tid, så dere får ha meg unnskylt når jeg spør følgende ....


  • Blir model X levert rekkefølgen av de reservasjonsnummer folk har fått?
    Hvor mange X er reservert i Norge pr idag?

De blir levert i bulker av et par hundre av gangen. Var i hvert fall det selger fortalte meg på Skøyen. Ellers er det vel reservert godt over tusen stykker i Norge. :)

olabt

Sitat fra: satheesh.net på fredag 29. august 2014, klokken 11:16
Sitat fra: Lille Lance på fredag 29. august 2014, klokken 11:08
Har ikke vært på X-fomumet på laang tid, så dere får ha meg unnskylt når jeg spør følgende ....


  • Blir model X levert rekkefølgen av de reservasjonsnummer folk har fått?
    Hvor mange X er reservert i Norge pr idag?

De blir levert i bulker av et par hundre av gangen. Var i hvert fall det selger fortalte meg på Skøyen. Ellers er det vel reservert godt over tusen stykker i Norge. :)

Hvor har du antalle norske reservasjoner fra?..  vi har jo Nummrene i reservasjonen men de er jo felles for hele EU..

Men enig i at det er rimelig å tro at det er over 1000 fra norge..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

eriksj

2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Hyperstress

Beklager at jeg ikke har satt meg inn i et så basic spm, men vil signatur reservasjon gi deg noe mer enn bedre plass i køen, eller annen lakkfarge? Får en mer value i form av mer utstyr e.l?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Fush

Sitat fra: Hyperstress på fredag 29. august 2014, klokken 17:37
Beklager at jeg ikke har satt meg inn i et så basic spm, men vil signatur reservasjon gi deg noe mer enn bedre plass i køen, eller annen lakkfarge? Får en mer value i form av mer utstyr e.l?

Litt dyrere, sannsynligvis, og du sniker over 2000 plasser i køen. Muligens "unike" farge og felgvalg.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

eriksj

Dette står på nettsiden om Signature:

SitatFantastisk utstyrt
Eksklusive utstyrsalternativer og farger

Dersom det fantastiske utstyret faktisk er noe man trenger, og de eksklusive utstyrsalternativene og fargene er attraktive - så går jeg nok for Signature til slutt. Men oppgraderte også for å kunne snike i køen dersom leveringstiden drar ut veldig, og det vedtas endringer i avgiftspolitikken som går ut over prisen på bilen, her vil tiden vise hva som skjer.

Dersom Signature ikke gir noe spesielt ekstra, kun "Signature" logo og jeg må betale mye mer for å få bilen kort tid før, så blir det nok nedgradering til standard igjen.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

sigurdi

Med snart 20 000 i kø, så kan det bli stor forskjell på å være en av de første 500 etter ca 1200 signaturer i USA og et nummer blant de 17,968 i kø for produksjons modellen.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7535-Model-X-Tally

Men vil tro, slik antydet før at batcher som skal fraktes blir produsert i starten av et kvartal, mens USA fylles opp etterpå, slik at det blir høyest mulig leverings rate.

Få produksjon flyttet fra eks Q3 til Q2 vil jo faktisk kunne utgjøre 3-4 måneder. ;-)

Men går også å satse på to hester om en har et tidlig produksjons nummer og ønsker å plukke opp en av de siste signature modellene om det blir riktig bil for deg. ;-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

PK

Ny Model X reservasjon på meg idag, #2561
Har #711 fra før av og, omtrent akkurat 1 år mellom de to reservasjonene... :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

sigurdi

@PK Sitter du nå med to, eller kansellerte du den første?
Horten
Model X90D (18.03.17)

PK

Har begge reservasjonene, mulig min far ønsket å overta den første, hvis ikke så tar jeg første og kansellerer den andre når den tid kommer.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

sigurdi

Skal vist gå å overføre reservasjon innad i familien og om salget tar helt av, kjøp begge og selger den ene bilen med fortjeneste til noen som ikke gidder vente. :-)

Er og litt morro med to biler på MyTesla
Horten
Model X90D (18.03.17)

Mao

Oppgradert i dag fra prod. #348 til Signature #480  8)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Epleskreller

Erfaring fra Model S viste at signatur ga få fordeler. Mange signaturbestillere var skuffet over at der var så liten fordel. Selv hadde jeg reservasjonsnummer like over 1600, men bilen fikk jeg 23. september. Det var mange med signatur som fikk sin bil i september også og ikke slik at alle signatur ble ferdig først..

Ikke forvent for mye med signatur,  men andre fargevalg får du :-)

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA