Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skistativ

Startet av vegajohn, søndag 12. februar 2012, klokken 08:47

« forrige - neste »

vegajohn

Jeg har behov for ta med ski på korte turer i nærområdet, og har ikke lyst til å kjøre med stativet kontinuerlig. Noen som har erfaring med magnetisk skistativ?
Kunne være greit å bare kunne smukke det av og på etter behov...

gbzdoc

Lite erfaring med det, men det er fort gjort å få riper om ikke tak og magnetfeste er helt rent.

Har bestilt vanlig takstativ fra Thule selv, så er spent på hvor lett det er å ta av og på. Kan jo ikke være mer klønete enn på Toyotaen min...

Det må forøvrig være helt rent med det også da det så vidt jeg vet klemmes ned mot taket.

Får se når jeg får det til uka.

akseln

Jeg pleier rett og slett å legge ned det høyre baksetet og bare slenge skiene inn i bilen. Kommer litt frem over det midtre armlenet, men det er til å leve med på vei til løypa.

Strandbu

Sitat fra: Akseln på søndag 12. februar 2012, klokken 20:22
Jeg pleier rett og slett å legge ned det høyre baksetet og bare slenge skiene inn i bilen. Kommer litt frem over det midtre armlenet, men det er til å leve med på vei til løypa.
Gjorde det samme i dag, men tørket febrilsk skiene før hjemturen. :) vil nok gå for takgrind når jeg får sjansen til det.
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

Thomas Parsli

Vi kjørte med både ski og snowboard i dag, men jeg har "skipose" til begge så det blir ikke vått.
Vurderer et Thule-stativ, men synes prisen er stiv. Kanskje billigere å kjøpe i Sverige?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

nofuelno

Til de som ikke vil investere i Thule:

Vi skaffer nå Northcore soft roof racks

Se http://www.youtube.com/watch?v=CeoNAUL8sNk&feature=related

for mer info, send forespørsel til info@nofuel.no
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

nofuelno

... eller denne hvis du trenger flere festepunkter for ski og staver:

http://www.youtube.com/watch?v=7j4La4c1D88
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

gbzdoc

Da er Thule stativet på plass. Ble den dyre utgaven for unngå vindstøy. Så langt kan jeg ikke si jeg merker mye til lyd fra det, så jeg er veldig fornøyd.

RuneW

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 16. februar 2012, klokken 09:28
Da er Thule stativet på plass. Ble den dyre utgaven for unngå vindstøy. Så langt kan jeg ikke si jeg merker mye til lyd fra det, så jeg er veldig fornøyd.

Gratulerer!

1. Hva ble prisen på et slikt stativ?
2. Hvilken modell er det?
3. Og sist, men ikke minst, hvor knotete er dette å ta av og på?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aspiranten

Kom vi frem til evt. konsekvenser ved å bli stoppet med dette? Jeg vil også ha!  :)
Nissan Leaf

Thomas Parsli

Hvis jeg forstod min selger på BNH Rud riktig, hadde han satt et slikt stativ på en bil som ble godkjent av biltilsynet (på denne måte "tvang" han de til å ta stilling til stativet), så vi kan anta at dette er lovlig.

http://www.thule.com/ har Nissan Leaf listet (du må scrolle....):

Sjekket pris hos Torshov Bilrekvisita og de kom frem til en pris på rundt 2.300,-

* Thule Rapid System 754
* Thule WingBar 969
* Kit 1633
* Thule One Key System 544, 4 cylinders

takbox.se blir dette SEK 2360,- (uten frakt) så det er lite å spare på å kjøpe dette i Sverige.

Thomas

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aspiranten

Ja takk for at du tok deg bryet  :)
Nissan Leaf

gbzdoc

Listen fra Thomas eksakt det jeg kjøpte, bare uten nøkler foreløpig.

Prisen ble på ca. 2200.-
(Husker den ikke heeeelt på krona. ;)

Kjøpt på Torshob vilrekv., levert dagen etter.

Lett å ta av og på, men krever selvsagt at kontaktflatene mot taket rent.

Aspiranten

Hva slags festepunkt er det?

Er det ikke fysisk festet i noe festeanordning på taket? Er det sugekopper eller noe slikt vas?
Nissan Leaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA