Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Riktig årsmodell

Startet av gmagnus, tirsdag 21. august 2012, klokken 16:07

« forrige - neste »

gmagnus

Hei!

Skal få min I-Miev i morgen!  :) Har lest litt på forumet her at en del forhandlere selger 2011 modeller som 2012. Hvordan kan jeg kontrollere at den bilen jeg får i morgen ikke er en 2011 som har stått på lager et  sted?

Andre ting jeg bør være oppermksom på/sjekke nøye?
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

hkaspenberg

Sitat fra: gmagnus på tirsdag 21. august 2012, klokken 16:07
Hei!

Skal få min I-Miev i morgen!  :) Har lest litt på forumet her at en del forhandlere selger 2011 modeller som 2012. Hvordan kan jeg kontrollere at den bilen jeg får i morgen ikke er en 2011 som har stått på lager et  sted?

Andre ting jeg bør være oppermksom på/sjekke nøye?


Det første som slår meg er radioen. De er ganske forskjellige. 2012 har en radio som er helt integrert i konsollet, 2011 noe som ser ut som - Åh, trenger vi radio? I tillegg har 2012 en fjernkontroll for å styre oppvarming/avkjøling.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Kito76

Gratulerer. Hvilken farge valgte du? Pris?

tomrh

En annen forskjell er at 2011 kommer med 5 meter ladekabel med 16A "ladekladd", mens 2012 har 10 meter kabel m/10A kladd. 2012-modellen har heller ikke gps-navigasjon.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

Mitsubishi forhandlere selger IKKE 2011 mod. som 2012 mod.  Du skal glede deg når du får ny bil .  :) Gratulerer!
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kris

2012 kommer vel med to fjernkontroller, en til dørene og en til klimaanlegget. Litt som nyere fjernsynsapparater, en til Altiboks (som jo tydeligvis ikke er alt i boks) og en til TV'en ;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gmagnus

#6
Takk for tilbakemeldinger. Da skal det gå greit å sjekke ut det.

Valgte en lys sølv/grå av rent praktiske hensyn. Skitten syns minst på de og om vinteren da bilen vil bli brukt daglig er det ikke altid så greit å vaske bil...

Måtte ut med 210k inkl vinterdekk og bagasjeromstrau. Og da har jeg fått med 10 års granti på batteriene! Hadde tilbud på de andre som var lavere, men da med kun 5 års granti.

Gleder meg til jeg er ferdig på jobb i dag...  :)
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Bjornt

Peugeot selger 2011 lagerbiler fra Europa som 2012. Var visst ikke noen forskjeller i utstyr. Vet ikke om dette gjelder Citroen også, tror det. Ser ut som trillingene blir enebarn, Mitsubishi i fremtiden. Synd.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

christian

Rigtig årsmodell fremgår av Det 10ende tegnet i chassinummeret hos peugeot står en B for 2012 og en C for 2012.

http://www.autocalculator.org/VIN/Peugeot-VIN-Decoder.aspx

Se linken
Oslo, Nordstrand. Saxo 1997 75000 km solgt. Kewet 1997 55000 km solgt. Landrover Freelander på frityrolje solgt. Porsche 928. Peugeot ion 2012 og 2011. Fiat Panda, Mercedes CLS 350 Bluetec Shooting Brake 2015. E-UP 2014.

christian

Oslo, Nordstrand. Saxo 1997 75000 km solgt. Kewet 1997 55000 km solgt. Landrover Freelander på frityrolje solgt. Porsche 928. Peugeot ion 2012 og 2011. Fiat Panda, Mercedes CLS 350 Bluetec Shooting Brake 2015. E-UP 2014.

foxy

Sitat fra: gmagnus på onsdag 22. august 2012, klokken 11:52
Takk for tilbakemeldinger. Da skal det gå greit å sjekke ut det.

Valgte en lys sølv/grå av rent praktiske hensyn. Skitten syns minst på de og om vinteren da bilen vil bli brukt daglig er det ikke altid så greit å vaske bil...

Måtte ut med 210k inkl vinterdekk og bagasjeromstrau. Og da har jeg fått med 10 års granti på batteriene! Hadde tilbud på de andre som var lavere, men da med kun 5 års granti.

Gleder meg til jeg er ferdig på jobb i dag...  :)


hvordan er 10 års garanti definert da? samme kap som ved 5år eller 50% eller minst 10%? ;)
I-miev 2011
Asker

Bjornt

Hvor mange Km er det i denne 10 års garantien ?, samme som 5 år eller dobbelte. ?
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

gmagnus

Har ikke kontrakten foran meg nå, men sånn ca var det:
Driftsbatteriet i 10 år inntil 70%.

Altså at batteriet kan svekkes med 30% kapasitet på 10 år. Går det mer enn det er det nytt på garantien!
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

tomrh

Dette er svært hyggelig lesning! For det er utrolig bra for alle oss trilling-eiere at det finnes forhandlere som tør å gi en 10-års garanti. For de har jo vanligvis solide sikkerhetsmarginer på garantiløfter, de må ha solide laboratorietester og dokumentasjon bak dette. Mao. kan faktisk alle trillingeiere forvente minst 10 års levetid for elbilen sin (for 70% batterikapasitet er fortsatt mer enn bra nok for jobbpendling i de fleste tilfeller). Jeg har i mine privatøkonomiske kalkulasjoner regnet 7 år, noe som tydeligvis er for defensivt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 10. september 2012, klokken 20:09
Dette er svært hyggelig lesning! For det er utrolig bra for alle oss trilling-eiere at det finnes forhandlere som tør å gi en 10-års garanti. For de har jo vanligvis solide sikkerhetsmarginer på garantiløfter, de må ha solide laboratorietester og dokumentasjon bak dette. Mao. kan faktisk alle trillingeiere forvente minst 10 års levetid for elbilen sin (for 70% batterikapasitet er fortsatt mer enn bra nok for jobbpendling i de fleste tilfeller). Jeg har i mine privatøkonomiske kalkulasjoner regnet 7 år, noe som tydeligvis er for defensivt.

Tesla gir 8 års garanti på sine batterier, men Elon Musk har gitt uttrykk for at batteriene minst bør holde det dobbelte av garantitiden. Det blir 16 år...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA