Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

X60D!

Startet av lunitiks, onsdag 13. juli 2016, klokken 07:50

« forrige - neste »

lunitiks

Damn!

Grunnpris 663.100,-.
NEDC 355 km
210 km/t
6.2 sek 0-100
Kan fås med alt av tilvalg
Levering sent oktober

Kan *garantert* oppgraderes til 75D OTA
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

SurSnasen

Lukter litt desperasjon etter å få solgt mer. Batteripakken er vel den samme som i 75?

prophan

Det er en besparelse på 77100. Jeg hadde kunnet seriøst vurdert denne, men har allerede x75D bestilt. Lurer på om det er mulig å "nedgradere" til x60d. Det er jo kun en software fix.

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

zoom


Vet vi om det er et 75kwh batteri som kommer med bilen?,står jo ingenting om at det går an å oppgradere
fra 60kwh til 75kwh mot pristillegg slik det gjorde på model s tidligere.

satheesh.net

Sitat fra: yolo på onsdag 13. juli 2016, klokken 11:44

Vet vi om det er et 75kwh batteri som kommer med bilen?,står jo ingenting om at det går an å oppgradere
fra 60kwh til 75kwh mot pristillegg slik det gjorde på model s tidligere.

Jeg kan bekrefte at det er et 75kWt batteri som er på denne X60D bilen. Man kan også oppgradere den til 75kWt batteri hvis man ønsker. Prisen for sistnevnte er derimot ikke offentliggjort.

Mippen

#5
Spennende bil. For de som kan klare seg med mindre rekkevidde er nok 60 kwh varianten midt i blinken. For min egen del tror jeg 60 kwh hadde blitt for lite. Min TMS med 85 kwh batteripakke klarer akkurat å kjøre transport etapper på langtur med bare et ladestopp sommer og vinter hvis jeg starter med 100 % (50-60 mil). På lengste etappen vinterstid pleier jeg å ha 10-16 % igjen. Det tilsvarer et forbruk på mellom 66 og 71 kwh hvis vi tar utgangspunkt i at bilen har 79 kwh tilgjengelig for bruk. Det betyr at jeg måtta ha stoppet og ladet 1-2 ganger ekstra, og med mangel på SC mellom stoppene jeg har i dag kan jeg potensielt måtte bruke ekstra tid på å vente på ledig CHAdeMO lader. Model X bruker vel også litt mer energi enn Model S.  På sommeren hadde det kanskje gått med et stopp.
Fremtiden er elektrisk.

Øggen

Spekulasjon på reell rekkevidde for X60D?
Vil det gi ca 290 km ved gunstige verforhold eller?
Tross alt en del 1000 lappa billigare.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på onsdag 13. juli 2016, klokken 12:04
Spekulasjon på reell rekkevidde for X60D?
Vil det gi ca 290 km ved gunstige verforhold eller?
Tross alt en del 1000 lappa billigare.

Meget skeptisk. Nærmere 250-270km hvis jeg skulle tippe med "normal kjøring". For din del Øggen vet vi begge at det muligens ville vært nærmere 200km. ;D

lunitiks

#8
Klippet noen bilder fra hjemmesiden for å sammenligne ribbet S60D vs X60D

Nøkkeltall oppsummert
(tillegg/fradrag ift. S60D)

Overall Length: +6.6cm
Overall Width (inkl. speil): +8,3cm
Overall Width (eks. speil): +5,4cm
Overall Height: +25,7cm

Rekkevidde: -53km
Topphastighet: Samme
0-100: +0,8sek.
Dreiemoment: Samme
Motorkraft: Samme

Pris: +37.000,-
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

kjølholdt

25-28 mils rekkevidde vil være nok for de fleste . Er det i tillegg SC på veien dit du skal er jo dette et godt kjøp. Nok plass pluss at alt av dagligkjøring går greit med denne rekkevidden . Tipper at Tesla selger ganske mange av disse det neste året . Ja du må kanskje h et ladestopp ekstra på ferieturen men heller det enn ICE SUV . Hiv med et chademo adapter så er man sikret .
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sigurdi

Dersom det er riktig det som er sakt at X60D får 75 batteri strupet til 60 men 60 kan benyttes får man nok 56kWh mellom 100-0% (4kWh satt av til reserve tank, har målt litt ulike biler på 0% og er ganske likt)

Dette blir da 56 000Wh og med forbruk på 250Wh/km (vinter langkjøring) får man 224km rekevidde.
De flester ønsker ikke å kjøre helt ned til 0% å en margin på 10% gir rekevidde fra 100-10% på 200km.

Små kjøring blir nok forbruket endel høyere, henger = mye høyere.

Men er noe muffins med oppgitt rekevidde på 75 og 60 ser ut som 75 har ca 71 tilgjengelig mens 60 faktisk har 60 som man kan bruke fra 100% til bilen stopper.

Men kan se ut som Tesla sliter med salg, med levering i Oktober på en X60 som bestilles nå, betyr at den går direkte i produksjon etter retoolingen nå litt senere i sommer.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

kjølholdt

Det er klart Tesla sliter . Selv med drivstoffbesparelsen er det blitt en ganske dyr bil. Men X 60 kan være en vinner
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

prophan

For meg ser det ut som X60D blir en vinner. Hvis en går for en ribbet versjon (som faktiskt er brukandes), er det få biler som kan konkurrere på plass, 4x4, og standardutstyr som den kommer med. For å ikke snakke om drivstoffsbesparelse og vedlikehold (oljeskift, xxxx deler som må skiftes på en brennstoffmotor).

Tesla kommer til å selge den i bøtter og spann i Norge.

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. juli 2016, klokken 12:17
Sitat fra: Øggen på onsdag 13. juli 2016, klokken 12:04
Spekulasjon på reell rekkevidde for X60D?
Vil det gi ca 290 km ved gunstige verforhold eller?
Tross alt en del 1000 lappa billigare.

Meget skeptisk. Nærmere 250-270km hvis jeg skulle tippe med "normal kjøring". For din del Øggen vet vi begge at det muligens ville vært nærmere 200km. ;D

Skeptisk til rekkevidden til X60D ja. Den blir vel omtrent som en S50.
Til sammenligning forsvant s40 umiddelbart da ingen kjøpte den.
Lukter hyppige besøk på supercharger med lading til høy soc :/
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kanutten

Jeg forstår ikke helt vitsen med en X med så kort rekkevidde?

Blir for meg litt som de som kjøper yacht uten motor for å briefe i havna i Monaco  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA