Renault Kangoo Electric

Startet av Boogie, søndag 25. november 2007, klokken 21:49

« forrige - neste »

Boogie

Jeg har i mange år hørt at det har vært problemer med Kangoo. Noen snakker om "vinter-problemer".
Er det noen som konkret vet hva som har vært problemet med disse bilen?

Hvordan er bilen å kjøre? Har den omtrent samme motorstørrelse som Partner/Berlingo, eller er den kraftigere? Er det AC eller DC motor?

Min første bil holdt på å bli en Kangoo, men ble avverget da jeg snakket med en person i Bergen som hadde kjøpt en, og som ikke ville gå. Han fikk to service-folk fra fabrikken hjem til seg fra Frankrike. De bodde hos han og jobbet med bilen i en uke før de ga opp... Bilen ble levert tilbake, og han kjøpte en Saxo isteden.

Men hva som var problemet vet jeg ikke?

Har vi noen brukere med Kangoo i forumet vårt?
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Griffel

#1
Så vidt jeg husker har den AC rundt motor ca.20kW, og elektrisk varmeapparat. Tipper at det siste ga vinterproblemer, og nå gjør Think samme feilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Sigmund i Enviro hevder i flere avisartikler at han har funnet problemet med Kango og enkelt kan fikse dem.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.3328028

Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Har hatt div. Saxo/P106 electric som vi har kjørt tilsammen 170.000 km med.

Griffel

Sitat fra: Elmo på tirsdag 27. november 2007, klokken 21:09
Sigmund i Enviro hevder i flere avisartikler at han har funnet problemet med Kango og enkelt kan fikse dem.


En av tingene de nok gjør er å montere et diesel varmeapparat, dermed er vinterproblemet løst.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Olle

Det sitter Bensin varmer som standard på Clion. Jeg mener att disse kan en få brukte fra sverige. Snakk med Julle han har mange kontakter.
Bensin varmeren i min varmer vanne. Dermed bruker di orginal varmeaparet. Dette vungerer meget bra. Har till og med taimer som standard.
Hilsen Kenneth
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

El rayo

#5
Flytter den hit, jeg, Lars. Nå er vi faktisk tilbake på det som tråden handler om ;)
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 28. januar 2008, klokken 10:36
Mener forresten at Renault Kangoo elbil, med range extender ble innført avgiftsfritt. (Dette er vel i prinsippet en seriehybrid...) Har dog ikke noe kunnskap om de faktisk ble innført til Norge, og om de faktisk fikk avgiftsfritak. Kanskje noen andre vet?

Lars
Det jeg fant ut om Kangoo med range extender i sin tid var at generatoren bare kunne startes når bilen sto parkert. Dermed fortjener den vel ikke betegnelsen seriehybrid. Men det er uomtvistelig en elbil med avgiftsfritak selv med det understrekede unntaket i $6:

Motorvogner som bare bruker elektrisitet til fremdrift, herunder motorvogner hvor elektrisiteten er produsert i brenselsceller. Fritaket omfatter ikke tilfeller hvor batteri under kjøring tilføres strøm ved bruk av en ekstern stempeldrevet forbrenningsmotor.


Da var jo Kangoo Range Extender ganske genialt likevel  :)

Nå kan man kverulere med bruken av ordet  "ekstern"  ;D Det kan tolkes dithen at når stempelmotoren m/generator er montert i bilen er den intern, når den står på egen tilhenger er den ekstern.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA