Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Bondeknøl

Sitat fra: sylwester på søndag 25. juni 2017, klokken 23:52
Sitat fra: Bondeknøl på lørdag 24. juni 2017, klokken 23:18
...
Jeg har ikke fått med meg at Nissan ler av konkurrentene??? Hvor har du det fra?

Nå er japanere veldig høflige så gjøre direkte hån sitter langt inne. Derimot viser de det på måten de reagerer på "konkurransen" og spesielt i siste artikkel om lang leveringstid for flere elbiler hvor de svarer at de kan levere Leaf rett fra lager i dag hvis kunden ikke har spesielle krav.
Kan ikke se noe merkelig i å svare at de kan levere Leaf rett fra lager. Det er jo sånn det er og er en av grunnene til at de selger så bra. Klarer ikke å se at Nissan er ufine/hånlige eller ler av konkurrentene i det hele tatt.
Det "kokes" mye i denne tråden og er nok derfor den blir så lang også.

AmocoCadiz

Sitat fra: Burger på tirsdag 27. juni 2017, klokken 09:08
Kliss lik dagens Leaf, men leveringsklar med 60kwh batteri så kjøper jeg uansett og blir helelektrisk.
Vill gjøre det samme, på grunnlag av den seriøse satsingen Nissan hittil tross alt har vist med sin LEAF, og det betydelige antall de faktisk leverer.

Utrolig mange mennesker kjører Leaf og utrolig mange av de er kjempefornøyd med bilen.
60kWh batteri og oppgraderbar Propilot teknologi vil gjøre den nye gen LEAF  til sikker suksess (både i og utenfor Norge)


Counterpointer

Så den der i en YouTube video. Det er drivverket og batteriet til nye leaf i en større (og etter min mening) veldig uelegant Mpv.

daggad

Håper virkelig de gjør MYE med designet på Leaf. Har hatt min siden høsten 2011 og har egentlig aldri likt utseendet på den. Jeg kaller den bestemor Duck bilen vår..  ;D
Men så og si alt annet er veldig bra. Den har gått fint hele tiden (uten dyre unødige servicer) og ligger på ca 163000km nå om jeg ikke husker feil. Tenkte denne skulle få gjøre jobben videre til en ny rimelig elbil med god kapasitet blir greit tilgjengelig. Håper den nye får 60kW batteripakke, da er den en bedre kandidat enn Opel.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Ebe

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:58
Så den der i en YouTube video. Det er drivverket og batteriet til nye leaf i en større (og etter min mening) veldig uelegant Mpv.

Har du link til denne videoen?

Er det nye Nissan Serena det snakke som?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

sjossang


https://youtu.be/N9ORG1DLyPY?t=237

Serena i Japan har hatt ProPilot en stund, men X-Trail (i Japan) kommer også med dette i disse dager.
Y LR hvit/hvit

Ebe

Serena virket litt klønete for oss med tre barn. Håper den kan komme med tre seter på andre rad, om den blir elektrisk.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Counterpointer

Sitat fra: Ebe på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:45
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:58
Så den der i en YouTube video. Det er drivverket og batteriet til nye leaf i en større (og etter min mening) veldig uelegant Mpv.

Har du link til denne videoen?

Er det nye Nissan Serena det snakke som?
Dette er samme fyren jeg så og bilen er Serena.

Finner ikke den eksakte videoen, men denne dekker det samme.


https://youtu.be/AeK95R6p9Lk

sjossang

Serena-videoen er fra september i fjor, men skal vise ProPilot. Mulig Nissan klargjør Leaf for høyere nivå av autonom kjøring (husker ikke nivåene, men 1 er vel bare CC og 5 er full auto), men før september får vi vel bare masse synsing og rykter.
Y LR hvit/hvit

Ebe

Min lokale nissanforhandler sa at denne uken hadde de fått beskjed om 64kwh Leaf og 40-ish kwh Evalia. Evalia produsert i desember får nytt batteri. Første Leafmodellen ville få det store batteriet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Bondeknøl

Artig hvordan disse beskjedene fra de lokale Nissanforhandlerne spriker. Lurer på hvor de får den informasjonen de sitter inne med? 
Det som er helt sikkert er at vi vet bortimot "ingenting" om batteripakkene som blir levert.

telcontar

Sitat fra: Bondeknøl på fredag 30. juni 2017, klokken 14:44
Artig hvordan disse beskjedene fra de lokale Nissanforhandlerne spriker. Lurer på hvor de får den informasjonen de sitter inne med? 
Det som er helt sikkert er at vi vet bortimot "ingenting" om batteripakkene som blir levert.

Jepp, her var det mye rart. Hadde vært greit om det var samne info fra alle forhandler, men ser ikke ut til være særlig samkjørte

Gordon Retriever

Ny fredag - nytt ertebilde fra Nissan - denne gangen sammen med bekreftelse på det vi har hørt tidligere; at bilen vil bli presentert i Tokyo 6. september (lokal tid).



Da håper vi på et kort tidsrom mellom presentasjon og store forsyninger av nye biler hos forhandlerne.

Snowbee

Min lokale Nissanforhandler i Bergen sier også 64kwh batteri og skal matche Ampera-e på kjørelengde. Det skal også komme en variant med 40kwh batteri, men den kommer litt seinere. Grunnen til att 64 kwh varianten kommer først er att Nissan trenger en modell som matcher Ampera-e, Tesla Model3 og BMW 3 serie som kanskje blir lansert på samme messen 6.september. Planen er å "kuppe" en del kjøpere av både Ampera-e og Model3. 
Han sier også att de vil begynne å ta i mot forhåndsbestillinger rett etter lanseringen 6. september med planlagt levering Q1 2018. :-)
Planen er også att den skal komme med oppgraderbar ProPilot, men hvor mye visste han ikke.
Setene skal ligne på de som er i nye Micra, men kanskje en anelse bredere, så her skal det ikke være noen problemer med att setene skal være for smale.
Dette fortalte selgeren meg torsdag for to dager siden, og jeg har bare hans ord på det.

Gleder meg. Tror dette kan bli min første elbil. :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA