Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq lader ikke

Startet av arnnils, lørdag 25. mars 2017, klokken 14:56

« forrige - neste »

arnnils

Hei!

Jeg får ikke ladet min Ioniq. Ladepistolen låser seg ikke fast til bilen når jeg låser bilen. Den durer bare tre ganger, som om den ikke får kontakt med bilen. Jeg har også prøvd å lade den på hurtiglader, men da står det "feil ved elbil".

Noen som har vært borte i samme problem? Hvordan kan det løses?

Crown

Sitat fra: arnnils på lørdag 25. mars 2017, klokken 14:56
Hei!

Jeg får ikke ladet min Ioniq. Ladepistolen låser seg ikke fast til bilen når jeg låser bilen. Den durer bare tre ganger, som om den ikke får kontakt med bilen. Jeg har også prøvd å lade den på hurtiglader, men da står det "feil ved elbil".

Noen som har vært borte i samme problem? Hvordan kan det løses?

Har du ringt Hyundai Assistanse?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Elmo

Sitat fra: arnnils på lørdag 25. mars 2017, klokken 14:56
Jeg får ikke ladet min Ioniq. Ladepistolen låser seg ikke fast til bilen når jeg låser bilen. Den durer bare tre ganger, som om den ikke får kontakt med bilen. Jeg har også prøvd å lade den på hurtiglader, men da står det "feil ved elbil".

Duringen er ikke forsøk på å få kontakt med bilen, men forsøk på å låse fast kabelen som er et krav for å starte strømmen.
Det kan hjelpe å ta ut hurtigladelokket også - selvom du bare skal lade vanlig.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

arnnils

Jeg har prøvd å ringe forhandler og de hadde ikke hørt om dette problemet. De ba meg kjøre innom verkstedet på mandag, for å se på det.

Når det gjelder å åpne det andre lokket har jeg prøvd det også. Det fungerer heller ikke. Bilen lader som sagt ikke i hurtiglader heller.

Elmo

Sitat fra: arnnils på lørdag 25. mars 2017, klokken 23:18
Jeg har prøvd å ringe forhandler og de hadde ikke hørt om dette problemet. De ba meg kjøre innom verkstedet på mandag, for å se på det.
Når det gjelder å åpne det andre lokket har jeg prøvd det også. Det fungerer heller ikke. Bilen lader som sagt ikke i hurtiglader heller.

Da er nok verksted tingen ja !
Men HUSK, at hvis du kjører til forhandler selv så har du mye mindre rettigheter enn hvis du kjører bilen (nesten) tom og så ringer Hyundai veghjelp og får dem til å hente bilen !   (litt rart/teit, men så nnfunker det).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

MAS

Har nesten samme problem med min ioniq. Men problemet hos meg er kun ved lading via stikkontakt (mode 2 ladekabel). Type 2 til Type 2 og hurtiglading virker normalt. Problemet viste seg ikke starten, men tror etter rundt 3 ladinger via stikkontakt så sluttet denne metoden å virke.
Mistenker at noe er galt med converteren fra stikkontakt til type 2, da denne boksen knitrer kraftig ved forsøk på å lade.
Skal ringe forhandleren når de åpner igjen på tirsdag..

Crown

Sitat fra: MAS på lørdag 03. juni 2017, klokken 22:29
Har nesten samme problem med min ioniq. Men problemet hos meg er kun ved lading via stikkontakt (mode 2 ladekabel). Type 2 til Type 2 og hurtiglading virker normalt. Problemet viste seg ikke starten, men tror etter rundt 3 ladinger via stikkontakt så sluttet denne metoden å virke.
Mistenker at noe er galt med converteren fra stikkontakt til type 2, da denne boksen knitrer kraftig ved forsøk på å lade.
Skal ringe forhandleren når de åpner igjen på tirsdag..

Da er det nok ikke samme problem i det hele tatt, du har nok ikke noe problem med bilen, men med ladekladden. Egentlig et mye hyggeligere problem :) Går ut i fra at du har prøvd andre stikkontakter også, at det ikke er noe feil der.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Geir K.

Hvis ladekabel ikke låses fast fordi det er en feil på låse actuatoren, vil ikke ladingen begynne.
During eller ladekabel som ikke låses opp tyder på defekt låse actuator.
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

Yoak

Min Ioniq er inn på verksted for andre gang pga at den ikke vil lade. Første gang skjedde det da bilen var 3 uker gammel.
Tok et par uker å fikse.
Nå har den stått på verksted i 5 uker og de venter fortsatt på en del.
Visstnok ikke samme problem som sist. Utrolig irriterende med en ny bil i hvertfall

Geir K.

Har den stått i 5 uker? Hvilken del venter dem på?
Vet at det er noe ventetid på f.eks ladeportene , men ingen burde vente så lenge.
Håper du får bilen tilbake snart.
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA