Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan leaf batteri info

Startet av Saxo, tirsdag 09. august 2011, klokken 18:28

« forrige - neste »

Saxo

Prøver meg på ett nytt emne her. Etter hvert som bilen blir tilgjengelig vil nok dette bli ett tema. Forhåpentlig ikke så stort som PSA og think bilene .....


http://www.youtube.com/watch?v=9bd1qptN1iU

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Sitat fra: daggad på tirsdag 08. november 2011, klokken 19:52
MÅ ses:


http://www.youtube.com/watch?v=dJORkEUeiBU]
http://www.youtube.com/watch?v=dJORkEUeiBU
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

Elmo

Jammen mye "I think ... we Think" her.  Skulle nesten tro han jobbet hos Th!nk ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Kjekt å høre at de nå går vekk fra "å bytte hele motoren" som han sier når bare en liten del er defekt.

Gjenstår likevel å se om dette blir praksis. 

Det skal litt til å lære mekanikere opp til å tenke elektroner.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Saxo

Aner jeg litt bitter lærdom eller sunn elbilskepsis her ? For meg har erfaringer fra dette forumet og slike som dere hindret meg i å gå på den store smellen med PSAen. Jeg er imidlertid optimistisk med tanke på hvordan dette blir håndtert på "neste generasjons" biler fra de store bilprodusentene. Synes faktisk å merke en holdningsendring hos bilforhandlere også. Tror det blir status å bli elbilmekaniker/elektriker på verkstedet.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

Elmo

Sitat fra: Saxo på onsdag 10. august 2011, klokken 20:58
Aner jeg litt bitter lærdom eller sunn elbilskepsis her ?

Jeg er faktisk ikke skeptisk til Leaf'en. Det er etter min mening den første elbilen på markedet som er mere attraktiv enn våre gamle PSAer.
Jeg måtte bare kommentere det at denne mannen tilsynelatende ikke VISSTE så mye om det han drev med.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

erik e

Ja vi Bilmek. sliter med det vi "ikke ser". Vi fikser det som går opp og ned /rundt og rundt.  Men en nyere bil er jo nesten feilfri mekanisk,det er jo all denne elektronikken. Rep. bil med PC blir ikke det sammen. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

magnusr

Noen som vet hva prisen på dette batteriet blir og hvor lang garanti tiden er? Litt kjipt hvis batteriet koster 80000 og bare har 5 års garanti. Da er jo ikke bruktbil verdien stor hvis en skal selge om 5 år.

RuneW

Er det ikke 5 års garanti her i Norge da?

Og annenhåndsverdien/batteriprisen (om 5 år) er vel det store spørsmålet som alle gjerne vil vite svaret på, men ingen kan svare på...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

BE

Sitat fra: magnusr på mandag 12. september 2011, klokken 14:41
Noen som vet hva prisen på dette batteriet blir og hvor lang garanti tiden er? Litt kjipt hvis batteriet koster 80000 og bare har 5 års garanti. Da er jo ikke bruktbil verdien stor hvis en skal selge om 5 år.

Det blir det samme som å kjøpe en 5 år gammel bil med forbrenningsmotor. Et motorhavari på denne vil ikke bli dekket av garantien, og det er ikke umulig at en reparasjon av denne kommer opp i summer tilsvarende det du snakker om.

Batteripakken har ingen bevegelige deler, og dersom den "ryker" vil dette skje gradvis med at de forskjellige modulene sier takk for seg og blir koblet ut av systemet. Forventet levetid er over 80% restkapasitet etter 10 års normalt bruk. Mye bruk av hurtiglading vil kunne redusere dette med enda 10%. Levetiden på batteriene bekymrer ikke meg, og det forundrer meg ikke om det i fremtiden vil være mulig å bytte til enda bedre batterier til en betydelig lavere pris en det dagens batterier koster.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Griffel

Sitat fra: RuneW på mandag 12. september 2011, klokken 14:51
Er det ikke 5 års garanti her i Norge da?


Ikke som generel regel.
En produsent kan jo gi 5 års garanti eller mer om han synes det er hensiktsmessig, for eksempel for å forbedre et dårlig rykte.
Men vi har 5 års reklamasjonsrett som ikke er helt det samme.
Det stiller større krav til den som klager,og det må være på et produkt som en forventer skal ha lenger levetid enn 5 år.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RuneW

#10
Sitat fra: Griffel på mandag 12. september 2011, klokken 16:07
Sitat fra: RuneW på mandag 12. september 2011, klokken 14:51
Sitat fra: magnusr på mandag 12. september 2011, klokken 14:41
Noen som vet hva prisen på dette batteriet blir og hvor lang garanti tiden er?
Er det ikke 5 års garanti her i Norge da?


Ikke som generel regel.

Jeg mener selvsagt på Leaf-batteriet - ikke generelt på alt her i landet...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på mandag 12. september 2011, klokken 14:51
Er det ikke 5 års garanti her i Norge da?

Og annenhåndsverdien/batteriprisen (om 5 år) er vel det store spørsmålet som alle gjerne vil vite svaret på, men ingen kan svare på...

Nei, det er ikke lett å spå. Men tatt i betraktning at de fleste sparer rundt 20.000 i året i forhold til å kjøre f.eks ny Golf TDI kan man jo "tåle" et ekstra verditap på hele 100.000 på de 5 årene i forhold til Golf uten å komme i minus. Og så galt blir det neppe. En Golf TDI har forøvrig typisk tapt seg 100.000 de siste 5 år. Taper Leafen seg 150.000 har man "tjent" 10.000 i året. Og 130.000 bør man da minst få for en 5 år gammel Leaf om batteriet fortsatt er ok.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Saxo

Info om batterier motatt ved signering av kontrakt.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

elektrolux

Ved å signere denne fraskriver en seg retten til å kreve garantireperasjon dersom pakken mister ytelse.

Ellers ser det ut som Nissan slett ikke stoler på sin egen ladekabel.

Godt at ikke PSA og Think gikk ut med at medfølgende ladekabel ikke er beregnet på konstant bruk......
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

daggad

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 18:08
Ved å signere denne fraskriver en seg retten til å kreve garantireperasjon dersom pakken mister ytelse.

Ja det står svart på øhh...blått her det ja. Det var litt drøyt synes jeg..?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA