Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

navigatoren feiler igjen - slitsomt

Startet av Wattson, mandag 27. juni 2016, klokken 22:41

« forrige - neste »

Wattson

Begynner å bli møkkalei feil på navigatoren. "Posisjonen" på navigatoren låste seg på ett sted rett før jeg skulle på langtur oslo-stavanger t/r. Kom tilbake kun noen minutter underveis ellers over 1100km uten navigator og veldig enerverende å ikke kunne beregne og planlegge kjøring/lading. Dette startet i forrige uke og har også vært rapportert for ett halvt år siden uten at tesla fant noe feil. Har rapportert feilen pr telefon og ble lovet svar innen 48timer men ingenting skjer. Tips eller råd for å gå fram videre mottas med takk
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Tuxedo

Antar du har forsøkt restart av begge skjermene?  Utover det er det lite man kan gjøre selv i en slik situasjon.

Cobos

Jeg har hatt slikt en par ganger... restart av hovedskjerm, og gi den noen minutter har løst det for meg. Alternativt skru av bilen via skjermen. Gå ut gi den noen minutter og start opp igjen. Da pleier et å funke fint, men gjør dette i et sted med god telenordekning.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Wattson

Takk for tips.  Ja, jeg har prøvd reset av skjermen mange ganger uten hell og attpåtil "Power off" i tillegg noen ganger.  Men så har det altså kommet tilbake av seg selv etter ca en uke.
Neste gang skal jeg prøve å gå ut av bilen som beskrevet.
Mvh Wattson
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

inverter

De fleste gangene jeg har slitt med heng i navigatoren har vært når "power save" er påslått.

Ring Tesla support når den henger så kan de gå inn og se.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA