Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av krister461, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

ICEgrinder

Den här killen på TMC hävdar att han har BTX7, BR05 men 75kWh sticker på batteriet. Svårt att hitta någon förklaringsmodell om det stämmer.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2208894/


knut3448

#271
Sitat fra: krister461 på torsdag 27. juli 2017, klokken 22:49
Sitat fra: Kris1 på tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:28
Logget ladehastigheten på min 75D med 85 kWh pakke (BTX8) i går, og fikk følgende resultat:

22% - 116kW
23% - 115kW
28% - 114kW
33% - 108kW
40% - 98kW
44% - 92kW
48% - 86kW
52% - 80kW
57% - 72kW
64% - 62kW
71% - 56kW
79% - 48kW
83% - 44kW
86% - 48kW
88% - 38kW
Testet selv i dag med på min 75D med 85 kWh og fikk følgende resultat:
43% - 104kW
59% - 75kW
73% - 56kW
81% - 48kW
95% 33kW

Skulle gjerne sett noen tall fra en vanlig 75D. :)
Mine tall, ladet fra 22% til 86%, da orka jeg ikke sitte der lenger, får måle mer neste gang (: Disse tallene kan indikere at 350V/75kWh pakka faktisk lader raskere i området 50-60% SoC.

SoC   kW
22   -
23   94
24   94
25   95
26   96
27   96
28   96
29   96
30   96
31   96
32   96
33   96
34   96
35   96
36   96
37   96
38   96
39   96
40   96
41   96
42   96
43   96
44   96
45   96
46   94
47   93
48   92
49   90
50   90
51   88
52   87
53   86
54   84
55   83
56   82
57   80
58   79
59   78
60   77
61   76
62   74
63   73
64   72
65   70
66   68
67   66
68   65
69   64
70   62
71   60
72   58
73   56
74   54
75   53
76   51
77   49
78   47
79   45
80   44
81   42
82   40
83   38
84   36
85   35
86   34

Hodetelefoner

Jeg sier jo det :p
Men rart din ikke ladet over 100kW med en gang?

Skal dokumentere 75 pakken en dag.

Er en del raskere enn bare 50-60 også :)



knut3448

#273
Sitat fra: KristofferH på mandag 31. juli 2017, klokken 17:04
Jeg sier jo det :p
Men rart din ikke ladet over 100kW med en gang?

Skal dokumentere 75 pakken en dag.

Er en del raskere enn bare 50-60 også :)
Mulig jeg misforstår noe nå. Tallene mine er 75 pakka  (350V), ikke sw-begrenset 85 (400V). 75 går ikke over 100kW, det høyeste jeg har sett er 97kW. Etter hva jeg kan se i denne tråden har vi altså litt tall fra to 85 pakker og en 75. 85 pakkene er stort sett raskest, men 75 ser ut til å være raskere i området 50-60% SoC. Men det er litt avvik på de to 85-målingene, så vi trenger nok mer data før vi kan konkludere.

krister461

Har grafet de tre datasettene vi har. Den grå er 75kW-batteriet, de to andre er 85kW-batterier som er softwarebegrenset. Vet hvilket jeg ville valgt basert på dette lille utvalget.

knut3448

#275
Sitat fra: krister461 på mandag 31. juli 2017, klokken 20:02Vet hvilket jeg ville valgt basert på dette lille utvalget.
Helt klart fordel å få 85 pakka! Men for meg som ikke var så heldig så får jeg trøste meg med at 75 ikke taper over hele linja (: Sammenligner man grå (75) og blå (85) linje så kan man tenke seg at det ikke er store forskjell i ladetid fra 30-70% SOC. Det hadde vært interessant å møtes på en SuC med en av hver bil, kjørt ned til samme SoC og startet lading samtidig. Jeg har nok anledning til å møte noen på Lier dagtid enkelte dager denne uka.

Hodetelefoner

Ikke noe galt med kjøling her dessverre. Får fult trykk en stund. Men nærmer seg 73 -72 kW ved 50%.
Samme som den siste tiden. Uansett hvor varmt etc batteriet er.
Så de har definitivt strupet oss som har kjørt langt og ladet mye DC (mye chademo).
Ikke bare 90 pakken.
66kW ved 54%. Viftene begynner å gå ned på hastighet... Trenger ikke kjøle mere :p
Der slo de seg helt av...
har selvfølgelig lader helt alene. 
59kW ved 59%. Akkurat det samme som andre har rapportert, med biler som har gått langt. Dessverre..
Flaut når nyere 60 biler etc kommer og drar før meg :(

krister461

Sitat fra: krister461 på mandag 24. juli 2017, klokken 19:42
Jeg testet i dag 0-100 med min 75D med 85 kWh-batteri med 95% batteri og tørr asfalt. Jeg brukte Dashboard for Tesla til å måle og fikk 3,844s.

Usikker på om dette skylles feilmålinger fra appen, at jeg har større batteri eller om faktisk alle nye 75D-er kan oppnå dette. Håper noen med skikkelig måleutstyr kan teste de nye 75D (både med 75 og 85 kWh batteri). :)
På tide å korrigere denne. Har omsider fått forsøkt på nytt noen ganger, og har ikke fått tider under 4,1s. Så det er trolig at første målingen skyldes feilmåling i appen.

Elbil2000

P100D

krister461

Sitat fra: taxikusken på søndag 27. august 2017, klokken 13:12
Kan du teste 0-100 med linkmytesla? www.linkmytesla.com
Har egentlig ikke lyst til å dele passord med enda en 3.parts app. Det satt langt inne å gå for Dashbord for Tesla.

itresla

Nå har jeg endelig mottatt min s75d. Svært fornøyd! Den har lappen med 85 KWt 400V. Vil dette automatisk bety at den har oppgradert performance 4.4s 0-100? Eller må jeg en tur til racerbanen og teste manuelt?

MyMuffin

Sitat fra: itresla på søndag 17. september 2017, klokken 08:01
Nå har jeg endelig mottatt min s75d. Svært fornøyd! Den har lappen med 85 KWt 400V. Vil dette automatisk bety at den har oppgradert performance 4.4s 0-100? Eller må jeg en tur til racerbanen og teste manuelt?

Du har nok den oppgraderte performance ja.
Artig at du mottok 85kwh batteri, jeg trodde dette kun var i en overgangsfase. Vet du når bilen din ble produsert? Eventuelt VIN (holder med de 3 første tallen, eks 208XXX)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

itresla

VIN er 204XXX. Jeg mener at de sa at bilen var produsert 26. juni.
Da slipper jeg å teste 0-100. Ikke at det ikke frister!

mthoring

Sitat fra: itresla på søndag 17. september 2017, klokken 14:59
VIN er 204XXX. Jeg mener at de sa at bilen var produsert 26. juni.
Da slipper jeg å teste 0-100. Ikke at det ikke frister!

Kan du gi ett siffer til i VIN? Kjenner ikke til andre biler med 85kwh med VIN > 2039xx. Det er bil fra inventory antar jeg?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

itresla

Det er inventory, ja. Kjøpt 21.7. Dagen før luftfjæring ble standard for s75. Jeg fikk tilbud om ny bestilling uten tap av depositum. Valgte å beholde bestillingen. For meg betyr ikke luft så mye. Bilen har alle andre ekstra - både premium lyd, vinterpakke og fullskinn. Kjempefornøyd!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA