Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Larvik

Startet av Gliderman, tirsdag 09. august 2016, klokken 10:07

« forrige - neste »

Gliderman

Det begynner å bli godt med hurtigladere på Østlandet, men Larvik ser litt glemt ut. Noen som vet om det er påtenkt noen her?

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

petgok

"Ryktene tilsier" at det veldig snart kommer hurtiglader i Larvik (GPS: 59.051183 10.021194)  ;)
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Gliderman

Alltid morsomt med rykter.
Noen rykter om operatør og når er veldig snart??

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

petgok

Fortum. Et par ukers tid forhåpentligvis ;)
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Gliderman

Perfekt! Skal til Danmark i månedsskiftet og det er jo gromt å starte turen med full tank.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

petgok

Går sakte, men de er i alle fall i gang med å tilrettelegge.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Rio

"Skal vi se? Jeg har på følelsen at vi har glemt noe her...."

;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Electrix

Dette blir bra, det er langt nok fra hurtigladerne i Sandefjord til neste, med lader i Larvik også slipper man nesten å planlegge noe.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

ellen

E-up    2014
E-golf  2014

petgok

Da har endelig et par ladestasjoner kommet opp. men den ser ikke operativ ut ennå.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

sven erik


petgok

Står lapp på dem at de skal åpnes i uke 38. Så det bør jo nå bare være få dager til disse er operative.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

petgok

Disse er oppe å gå (selv om de ikke er på Fortum sitt kart ennå). testet kjapt for litt siden :-)
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Adrian Stachnik

Ja, stemmer.
Fikk testet i kveld.

Ser ut til å være noe krøll med betalingen der da.
RFID ser ikke ut til å fungere.
Men lading startet uten å åpne med sms eller noe annet likevel.
De får vel fikset det snart, og da blir det forhåpentligvis plottet inn i Forum-kartet.

Er foreløpig 2 CHAdeMO/CCS-stolper, og 4uttak for 22kw.
Ser ut til at det er planlagt enda en stolpe for flexilading også (2x22kw eller 2x7,4kw).
+ at parkeringen litt bortenfor er det også 4uttak for 22kw.
Grenland Elbilklubb.
Porsgrunn

zyp

Sitat fra: Adrian Stachnik på mandag 26. september 2016, klokken 01:03
Ser ut til å være noe krøll med betalingen der da.
RFID ser ikke ut til å fungere.
Men lading startet uten å åpne med sms eller noe annet likevel.
De får vel fikset det snart, og da blir det forhåpentligvis plottet inn i Forum-kartet.

Jeg har sett andre steder at Fortum lar nyoppsatte ladere stå i gratismodus i noen dager. Jeg vet ikke om det er med hensikt for testing eller fordi de har noe internt byråkrati dem må gjennom for å få dem inn i betalingssystemet. Når laderen står i gratismodus så har den ingen interesse av å vite hvem som lader og hopper derfor over RFID-steget.

Da jeg var innom her på fredag så mistenkte jeg at jeg kunne få en gratis lading, men når jeg plugga inn ble jeg spurt om brikke. Når det etter en stund kom en fyr med i3 og plugga seg inn på den andre laderen ble han forvirra fordi han ikke ble spurt om brikke, så det var altså bare den laderen som sto i gratismodus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA