Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser og utstyrspakker klare

Startet av zbk, onsdag 14. desember 2016, klokken 09:01

« forrige - neste »

zbk

Er dere fornøyd med prisene og utstyrspakkene? Hvilken konfigurasjon vil dere kjøpe?

http://www.tv2.no/broom/8798610/
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

seidl

Meget fornøyd med prisen. 289 900 for Premium er jo knallbra!! Regner med flere konkurrenter må gjøre om prislistene sine nå  8)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Sverre Grevskott

Godt fornøyd! Eneste er at de har økt prisen på "pakkene" vel mye mot USA (12900 + 16900 vs 490USD + 490USD). Blir full pakke på meg, 289000 + 16900 +12900 + metallic og vinterdekk. totalt ca 335 000.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Zuexi

Sitat fra: seidl på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:05
Meget fornøyd med prisen. 289 900 for Premium er jo knallbra!! Regner med flere konkurrenter må gjøre om prislistene sine nå  8)

Premium er ikke det samme som Bolt Premier. Kan se ut som Premier er Premium inkl. begge pakkene.

zbk

Pakkene er annerledes, ja. Bla. er perforerte skinnseter i komfortpakken hos Opel. Spent på å de de eksakte detaljene om hva som ligger i pakkene. Har ikke funnet noe offisiell info hos Opel ennå.

Hos oss blir det nok mest sannsynlig "en med alt", men vil se den fulle lista for komfortpakken først.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ipadjove

Full pakke her. Det blir min første nye/nyere bil ever. Prisen ser bra ut, men vi er vel litt skuffet på leveringstid? Juni er ikke vår? Fremskyndet?

Jakal

Synes dette er knallbra. Både prisene på Premium-modellen, og muligheten til alternative tilleggspakker. Jeg vil gjerne se Premium-modellen før jeg bestemmer meg, men tviler på at jeg går for skinnseter og Bose-anlegg. Teknikk-pakken derimot er interessant, også ift videresalg. Og så kommer vinterdekk på felg i tillegg, noen som har sett hva det kommer på?

Øyvind.h

319.000,- for en fullspekket bil? Dette er jo råbra prising! Kan ikke skjønne annet enn at 2017 raskt blir utsolgt nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bmw2002

    
Opel

Kjeller, 14. desember 2016


Til deg som har bestilt Opel Ampera-e.

Kjære N.N

Først vil jeg takke deg for at du har bestilt Opel Ampera-e.

Opprinnelig var planen at offisiell salgsstart ville bli i løpet av 1. kvartal 2017. Dette er fremskyndet til 14. desember bl.a. fordi interessen hos det norske publikum har vært enorm – selv før priser og spesifikasjoner har blitt offentliggjort.

Norge vil være det første landet hvor Opel Ampera-e lanseres og levering til kundene vil starte i juni 2017.

Forhåndssalget har startet uvanlig tidlig, og vi er klar over at du som kunde har ventet på offisiell informasjon. Vi har nå gleden av å kunne gi deg informasjon om priser og spesifikasjoner.



UTSTYR OG PRIS

Opel Ampera-e vil i Norge tilbys i én velutstyrt utgave: Opel Ampera-e PREMIUM.

I tillegg til klassens største batteri på 60 kWt som gir over 500 kilometer rekkevidde (iht. dagens Europeiske standard NEDC), med plass til fem personer, får du standardutstyr som 17-tommers lettmetallfelger, oppvarmet skinnratt, elektronisk klimaanlegg, regnsensor, Opel OnStar og mye mer.

Alt dette utstyret er selvsagt inkludert i bilens pris – som er 289 900,- kroner. Frakt og leveringsomkostninger kommer i tillegg.

Som tilleggsutstyr, har vi dessuten to meget attraktive utstyrspakker: Komfortpakke med bl.a. perforerte skinnseter og Bose® lydanlegg, og Førerassistentpakke med bl.a. trafikkskiltgjenkjenning, ryggekamera og avansert lukeparkeringsassistent med automatisk styring.

›  Klikk her for Ampera-e bilkonfigurator

›  Ampera-e prisliste med detaljer om spesifikasjoner og tekniske data



LEVERINGSSITUASJON

Levering til kunder starter fra og med juni 2017. Opel Ampera-e produseres på Orion-fabrikken ved Detroit, Michigan i USA. Produksjonen planlegges og tildeles måned for måned, uke for uke. Man må regne med at det går 3 måneder fra produksjon til bilen kan leveres til kunde. Vi forventer at alle som per 13. desember har bestilt bil, kan regne med at den vil bli produsert i 2017. Din Opel-forhandler vil suksessivt informere deg om når levering kan påregnes. Vi jobber naturligvis tett med fabrikken for ytterligere å øke produksjon for Norge.

Utstillings- og demonstrasjonsbiler vil være å finne hos Opel-forhandlerne noe før.



DIN KONTRAKT MÅ NÅ SPESIFISERES

Du har allerede en kontrakt på kjøp av Ampera-e. Nå må denne spesifiseres med farger, utstyr m.m. Vi ber deg gjøre dette innen onsdag 11. januar 2017 av hensyn til produksjonsplanleggingen. Din Opel-forhandler vil om kort tid kontakte deg for å gjøre dette.

For å sikre at produksjonsrekkefølgen vil være i henhold til inngått dato på kontrakten – altså i den rekkefølgen som bestillingene har blitt gjort – må vi be om forståelse for at evt. endringer av navn i kontrakten må godkjennes av Opel.

Jeg håper du er fornøyd med denne informasjonen, og vi gleder oss til å ha deg som Opel-kunde.

Med ønske om fortsatt fin desembermåned, og en riktig god jul.



Med vennlig hilsen

Bernt G. Jessen
Bernt G. Jessen
Adm. Direktør
Opel Norge AS

Zuexi

I følge pressemeldingen er startpris 299.900,- og ikke 289.900,- som Broom presenterer.
Fullspekket bil med metallic lakk og vinterhjul kommer derfor på ca. 345' med leveringsomkostninger og vrakpant.


Zuexi

Sitat fra: Jakal på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:28
Jeg vil gjerne se Premium-modellen før jeg bestemmer meg, men tviler på at jeg går for skinnseter og Bose-anlegg.

Ser ikke ut som du får mulighet til det hvis du allerede har bestilt bil, da Opel ønsker alle forhåndsbestillinger ferdig konfigurert før 11. januar...

Tomma

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:22
Full pakke her. Det blir min første nye/nyere bil ever. Prisen ser bra ut, men vi er vel litt skuffet på leveringstid? Juni er ikke vår? Fremskyndet?

Reagerer på utsagnet jeg også. De fremskynder jo ikke selve leveringen. Bare den bindende bestillingen. Virker mer som om de vil låse kundene nå og selger det som en tjeneste de gjør oss. Svada
Nissan Leaf 2014 Tekna

Gnilre

I e-posten jeg har fått står det at prisen er 289.900 kr og at jeg må bestille innen 11.januar. Håper det er det riktige.
Ellers er jeg glad for at det ikke er så mange opsjoner, så blir det litt lettere. Kun to tilleggspakker å velge mellom og fargen. Lurer på om vi tar rød, orange, blå eller sølv. Får la noen med dobbelt sett x-kromosom vurdere det.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

bmw2002

Det som gjenstår nå er hva man må betale for vinterdekk og hjemmelader (det skulle komme en avtale på det også).

Jeg ønsker å ha samme felger på vinterdekk evt noen som er enda finere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA