Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Splitter ny Ioniq - helt død

Startet av Elmo, mandag 12. desember 2016, klokken 19:43

« forrige - neste »

Powerflux

Følger denne da en venn av meg hentet ut sin nye på lille julaften.
På julaften kastet den en haug med feilkoder. 3. juledag ble den tatt inn der det ble konstatert 12V battery failure-brente celler.
Nytt batteri installert, feilkoder slettet og alt vel i ett døgn før det samme skjedde igjen.
Den står fortsatt inne og siste tilbakemld er at de ikke har peiling p hva som forårsaker dette :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Elmo

Interessant Powerflux, og kanskje litt skremmende ??? 
Kan du sende reg.nr hans på PM så jeg kan få dem til å evt. samarbeide om feilsøking og løsning ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Inop

SitatPå julaften kastet den en haug med feilkoder. 3. juledag ble den tatt inn der det ble konstatert 12V battery failure-brente celler.

Brent celle? De mener kanskje død celle på blybatteriet? Tro om det kan være laderen av 12V batteriet som er problemet hvis to blybatterier er knertet på rad?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Elmo

De har ikke sagt noe om at 12V batteriet var/er dårlig på bilen "vår" (vår i gåseøyne siden det er min datter sin bil).
Men da den ble hentet så var den også helt død, hvilket skulle tyde på utladet 12v.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Idag fikk Auto Elite beskjed fra "Korea" om at de skulle sjekke noe spesifikke kontakter som ingen har pekt på før.
Så da får vi se imorgen :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

nabcake

Hvordan går det?
Har en helt død ioniq stående rett utenfor huset nå. Oppførte seg utrolig merkelig. Dirret i bremsepedalen når jeg la et lite trykk på den osv. Ingen respons på nøkkel heller lenger så nå står den her ulåst og død. Not fun.
- Hyundai Ioniq 2017 - hentet 01/12-16

Yoak

Det er jo utrolig kjedelig. Håper det ordner seg. Du har en manuell nøkkel inni nøkkelen så du kan i hvertfall låse den inntil videre

Elmo

Sitat fra: nabcake på lørdag 07. januar 2017, klokken 14:46
Har en helt død ioniq stående rett utenfor huset nå.

Jeg tror alle andre enn oss som har opplevd død Ioniq "bare" har hatt flatt 12V batteri. Prøv å lade det.
Og så må Aux batterisparer settes på
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ebe

Vet ikke om det er noe trøst, men både Leaf, Tesla og Soul har hatt "død bil"-feil som stammer i 12v-batteriet...

Golf har hatt et annet lignende problem med at bilen ikke lar seg kjøre.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

bno

Håper ting har løst seg her, men nysjerrig da.  ;D

Elmo

#55
Tja, den er faktisk det, men bare såvidt.
Først igår fant de en synlig feil som de mener må være årsaken. Så har de brukt tiden etter det til å montere bilen og verifisere at alle feil er borte, og til slutt vaske og shine.
Vi kunne fått hente den nå i ettermiddag men siden det ikke passet blir det imorgen tidlig.

Det jeg fikk vite på tlf er at det var en kobling (eller om det var ledningene inn i en koblingen?) under midtkonsollen som var løs :o   Får kanskje mere detaljert info imorgen ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bno

Meget godt å høre at det "ordner seg" med funnet du beskriver men jammen tok det tid til feilsøking her... . Da blir det nok sikkert en hyggelig konklusjon her ila. morgendagen da. 

autopass

Snakket med min forhandler og han sa at man bør være obs på om bakluken er ordentlig igjen. Luken brukes jo mere da kabler skal ut og inn. Om den står litt oppe lyser lampa bak men man får låst bil. De justerte og gummiknottene på hver side av luka helt inn slik at den lukker lettere.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Elmo

#58
FEILEN VAR:
To pinne var "klint" (bøyd) inni en kabelkontakt under midtkonsollen. Gjorde at resten av pinnene også fikk dårlig/variabel kontakt (kom og gikk avhengig av bla. temperaturen) :o

Dårlig sluttkontroll - hvis du spør meg >:(

LØSNING:
Rette opp pinnnene og klemme kontaktene ordentlig sammen ;)

De innrømmet at det var en ren tilfeldighet (observant mekaniker) som gjorde at de fant det ut.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Crown

Menneskelig svikt fra fabrikken altså. Og feil/vakkel i ledningsnettet kan være utrolig vanskelig å finne ut av. En av grunnene til at dagens biler aldri kommer til å fungere som veteranbiler, med sine kilometre med ledningsnett og dippedutter som kan gå i stykker helt eller delvis inni et eller annet utilgjengelig sted :-D

Men veldig bra at feilen ble funnet, og litt bra at det ikke var en komponent som kunne vært fellesfeil :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA