Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Myrvang

Om det stemmer er det veldig bra. Får den hengerfeste tipper jeg at jeg bestiller.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Gordon Retriever

Fotografert under testing i Japan:



via Twitter: Link

daktari

Den ser jo ut som den er klar for å bli stasjonsvogn i neste fase! Tenk det hadde drept markedet her!
Interessant også det med batteri. Hvis de har stort batteri klart, men tenkte å vente..  Så kommer Ampera-E og vips pusher fremskrittet et par år.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Leaf1Kris

Håper den får større bagasjerom samt er klar for takbøyler, har pr dags dato større problemer med plassen i Leaf'n en kjørelengden.

Er i skrivende stund på campingferie med stort 6-mannstelt, camping stoler/bord, bagasje for en uke for 4 (2 voksne + 2 unger i barnesete), barnevogn, kjølebag etc og var mildt sagt ikke lett å få med alt.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Gordon Retriever

Nice catch - har Nissan tatt seg bryet med å antyde en falsk ladeluke gjennom kamuflasjen, har de gjort en ganske pen jobb.
På den annen side virker ladeluken på denne tidligere prototypen som ble fotografert utenfor Köln i april designmessig litt malplassert, og nesten komisk stor...




MrBacardi

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 03. juli 2017, klokken 15:19


Hm, er det CCS det lades med her? Den ladeporten til venstre ser litt større ut. Hva er da porten til høyre?, chademo? Altså både ccs og chademo på samme bil?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sylwester

Forskjellige kontinenter vil muligens få forskjellige kontakter. I USA er det combo med type1 og i EU kan det godt bli combo med type2. Bilder fra andre land vil ikke gi noen konkrete svar.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

snoemann

Jeg synes det siste bildet er interessant da det for meg tydelig ser ut til å være Micra og ikke Leaf fronten det er "bilde" av.

Som nevnt i insideevs chatten, så har frontlyktene i denne teaseren "øyenbryn" i form av en ekstra "metall-bølge" som ligger over frontlykten. I tillegg er vinklene "brattere" her, noe som kan indikere en smalere bil enn Nissan Leaf er.

Dette er forvirrende for meg.

På den ene siden så kan Nissan ha sluppet "feil" bilde. Eller de kan ha rotet og ikke selv sett at bildene de har sluppet ikke matcher - de kan være fra forskjellige faser i designarbeidet. Dette alternativet synes jeg er lite sannsynlig at Nissan ville gjort, altså feilet såpass med å slippe feil bilder.

Et annet interessant alternativ er om media misforstår "teaserne" Nissan slipper.
Lurer på hva slags informasjon det er som følger med bildene.
Dersom det eksplisitt står "Leaf" så er det kanskje en feil av Nissan da, men dersom det står noe annet, som f.eks. "EV teaser" så kan det jo være at Nissan mener å tease noe annet samtidig.

F.eks. en elektrisk Micra?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Gordon Retriever

Er det sort ladeluke vi skimter øverst i bildet?  ???



Til sammenligning, Micra:


snoemann

Hmm ja ... det er noen forskjeller der også! Men føler nesten at de er mindre enn forskjellene til tidligere bilder av Leaf fronten.

Elektrisk ny Juke/annen modell? xD

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Amoss

Ser ut til at InsideEVs har kommet med en oppdatering av artikkelen siden dere leste den?
SitatUpdate (July 4th): Or at least that was our first impression, as Nissan did not document the image.  So when we compared it with the previous teaser released just days before (below) we assumed it was also of the 2018 LEAF.
Er altså slett ikke sikkert at bildet er av en Leaf...
Model S 85D

Ebe

Kan det være så enkelt som en ny Evalia?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Kikka litt nærmere på den nå, og tviler egentlig på det. Da har de i såfall gjort en saftig facelift på e-NV200  ;D

Men er ikke den sorte ladeluka der litt liten for både Chademo og type 1? Tyder det på Combo-lading?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA