Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. april 2017, klokken 01:09
Jeg ser på det slik, worst case får jeg 4000 eurobonus ut av dette.
Betyr det at du kunne bruke AMEX når du reseverte bilen ? Så bare Visa og Master Card jeg, men klikka ikke så langt at jeg kunne legge inn kredittkortnummeret.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

brako79

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 25. april 2017, klokken 07:07
Sitat fra: hemi på tirsdag 25. april 2017, klokken 01:09
Jeg ser på det slik, worst case får jeg 4000 eurobonus ut av dette.
Betyr det at du kunne bruke AMEX når du reseverte bilen ? Så bare Visa og Master Card jeg, men klikka ikke så langt at jeg kunne legge inn kredittkortnummeret.
SAS MasterCard f.eks....
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. april 2017, klokken 01:09
Jeg ser på det slik, worst case får jeg 4000 eurobonus ut av dette.

Off topic

Hva skjer når beløpet blir tilbakeført, mister en da bonusen?

Teoretisk kunne en jo da reservere en bil hver uke og få bonus på hundre tusen brukt hver femte uke?

Off topic /slutt

Espen Hugaas Andersen

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det er slik at man betaler med kredittkort, men får beløpet tilbakeført til en konto. Altså mister man ikke bonusen, da beløpet ikke blir tilbakeført til kortet. Bilprodusenten må betale noen prosent til kortselskapet når de aksepterer kredittkortbetaling, så effektivt sett er det slik at de pengene som betaler for bonusen kommer fra bilprodusenten. Det gjør kanskje ikke så mye for bilprodusenten, da de jo får ett rentefritt lån fra kundene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Carkub

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 25. april 2017, klokken 10:22
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det er slik at man betaler med kredittkort, men får beløpet tilbakeført til en konto. Altså mister man ikke bonusen, da beløpet ikke blir tilbakeført til kortet. Bilprodusenten må betale noen prosent til kortselskapet når de aksepterer kredittkortbetaling, så effektivt sett er det slik at de pengene som betaler for bonusen kommer fra bilprodusenten. Det gjør kanskje ikke så mye for bilprodusenten, da de jo får ett rentefritt lån fra kundene.
Jeg har kansellert en reservasjon, kan rapportere om det var en reservasjon i kredittkortet som slettes eller om det tilbakeføres til konto (jeg tviler på det siste, da jeg ikke er spurt om kontonummer).
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Espen Hugaas Andersen

#110
Slik jeg forklarte det er det i hvert fall for Tesla. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27499.0.html

Det at de ikke har spurt om kontonummer kan bety at de ikke har sett på saken ennå, så jeg ville ikke konkludert med noe ennå. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Kan være en måte å skaffe seg bonuspoeng på alle reservasjonene som dukker opp nå.

Carkub

Sitat fra: TM på lørdag 22. april 2017, klokken 16:51
Sitat fra: Torz på lørdag 22. april 2017, klokken 14:44
Tenkte å reservere plass i køen ved å følge lenken som ble lagt ut i denne tråden. Alt så greit ut, men da jeg skulle betale, kom det frem at det var til Harald M. Møller AS. I følge Brønnøysund eksisterer ikke noe slikt selskap, så jeg lot være. Får vente til mandag til lenke legges ut på Audis egen hjemmeside. Ville jo trodd at betaling skulle til Harald A. Møller AS. Får heller tape noen plasser i køen, bedre å være sikker i disse datakriminelle tider.
He,he...den så jeg ikke. Det er nok en skrivefeil. Nå er det slik at hvis du betaler med kredittkort, så er du sikret mot svindel hvis selskapet formidler pengene dine til kjeltringer  ;). Dessuten er du sikret mot tap hvis Møller A. Møller går konkurs eller underslår pengene dine. Det er nok også ekstremt lite sannsynlig, så du kan trygt betale  ;)
I transaksjonsoversikten på kredittkortet mitt står det HARALD M. M@LLE, Oslo. Rart de ikke har fått dette rett.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

e-tron

I går var jeg 211 i køen, sjekket nå så var jeg plutselig 215.

Skjønner ikke hvordan det er mulig å havne lengere bak i køen :o

hemi

#114
Dnb saga mastercard med eurobonus f.eks.
De tok ikke amex nei, men CT'en er i boks for i år uansett ;)

Selger må betale noen % om jeg avbooker, så vi får satse på at produktet frister, er jo grunn til at jeg reserverte ;)

Edit, jeg har også hoppet 3 plasser bakover i køen, merkelig køsystem, hva er vitsen om folk kan settes inn i køen forran deg?

Gnilre

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. april 2017, klokken 12:37
dnb saga mastercard med eurobonus f.eks.
De tok ikke amex nei, men CT'en er i boks for i år uansett ;)

produsenten må betale noen % om jeg avbooker, så vi får satse på at produktet frister, er jo grunn til at jeg reserverte ;)
Takk for tips  :) CT'en min har ikke vært i boks før i november og desember de siste årene. Tenkte at bestilling av en Audi nå kunne gjøre underverker for å oppnå 100.000 kr omsetning på AMEX-kortet mitt litt tidligere samt 4000 Eurobonuspoeng. De andre kortene jeg har får jeg bare Trumf-bonus på. Jeg får klare meg med Ampera-e en stund og heller se om Audi e-tron fortsatt er like attraktiv i år 2020 eller der omkring.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 25. april 2017, klokken 12:37

Edit, jeg har også hoppet 3 plasser bakover i køen, merkelig køsystem, hva er vitsen om folk kan settes inn i køen forran deg?
Det har tydeligvis vært registreringsproblemer, men merkelig at en kan rykke bakover.

Orbit

På fredag jeg hoppet først et hakk lenger frem i køen (enn ved reservasjon på morgenen), men er i dag tilbake på opprinnelig plass.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

roarsolem

Rykket frem en plass i køen jeg også for deretter å rykke tre tilbake, altså to plasser bak opprinnelig :-\
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Troald

Jeg har falt fra nr 776 til nr 780.  >:(
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA