Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys

Startet av Lepanto, torsdag 02. februar 2012, klokken 14:32

« forrige - neste »

Lepanto

Er det flere enn jeg som er "litt" skuffet over styrke på fjernlys?  8)
Jeg har via en kollega hørt at det må en del klager til på dette før det evt blir gjort noe. Hva det vil si vet ikke jeg men det hadde kommet inn 3 klager til Witro i Trondheim og det er vel ikke all verden. (det blir 4 med min).
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

jkirkebo

Sitat fra: Lepanto på torsdag 02. februar 2012, klokken 14:32
Er det flere enn jeg som er "litt" skuffet over styrke på fjernlys?  8)
Jeg har via en kollega hørt at det må en del klager til på dette før det evt blir gjort noe. Hva det vil si vet ikke jeg men det hadde kommet inn 3 klager til Witro i Trondheim og det er vel ikke all verden. (det blir 4 med min).

Nei, det var en grunn til at jeg oppgraderte til 55W xenon på min. Kit får man greit til under tusenlappen, se tidligere tråder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

snurre100

Fjernlyset suger,for å si det mildt.Har kjøpt 55w Xenon.Desverre er det litt kaldt til å ligge ute og montere.
2020 Kia E-Niro

gbzdoc

Er det slik at de antyder at noe kan gjøres om nok personer klager?

Det er jo liten tvil om at de stearinlysene er alt for dårlige på mørke høstveier i Norge...

Blir nok Xenon på meg også, har bare ikke fått ut fingern enda.

Øststua

Mulig fjernlysa på Leaf´n er dårligere enn nye/nyere andre biler. Jeg er dog vant til 2000 mod Spacewagon, så for meg er fjernlysa til Leaf´n bra...
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

snurre100

Var ute å kjørte en kosetur til Enebakk.På vei uten veilys.Nærlyset,som også er på ved langlys,er tar liksom fokuset fra det gule langlyset...
2020 Kia E-Niro

Lynet

#6
Er det noen som har fått gjort noe med det store spenningsfallet på over 2V på fjernlyset?

Dette har jeg sagt noe om tidligere i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4496.45.html

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Jeg meldte inn til Nissan om spenningsfallet til fjernlyset tidlig i desember og purret for to uker siden, men har ikke fått svar enda! Dette er for dårlig  >:(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mariowing

Sitat fra: snurre100 på torsdag 02. februar 2012, klokken 21:53
Var ute å kjørte en kosetur til Enebakk.På vei uten veilys.Nærlyset,som også er på ved langlys,er tar liksom fokuset fra det gule langlyset...

Ja, det synes jeg også! Er vant til Bi-Xenon og dette er et kraftig skritt tilbake. Blir bare "rot" i lysbildet med gult halogen lys sammen med LED lyset... Men kan faktisk tenke meg at det er bedre enn på Spacewagon. Som vanlig er det meste relativt  ;D
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Lynet

At fjernlyset er gult kommer av alt for lav spenning på pærene, kun 12,4V.
Dra til forhandleren og klag på dårlig lys fra fjernlyset.
Det er en konstruksjonsfeil på Leaf, de har lagt opp alt for dårlig kvadrat på ledningen til fjernlysene, spesielt på ledningen til gods.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneW

Sitat fra: Lynet på onsdag 08. februar 2012, klokken 10:51
At fjernlyset er gult kommer av alt for lav spenning på pærene, kun 12,4V.
Dra til forhandleren og klag på dårlig lys fra fjernlyset.
Det er en konstruksjonsfeil på Leaf, de har lagt opp alt for dårlig kvadrat på ledningen til fjernlysene, spesielt på ledningen til gods.

Hva blir gjort med dette hos forhandler da?

Jeg vurderer (fortsatt) å kjøpe Leaf. Er det slik at jeg kan klage på "forhånd" og be dem gjøre noe med dette som en del av klargjøringen? Det bør jo spare begge parter for merarbeid...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lynet

De har ventet siden desember på beskjed fra Nissan sentralt om hva de skal gjøre!!
De får ikke lov til å reparere noe før de har fått denne beskjeden!!

Derfor bør så mange som mulig levere klage på fjernlyset.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lepanto

Sitat fra: Lynet på onsdag 08. februar 2012, klokken 11:49
De har ventet siden desember på beskjed fra Nissan sentralt om hva de skal gjøre!!
De får ikke lov til å reparere noe før de har fått denne beskjeden!!

Derfor bør så mange som mulig levere klage på fjernlyset.
Da skal jeg sende min klage til Witro i dag.
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

RuneW

Har de samme problemet "over dammen"? Klager de og hva blir evt gjort?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lepanto

Sitat fra: RuneW på onsdag 08. februar 2012, klokken 12:41
Har de samme problemet "over dammen"? Klager de og hva blir evt gjort?
Jeg skra paa veggen til Nissan Leaf paa facebook hvor jeg kritiserte the "high beam" lights. Merkelig nok ble innlegget sletta :-)









Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA