Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forlenget Rekkevidde

Startet av PionerThink, torsdag 01. juni 2017, klokken 10:26

« forrige - neste »

PionerThink

Når de først skulle oppdatere batteriet så var det ikke med mange kilowatt må jeg si:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48026
Hadde det ikke vært en idè å øke det bittelitt mer for å møte dagens, eller fremtidens konkurranse? ::)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ecinnaj


Trekkoppbil

Det ser ut som at den teknologiske utviklkinga ikke går fortere.

Gohsn i Nissan annonserte på slutten av 2014 at nissan skulle doble batterikapasiteten 2. kvartal 17. Det eneste vi har sett av oppgradering i løpet av 6 år med Leaf, er fra 22 til 27 kwt.

GM satser på billigbatteri på 400-500 kg, som man kjøper på postordre fra Korea. Men man klarer ikke å levere biler til Opel.

Tyskerene kommer med nye batterimodeller opptil 2 ganger i året, og de er muligens i tet nå.

Jeg trur man får et logistikkproblem hvis man stadig kommer med nye batterier og nye biler, og man har biler med og uten varmepakke etc, så får man et stort antall BMS og ulike software for ulike kombinasjoner etc. Å sette inn batteri på 400-500kg i hvilken som helst bil er vel heller ikke enkelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA