Nissan Leaf 2012

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 16. juni 2011, klokken 15:32

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Da er detaljer rundt Nissan Leaf 2012 versjon kommet ut.

"Enhancements for the 2012 Nissan LEAF include the addition of standard battery heater, heated outside mirrors, heated front steering wheel, heated front and rear seats and rear HVAC duct. A Quick Charge Port is also added as standard equipment on Nissan LEAF SL models."

Dette er USA spec, men det burde ikke være noen grunn til ikke å levere dette i Norge...

http://www.egmcartech.com/2011/06/13/2012-nissan-leaf-details-released-coming-fall-2012/

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Hans Håvard Kvisle

Dette høres stort sett ut som den såkalte "klimapakka" for nordiske forhold.
St.Hanshaugen

RuneW

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 16. juni 2011, klokken 18:23
Dette høres stort sett ut som den såkalte "klimapakka" for nordiske forhold.

Det var det første som slo meg også...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Elmo

Ja, stort sett det eneste vi savner er oppvarmet frontrute.
Det er bla veldig bra mot dugg hvis man skal ("må") kjøre uten varmeapparat for å øke kjørelengden.

Ber om at ALLE etterlyser det hver gang de får anledning.
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Boogie

Oppvarmet frontrute burde vært standard så lenge oppvarmingen i bilen går på bekostning av rekkevidden.
Varmetrådene i ruta trekker kun 150W, mens varmeapparatet trekker typisk 3000W.
Man kan øke rekkevidden betraktelig med bruk av varmetrådene i ruta (og sidespeilene), selv om det kan bli kjølig.
Men man har ihvertfall god sikt!!!
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

hens

Egentlig burde det være et krav for å selge en elbil i Norge at frontruten hadde varmetråder. Uten rutevarme/webasto er ikke bilen forsvarlig å kjøre i 8 måneder i skandinavia, og sikkert store deler av USA.
Hva koster rutevarme kontra økningen i batterikapasitet for å kunne bruke el-varmeapparat?
Det blir å spare seg fattig!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

jkirkebo

Sitat fra: hens på mandag 20. juni 2011, klokken 15:15
Egentlig burde det være et krav for å selge en elbil i Norge at frontruten hadde varmetråder. Uten rutevarme/webasto er ikke bilen forsvarlig å kjøre i 8 måneder i skandinavia, og sikkert store deler av USA.
Hva koster rutevarme kontra økningen i batterikapasitet for å kunne bruke el-varmeapparat?
Det blir å spare seg fattig!

Rutevarme er bare et poeng om man setter seg inn i kald bil. Det har jeg ingen planer om å gjøre, på en ny bil forventer jeg at den er ferdig oppvarmet når jeg skal bruke den. Enten via timer eller fjernstyrt fra telefonen (SMS eller helst en 'app'). Jeg forventer også at varmeapparatet klarer å holde 22 grader inne i bilen, uavhengig av utetemperatur. Fortrinnsvis bør oppvarming skje via varmepumpe, kompressor og alt det styret der finnes jo allerede. Det er bare snakk om å gjøre ACen reversibel.

Webasto har jeg på dieselbilen i dag, det skal jeg aldri ha igjen. Det er en masse kluss med den og det lukter til tider svært vondt rundt bilen når den går.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA