Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er forskjellen mellom Mitsubishi i-Miev, Citroën C-Zero og Peugeot iOn

Startet av cmartin, lørdag 16. april 2011, klokken 18:21

« forrige - neste »

cmartin

Hei,
Vurderer å kjøpe en av bilene, men hva er egentlig forskjellen? Er det kun design? 
Jeg vet at:
* bilene er laget på samme fabrikk.
*  iOn har 50 000km/5 års garanti på batteriene,
*  Miev har 100 000 km/10 års garanti på batteriene.

Fint om noen kan hjelpe meg å finne flere forskjeller.

/Christian

elektrolux

Citroen har samme 5 år / 50000 km garanti.

Ingen navigering, men mer innbydende interiør.

Legger også merke til at de nå oppgir C-Zero til samme 150 km rekkevidde som I-miev, men uten forbehold om redusert rekkevidde ved bruk av varmeapperat etc. Mitsubitchi har lært, og oppgir nå rekkevidden som avhengig av bruksmåte

Etter å ha eid noen tilsynelatende japanske sparebøsser ( Suzuki Alto og Daihatsu Cherade ) har jeg fått total angst for japanske delepriser, og ville av denne grunn valgt Citroen'en. De har ikke like heftig påslag på delene som samme delene fra Peugeot.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

erik e

5 års garanti og 10 år på batteri da er vel valget enkelt. Alle er en Mitsubishi. Om du har opplevd høye delepriser på japsedeler så stemmer nok det,men da var bilen gammel event. gått mange kilometer før du trengte dem.Suzuki Alto og Daihatsu er vel også modeller som det er/var utrolig få av.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lars C. Krogenæs

Jeg har ikke fått med meg at det er 10års garanti på batterier hos Mitsubishi... Sikker på at dette stemmer?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elmo

Jeg leste et eller annet sted at C-Zero og iOn er litt (5-10cm?) lengre enn i-Miev, men finner det ikke igjen nå.
Visstnok noe med avgiftsregler her og der (i produksjonslandet).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

moso

Såvidt jeg vet er det 5 år/100000 km garanti på bil og batterier på i-Miev.
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

erik e

Jeg vet ikke om det er 10 år på batteriene,jeg er evig optimist.  :D   Har kjøpt ca. 30 biler iløpet av over 30 år,biler fra 500,-  til 500 000,- . Jeg har aldri angret eller blitt skuffet med noen av dem. :D. BIL ER GØY
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

"Bare" 30 ?

Jeg hadde 50 mopeder fra jeg var 14 til jeg ble 18 år. Etter det ble det maaange biler.

Det rare er at jeg omtrent aldri har hatt alvorlige problemer med noen av dem.

Et godt eksempel er en Renault 5 GT Turbo'en som jeg hadde en uke på å få kjørbar, før familen skulle på Europatur med den. Bilen hadde ikke svevet etter at forrige eier byttet motor. Startet etter diverse slanger og ledninger var koblet på rett plass, og fungerte helt fint. Eneste problemet på turen var kjølevannslekkasje etter at vannslangen like ved termostaten sprakk litt. Fikset på stedet, ved å korte slangen inn litt.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mollerup

Sitat fra: elektrolux på lørdag 16. april 2011, klokken 20:31
Citroen har samme 5 år / 50000 km garanti.

Ingen navigering, men mer innbydende interiør.

Jeg fikk navigering inkludert i prisen i min C-zero.  :)
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Granheim

Mitsubishi har 5 år/100 000 km nybilgaranti på i-Miev (og alle andre modeller). Samtidig viser laboratorietester at man etter 1000 sykluser (fra 100-0%) kan forvente at kapasiteten på batteriene er 70-90%. På grunnlag av dette sier Mitsubishi at forventet kapasitet på batteriet etter 10 år/150 000 km er 70-90%.

Ellers leveres alle nye Mitsubishi med tre års veiassistanse.

På selve bilen er det girsystemet som er forskjellig. i-Miev har tre ulike muligheter (Drive, Brake og Comfort) for å kunne tilpasse graden av regenerering (tilbakeføring av strøm til batteriet). Om man i nedoverbakker ønsker at bilen i større grad skal "bremse på giret" setter man den i Brake og bilen vil holde mer igjen og føre mer strøm tilbake til batteriet. På samme måte med Comfort hvis man vil at bilen skal bremse mindre når man slipper gassen (eller accelleratoren).
På Citroen C-Zero og Peugeot iON finnes kun drive.

Ut over dette er bilene identiske, med unntak av innvendig fargevalg. Der er nok Citroen litt "fresh'ere"
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

post@eveneven.no

Håper dere ikke har forlatt denne diskusjonen. Moller, du skriver at du fikk med navigasjon i bilen din. Hvilken navigasjon fikk du? Jeg har kontrakt på at jeg skulle få My Way navigasjon, men fikk med Garmin Navi 1240. Er veldig misfornøyd med det. I tillegg så fungerer ikke bluetooth'en min. Citroen gjør en meget dårlig jobb med å hjelpe meg med disse problemene.


erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kris

Fra fabrikk er det følgende forskjeller:

De har forskjellige front- og baklykter.
Ion og C zero mangler et par "gir".
Ion har lakkert feltet over frontruten i bilens farge istedenfor sort, et annet panser og den har en ekstra pyntelist på bakluken.
Imiev har andre felger.
Ellers er farger på interiøret forskjellig.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Haahov

Sitat fra: KristianW på mandag 12. mars 2012, klokken 11:21

Ion og C zero mangler et par "gir".

Gammel tråd, men allikevel:

På iOn sitt gir et det mer regenerering, men full power, mens imiev sin eco modus har mer regenerering men lavere full effekt. C-zero sin aner jeg ikke. Peugeot mener selv at de derfor kan komme opptil 20 km mer pga mer regenerering. Mens andre på forumet her sier jo at man skal kjøre så forsiktig at regenerering ikke burde trengs å brukes.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Kris

Det ion giret var nytt info for meg.
Har også hørt folk snakke om å forlenge rekkevidde ved å bremse/regenerere mye. Skjønner at det der kan missforstås, men det er naturligvis ikke slik at man kan ende opp med en nettogevinst av å gi mer gass for så å kunne regenerere mer. En slik maskin kalles perpetuum mobile og ikke i-miev ;)
Ideel kjøring er udiskutabelt så forsiktig at man minimerer regenerering.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA