Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Winter ( Model 3 ) is coming.. Ny spekulasjonstråd for evt verdifall.

Startet av OleI, onsdag 22. juni 2016, klokken 14:18

« forrige - neste »

OleI


Solheim

Tviler på det blir noe Lidar når Musk har uttalt at han mener at det ikke gir mening og er unødvendig.
Men det jeg tror kommer i neste unveiling er AP med Mobileye EyeQ4 eller tripple EyeQ3 i motsetning til enkel EyeQ3 som sitte i Model S idag.
Og ut fra lekkede tegninger ser det ut til at det blir tripple front kamera for 180 graders bilde. Så blir det vell sikkert et rear-facing kamera og kanskje radar.





Den her kan bli spennende.

OleI

Hvor har du kilden din fra?
Nå kan det være jeg tar helt feil her, men er ikke både pedestrian noise unit og trippel kamera allerede en del av faceliften? Mener å huske jeg har lest noe om det tidligere.

Bjoris

Sitat fra: OleI på fredag 24. juni 2016, klokken 08:41
Hvor har du kilden din fra?
Nå kan det være jeg tar helt feil her, men er ikke både pedestrian noise unit og trippel kamera allerede en del av faceliften? Mener å huske jeg har lest noe om det tidligere.

Dessverre er det ikke kommet noe åpenbare endringer i AP på faceliften... Radaren er flyttet litt høyere og innenfor skjermen, kan bli bedre over bakketopper og mot snø og dritt, men ellers er det vel bare avdekket at det er kablinger til et slikt kamera, men kameraet er der ikke, enda... MEN, det kommer på min som produseres i starten av Juli, det er jeg HELT sikker på, eller kanskje på bilen som produseres etter min, det er vel mer typisk min flaks...

OleI

Sikker på det? Hadde egentlig tenkt å ta imot min nye i mars neste år pga det evt Elon kommer med i Q4, men dersom det kommer stor endring før det er det ingen grunn til å vente så lenge.

Bjoris

Det bare tull fra min siden, ingen vet slikt, det gikk en masse rykter om AP 2.0 i Nov/Des når jeg bestilte, det var delvis grunnen til at vi ikke kjøpte ny S da, men bestilte med levering lengst mulig frem i tid, nå produseres bilen om 2 uker og vi har jo fått mye nytt, men ikke AP, hehe

Veldig vanskelig å vente på noe på Tesla, nå har vi fått Facelift og må være fornøyd med det tenker jeg... Full autonom kjøring er lengre frem også så om det nå kommer noe som er bedre så vil det ikke vare lenge før det kommer noe som er enda nærmere full autotomi. Jeg tror at hvis en skal ha noe som er noe helt annet enn det som er i dag så må en vente lenge... MEN, kan jo ta feil, men uansett er jo ikke regelverket klart for dette heller, men skulle gjerne hatt ett system som kunne styre uansett veier og se dyr og mennesker med 0% feil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA