Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

erikf

Hagafoss er på ca 525 moh, Geilo på 750. Øst-vest-trafikken blir veldig godt hjulpet av Hagafoss men for de med ca 24kwt batteri trengs det fortsatt utvidelse på Geilo siden man skal opp over 1250 moh. Får håpe de med større batteri dropper Geilo til fordel for Hagafoss slik at køen blir mindre på Geilo i det minste.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Elmo

Sitat fra: erikf på fredag 21. juli 2017, klokken 15:50
Får håpe de med større batteri dropper Geilo til fordel for Hagafoss slik at køen blir mindre på Geilo i det minste.
Folk er dessverre egoister :-1-:  Det er mye triveligere og mere å gjøre på Geilo enn Hagafoss.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

erikf

Sitat fra: Elmo på fredag 21. juli 2017, klokken 20:37
Sitat fra: erikf på fredag 21. juli 2017, klokken 15:50
Får håpe de med større batteri dropper Geilo til fordel for Hagafoss slik at køen blir mindre på Geilo i det minste.
Folk er dessverre egoister :-1-:  Det er mye triveligere og mere å gjøre på Geilo enn Hagafoss.
Egoister eller uvitende, og jeg selv pleier å velge GK (som det er på Geilo) foran fortum (hagafoss) pga rabatten GK tilbyr.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

geear

Til min store overraskelse så viser det seg at Fortum holder på å installere hurtigladere (2 stk CCS/Chademo og en AC) ved Coopen på Rysstad i Setesdal. Helmaks! Har ikke våget å håpe på det engang, på grunn av allerede godt etablert hurtigladernettverk oppover Setesdal, dvs. Evje, Bygland, Valle, Hovden.

Lys i veefil og ac, men ser ikke ut for å være satt i drift. Noen som vet når den startes?

goggo

Fortum fikk jo tilskudd fra ENOVA for å utvide til "minst 2 hurtigladere hver 50 km" i Setesdal, og tidsfristen for at alt dette skal vel være på plass er vel oktober i år hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har hørt rykter om at Fortum skulle bygge denne ladestasjonen på Rysstad, samt en ny dobbel ladestasjon lenger opp i dalen et sted, pluss at to av de eksisterende ladestasjonene skal utvides fra 1 til 2 ladere.

Rysstad er jo en bra plassering, da den dekker både nord/sør og øst/vest trafikk.
Jeg har hele tiden syntes det var merkelig at ikke Tesla ladestasjonen ble plassert her eller i Valle sentrum i stedet for Bygland, men det har vel kanskje med strømforsyning å gjøre.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Enig i at det er gunstig plassering, men Valle dekker også det meste av trafikken med unntak av trafikken mellom Sirdal og sørover i Setesdal, pluss at det er kommunesentrum, så jeg har hatt forståelse for valget, men er sikker på Rysstad blir en populær lader, rett ved Circle K, Coop Prix, wc, wifi-område, klatrestativ for kidsa, og det skal også lages skatepark der i år. For meg som har hytte i heia nettopp på Rysstad så er dette magisk. Det løser utrolig mye. Hadde bare Model S hatt hengerfeste hadde X5en røket nå...

THE

Fortum sin hurtigladestasjon på Tyinkrysset er snart klar. Alt så ferdig ut der i ettermiddag, med strøm tilkoblet på laderen. Forsøkte å lade på 22 kW, men fikk ikke registrert brikken. Ligger ikke i appen til Charge and Drive ennå, men sikkert ikke mange dager før denne kan brukes.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jan-c

#22
http://www.radiorjukan.no/nyheter/2046/den-forste-av-to-hurtigladestasjoner-pa-rjukan-klar-om-fa-dager/

En stasjon er under bygging, lokalisert i Rjukan sentrum,
En stasjon er foreslått til Stavsro ved "porten" til Gaustatoppen.
Hva med Dale i bånn av Svineroibakken opp til Gaustablikkområdet og Stavsro
Hva med Tinn Austbygd med muligheter mot Uvdal og Dagali/Geilo eller Skirvedalen over til Flesberg.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

goggo

Ny Grønn Kontakt ladestasjon med 3 stk hurtigladere og 4 stk 22 KW ladere åpner på OBS Sørlandsenteret.
Det så ut som den allerede er strømsatt og aktiv.
Jeg tipper denne vil bli mye brukt - veldig god plassering i forhold til handling på OBS.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

...

#24
Fortum sin doble hurtiglader er straks klar til drift i Rjukan. Mange har ventet på denne! ;D
Det betyr at det blir enda en lokasjon med 2 hurtigladere - veldig bra!
Står ved det såkalte 313-bygget/Tinn Billag.

http://www.radiorjukan.no/nyheter/2065/hurtigladestasjonen-for-elbiler-er-kommet-pa-plass/



Lars C. Krogenæs

Fortum åpner nye hurtigladere på Fåvang i Gudbrandsdalen. Nå blir det mulig å gi bilen et energikick før turen går opp til Kvitfjell!

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

svingen

Kommer lader på hov snart sa fortum ved rema 1000 noen som har noe info om det? Kan da kjøre trillingen på hytta :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

THE

Sitat fra: THE på søndag 06. august 2017, klokken 19:35
Fortum sin hurtigladestasjon på Tyinkrysset er snart klar. Alt så ferdig ut der i ettermiddag, med strøm tilkoblet på laderen. Forsøkte å lade på 22 kW, men fikk ikke registrert brikken. Ligger ikke i appen til Charge and Drive ennå, men sikkert ikke mange dager før denne kan brukes.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Da er Tyinkrysset kommet inn på kartet til Fortum.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Siggen

#28
Hurtigladere Kvadrat Kjøpesenter på Sandnes

Edit: time out på opplastingen.. skulle vært ett bilde og

Tøvdall

Noen som har sett noe til de 4 nye ladestasjonene som vel snart skal stå ferdig på strekninga mellom Grong og Mosjøen?
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA