Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny forbedret Leaf iløpet av året

Startet av trondhla, onsdag 21. mars 2012, klokken 16:56

« forrige - neste »

trondhla

Ser ut til at vi ser en oppgradet Leaf iløpet av året:
http://www.detroitnews.com/article/20120320/AUTO01/203200342/1148/

Og de adresserer kaldvær-problemet som vi her til lands også....
"Perry says the 2013 Leaf will have a "much, much more efficient" heater that will dramatically extend the Leaf's range in cold weather".

Samt mørkt interiør:
Washington —Nissan Motor Co. is upgrading its electric vehicle Leaf when it rolls out a new version by year's end, adding leather seats, a darker new interior and a more efficient heating system.

Sjekk forøvrig kommentaren først.

Rossifan46

Renault Zoe kommer jo med varmepumpe, 1 kW elektrisk inn gir 3 kW varme. Blir spennende å se om Leaf'n får samme løsning.
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

bno


Trond.Strom

merkelig at det ikke er varmepumpe i leafen i første versjon, en varmepumpe er jo bare en aircondition i revers, eller omvendt om du vil

Smiling when sailing

Og Toyota brukte en slik varmepumpe allerede til Rav4EV for mer enn 10 år siden. En skulle tro at Nissan kunne ha forstått at det er viktig å spare energi ved oppvarming.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

Lynet

Enkelt å forklare hvorfor det blir slik:

I Japan er du forpliktet til å være på jobb til sjefen går hjem, og hvis sjefen ber deg med ut på bar etter jobb må du være der til sjefen vil hjem.
Varmeapparatet ble sikkert konstruert dagen etter en slik barrunde  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trond.Strom

litt som med buddy altså der de brukte negativ brainstorming

http://www.kreativtnorge.no/KreativeTeknikker/Negativ_brainstorming.htm

dro på byen, glemte at det var negativ brainstorming de hadde drevet med dagen før med og satte bilen i produksjon...

Hans Håvard Kvisle

....og over 1.100 har kjøpt Buddy, og mange av kundene er svært godt fornøyde og propaganderer for valget av en bitteliten elbil.

Buddys forumtråd har vært lite fylt av frustrasjoner og klager. Men det skyldes sikkert langt mindre stash og at forventningen ikke er like høy som til enkelte andre elbiler.

Nei, pussig hvordan enkelte skal hakke på andre elbiler, gitt ???
St.Hanshaugen

Trond.Strom

beklager, var ikke ment som å klage på andre elbiler!
innlegget var ment som en kommentar på norsk næringsliv og hvordan man verdsetter kreativitet, litt som kommentaren om at i japan må man være på jobb til sjefen går...

i mitt hode er nok buddyen litt i overkant kreativ, men buddyen er sikert grei den til en del formål


daggad

SitatNei, pussig hvordan enkelte skal hakke på andre elbiler, gitt

Nå er Trond absolutt tilgitt her, men det blir faktisk litt slik Hans. Den man elsker tukter man.
En ser en liten "krig" gjerne mellom Think, Leaf og Trilling sympatisører.
Selv har jeg Leaf men kjenner jeg blir glad hver gang jeg ser en annen elbil. :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Smiling when sailing

#10
Jeg hilser på alle elbiler. Det er uansett for få av dem i Tromsø. Det er bare pga. antall familiemedlemmer at jeg valgte Leaf til slutt. Har ikke sett en annen Leaf i Tromsø enda, men det er bare  et tidsspørsmål om når de begynner å komme til Tromsø i større mengder. De fleste vet vel ikke engang at det er en elbil :) Think folkene her er veldig omtenksomme og parkerer ikke på elbilparkeringsplassen når de ikke lader! Her på universitetet er det bare tre blåe Thinker og en blå Leaf som bruker elbilparkeringsplassene (2). Thinkene kommer vanlgivis tidligere enn jeg og drar også tidligere...

I går fikk jeg forresten autopass brikken... Da måtte vi bare prøve den og kjøre helt undødvendige kilometer (for første gang) til den eneste betalingstunnelen innenfor bilens rekkevidde som vi ellers bruker maks 6 ganger i året. Men brikken må man jo ha uansett. Det ble grønt lys :). Ellers er det uheldigvis ingen bomstasjoner i Tromsø men de bør bare begynne med rushtidsavgift og piggdekkavgift synes nå jeg ;)

Om et par år ler de nye elbilkjoførene kanskje når de ser en første generasjons Leaf... men uten gamle elbiler blir det ikke utvikling av nye heller og uten salg vil bilprodusentene ikke investere i fremtidig teknologi. Så alle elbiler er fortsatt like viktige for å nå en fremtidig betydelig økning i andelen av elektriske biler på Norske veier.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

cra

Sitat fra: daggad på fredag 30. mars 2012, klokken 13:30
En ser en liten "krig" gjerne mellom Think, Leaf og Trilling sympatisører.

Njaa... Vet ikke om jeg vil kalle det krig, men mer som vennskapelig knuffing? Eller kanskje søskenkjærlighet? Og så lenge det er på nivået "MIN bil har ________ - det har ikke din!" "nei, men MIN bil kan ______, så detså!" så er det vel greit?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Vikingo

Sitat fra: daggad på fredag 30. mars 2012, klokken 13:30
SitatNei, pussig hvordan enkelte skal hakke på andre elbiler, gitt

Nå er Trond absolutt tilgitt her, men det blir faktisk litt slik Hans. Den man elsker tukter man.
En ser en liten "krig" gjerne mellom Think, Leaf og Trilling sympatisører.
Selv har jeg Leaf men kjenner jeg blir glad hver gang jeg ser en annen elbil. :)

Eg har ikkje EL bil  (spansk EL = HAN) men vert glad berre eg ser ein av dei og helsar...... :D
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

koffeld

Tilbake til temaet for tråden:

Jeg var innom BNH Økern på fredag for å få pris på innbyttebilen vår (alltid en trist øvelse).  I følge selgeren vil ikke ny modell komme før ut på høsten 2013.  Dette var vistnok dobbeltsjekket med Nissan Norge. 
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA