Vindusvisker

Startet av MrG, lørdag 31. desember 2016, klokken 15:31

« forrige - neste »

MrG

Vindusviskerene på model s er utrolig dårlig spesielt vinterstid.
Noen som kan dele erfaringer med x her i forhold til S?
Håper virkelig dette er forbedret.

MrG

jlan

#1
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Nasatech

Jeg synte se på min Model X er bedre, men da jeg fikk bilen så lå slangen til spylevesken i klem under pakningen til vindu på førersiden. Dette førte til at det ikke kom ut noe særlig veske. Dro kraftig i slangen og da spratt den ut. Man ser det er sånn den skal ligge når man ser etter. Da fungerte det mye bedre :)

strips

Har ikke erfaring fra andre Tesla men har klaget på mine viskere. Ett felt nede på passasjersiden som er nesten umulig å viske bort og når jeg passerer 60-80 er det også ett felt lavt på førersiden som ikke lar seg viske bort. Ikke noe problem  med sikt men veldig irriterende og slik skal det ikke være.

dainai

Sitat fra: strips på tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:29
Har ikke erfaring fra andre Tesla men har klaget på mine viskere. Ett felt nede på passasjersiden som er nesten umulig å viske bort og når jeg passerer 60-80 er det også ett felt lavt på førersiden som ikke lar seg viske bort. Ikke noe problem  med sikt men veldig irriterende og slik skal det ikke være.

+1

Nasatech


prophan

Er begge sidene dårlig? Da hjelper det ikke med Jlan sitt kleskypetriks for å fordele på trykket heller ... ;) ;D
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

MrG

Model X har dyser på selve visker bladene, model S har ikke det. Det er jo en vesentlig forskjell. Skulle tro dette hadde stor effekt da væske blir fordelt riktig på ruten i hele synsfeltet - dog dette har jeg ikke fått prøvd.
Model S er helt håpløs på vintervei da masse dritt blir værende igjen - spesielt over 60km/t

jlan

TMX: Det er fortsatt elendig på min bil på dager som i dag, med saltet slaps. Som nevnt hjelper det litt å strupe slik at venstre visker får mer væske. Denne går ganske langt over på passasjersiden, så prøv å se etter om det er manglende trykk på venstre visker som er problemet også der.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jlan

Det er jo den løsningen Tesla har kopiert på TMX, men dessverre en elendig kopi.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Hodetelefoner

Er jo en fin løsning hvis man har et 200liters fat med spylerveske :)

Øyvind.h

Antar det ikke er noen forskjell på dysene på vinter vs ikke vinterpakke når dysene sitter på selve viskeren slik de gjør på X?

Har fått med meg at X-viskerne er dårligere enn på S, noe som er ganske bra jobbet. Men på S er vel dysene uten vinterpakke bedre da de dusjer istedenfor å spyle en enkelt stråle. Ingen erfaring med dette selv da jeg har vinterpakke på nyeste S`en.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

GOS

Min S uten vinterjakke ( juni 14) dusjer ikke, men spyler med enkel håpløs stråle
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Øyvind.h

Ja dusj kom vel i 2015 en gang. Jeg skal prøvekjøre X en gang neste uke. Setene, fwd, frontlys og forbruk er viktige ting jeg skal se nøye på da :)
Legger til spylerne.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA