Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 22. april 2017, klokken 20:43
Er veldig klar over at det er flere celletyper, også li-ion, men var ikke klar over at Nissan lagde egne celler.
Nissan har i mange år hatt det som Tesla drømmer om å få en gang i framtida.

I 2012 starta nissan produksjon av Leaf i Tennesse, hvor man skulle kunne produserer 200 000 batterier i året.
I 2013 starta man produksjon av Leaf i England, hvor man skulle kunne produsere 60 000 batterier i året.
I tillegg produseres bilen i 2 land for ulike asiatiske markeder.

kjølholdt

hvor mange batterier produserer de pr år nå?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

svingen

@Gordon Retriever tror det er opp til hver forhandler,jeg ringte og ble satt rask på intresse list og ble lovet og få info enten på mail eller tlf så snart dem hadde noe mer nytt og melde.Men er dessvere ikke noe vente liste/prioritert liste med mulighet til og betale noen kr får og komme først.... det var Hbnh.no på araldrudveien 9 (oslo)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Ampera

#363
http://www.carscoops.com/2017/03/future-cars-2018-nissan-leaf-keeps.html

Ser jo bra ut:)
Kanskje vi burde forholde oss til tema og prøve å samle litt info om leaf 2018? :)

Ryktene sier om at det skal vare 60kw, og en rimeligere 40kw pakke.
Propilot en eller anen selvkjørende teknologi som køkjøring, fil holder og ACC.

blackleaf1

Ampera : Det bildet ligner veldig på nye Micra'n. Firebolta felger...
Atle
Lindås

Bondeknøl

Denne ser jo dritbra ut spør du meg. Med dette utseende forlater den jumboplassen den har sammen med BMW i3 og går rett til topps i mine øyne.
Er ikke i tvil om at jeg fortsatt kan velge Leaf, og nå også for utseendet skyld.

Det har du rett i Ampera. Det står i artikkelen at dette er en krysning mellom gamle Leaf og Micra.

rolandvg99

Også viktig å huske på at dette er en fantom-generert fremstilling basert på kamuflert prototype og eksisterende modeller.
"I like soul with a capital S"

Olee

Sitat fra: Ampera på torsdag 27. april 2017, klokken 09:07
Propilot en eller anen selvkjørende teknologi som køkjøring, fil holder og ACC.
Får håpe ProPilot kommer til å være like avansert som i denne demonstrasjonen når nye Leaf kommer  :)


https://www.youtube.com/watch?v=cfRqNAhAe6c

Ampera

#368
Helt enig Bondeknøl, og helt riktig rolandvg99, lov å håpe Olee :) Det var jo en artikkel om hvem av bilprodusentene har kommet lengst med dette, og Nissan-Renault var på første plass....Tesla på 13.
Skrevet meg opp på interesse liste hos forhandleren her i Oslo, mens Nissan svarte på FB:
"Så hyggelig å høre at du er interessert i Leaf. Vi kommer med mer informasjon her på Facebook så fort den nye Leafen blir presentert. Ha en fin dag, hilsen Nissan"
Noes som forventes i september.

EV-FTW

Smaken er som baken, sies det.

Dagens Leaf er spesiell, men må ærlig si den gror på meg hver dag.
Med rett farge, er bilen grei den.

Men må ærlig si at jeg ikke likte det foreløpige bildet av den nye.
Den er rett og slett for lik den gamle, bare med ny front og litt annerledes bakpart, men ser godt det er en Leaf.
Nei, var ikke pen.

Håper den blir temmelig annerledes i produksjonsutgaven, eller at den ser bedre ut live!

Uansett, det blir helt sikkert en god bil!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

TJK


Ampera

http://carttraction.com/2018-nissan-leaf/
Ser jo ut som at lade porten har blitt flyttet litt lengre opp, kanskje for å gjøre plass til div. sensorer til propilot?

Gordon Retriever

Nikkei Automotive skriver om Nissans elbilplaner i en artikkel.

Her brukes denne illustrasjonen for å vise Nissans planer om utvidelse av rekkevidde:



Tallene baserer seg på den japanske forbruksmålingen, som altså opererer med 200km rekkevidde for den originale 24kWh Leafen, og er ennå mer optimistisk enn den europeiske målestandarden NEDC.

Nevnte NEDC opererer som kjent med en rekkevidde på ca 500km for Opel Ampera-E med 60kWh batteri.

Som vi ser over, virker det ikke som om Nissan har tenkt å matche Ampera-E på rekkevidde før i 2020.

Toner Nissan bevisst ned forventningene til kommende generasjon Leaf, eller er dette dårlig nytt for dem som håper på en snarlig 60kWh-konkurrent til Ampera-E?

Knut Røe

Minner meg om denne artikkelen om VAG som er 3 år gammel:
http://insideevs.com/outlook-of-volkswagen-e-up-and-e-golf-range-with-larger-battery-packs/

3 år etter har E-up fortsatt batteri på 18 kwh.
Egentlig prøver de ikke engang.

Ampera

Interessant Gordon Retriever.
Gjenstår å se da, men det kan jo vare andre løsninger, f.eks blir det 50kw pakke men med 150kw hurtig lading, så vil jeg tro de klarer seg bra fortsatt mot Ampera-e.
Det ryktes jo om to pakker 60kw og rimelig 40kw.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA