Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sykkelstativ

Startet av bkv, onsdag 25. april 2012, klokken 13:51

« forrige - neste »

bkv

Motorforum Drammen sier at sykkelstativet til i-Miev er på plass hos importøren. Prisen blir tilgjengelig snart.

Mitsubishi i-Miev 2017

Kris

Så fint! Da slipper jeg nok å styre med hengerfeste fra USA.
Med mindre denne løsningen er upraktisk eller svinedyr som takstativet.
Spent på hvor kjapt det er å ta av og på. Ser ikke ut som det er festet i en kule slik som stativet mitt er.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Haahov

Sitat fra: bkv på onsdag 25. april 2012, klokken 13:51
Motorforum Drammen sier at sykkelstativet til i-Miev er på plass hos importøren. Prisen blir tilgjengelig snart.

Det er jo supert! Har du noen bedre bilder? Er det plass til flere sykler på stativet? Er stativet lett å ta av og på?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

bkv

Sitat fra: Haahov på torsdag 26. april 2012, klokken 20:45

Det er jo supert! Har du noen bedre bilder? Er det plass til flere sykler på stativet? Er stativet lett å ta av og på?
Bildene fikk jeg fra Motorforum. Jeg vet ikke noe mer.
Mitsubishi i-Miev 2017

abel

Prisen er satt til ca. 6000,- pluss 1 time montering.

bkv

#5
Sitat fra: abel på søndag 06. mai 2012, klokken 19:25
Prisen er satt til ca. 6000,- pluss 1 time montering.

En latterlig pris. Det er vel  mer enn  det koster for et tilhengerfeste med montering. Jeg kan forresten få meg en ny sykkel for den prisen.  Jeg sendte en epost til Motorforum Drammen igår og etterlyste prisen. Får vel et svar morgen. Jeg kommer til å si hva jeg mener om den prisen.
Mitsubishi i-Miev 2017

bkv

Kr 6700 ferdiogmontert i Drammen
Mitsubishi i-Miev 2017

erik e

Fy F...  ??? Kan jo kjøpe ny sykkel hver gang det brukes .  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

svingen

er det her kun til 1 sykkel? har du fått noe erfaring med bruken av den her ? :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bkv

Jeg kjøpte istedet takbøyler og stativ for 1 sykkel fra Thule. Fungere greit, men bilen er jo litt høy, og det kjenner man når sykkelen settes på eller tas ned. Motorforums stativ mistet jeg interessen for da jeg hørte prisen.

I-Miev 2012, Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

sven erik

ser at dette kan man sette kule på  og da et større sykkelstativ

svingen

Ser får meg att det er letter får sjefen i huset og hente i barnhagen og ta sykkelen til han på 4 (snart 5 år så får 20 tommer snart) og så han på 2 år har balanse sykkel,og ta sykkel til han minste inne i billen og han på 5 år bak på bilen sykkelstativ,enn og ta det på taket,har selv i dag alle sykkler på taket (på bensin bilen) men det er jo ikke akuratt noe man har lyst til og gjøre hver dag,rimlig tungvindt spør du meg.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

#12
noen som har noe ny info om det her?
nå er jo sykke sesongen i gang :)
syns 6500 var stivt,fungere det her eller http://torkliftcentral.com/ecohitch/
legger med manual,er ingen som har vært under og sett om det her fungere?
er det samme størelsen på USA versjone som Europa?
får vel se når jeg skal bytte dekk til uka :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

var innom motorforum på øster akervei og fikk tilbud på 2700 kr får sykkel stativet og 1500 kr får montering.
var ikke ille pris men syns ut fra det bilde jeg såg på att det ser litt "jalla" ut eller hva man skal si.
Fikk eller ikke vite noe om størelse om det er plass til inni bilen osv,så vurdere eller og kjøpe det her http://www.seasucker.com/product-category/bike-racks/
ulempen er jo att da kan ikke ha noe annet på taket,så hvis jeg hadde tenkt og ha med sykkelvogn blir det litt trangt men spørs hvor aktuelt det er,eller skiboks til og ha med andre ting.

noen som har kjøpt sykkel stativet?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

Ja da var det montert!
utrolig fornøg med service og alt sammen av motor forum i oslo,kom på 4231 kr får alt sammen :)
her er video https://www.youtube.com/watch?v=63iqzAQbaC8 med enda mere info,utrolig kjek sak angrer bare på att jeg ikke kjøpte den før :)

hvis noe vil ta en ditt på det her send en medling holder til i nittedal.
motor forum i oslo montere på alle type trillinger hvis noen ønsker og få det her (vil jeg tro siden dem tok min ION)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA