Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremoverlent barnesete i i3 - kronglete å håndtere??

Startet av hELgenen, lørdag 28. mai 2016, klokken 23:48

« forrige - neste »

hELgenen

Nå kommer et, kanskje?, dumt spørsmål, men jeg finner liksom
ikke noe godt svar. Vi har et vanlig forovervendt barnesete
som har en pute foran hvor sikkerhetsselen skal føres under i
et smalt spor i puten.(Cybex Pallas 2 fix)
I vår vanlige fossilbil må jeg åpne bakdøren,dra ut maks lengde på beltet,
så føre det under puten og så strekke meg så lang jeg er for å nå frem til
festepunktet på sikkerhetsselen som sitter mellom setene bak.
På i3 er jo sikkerhetsselen montert i døren
slik at jeg ser for meg at jeg må først må plassere puten, så lukke
bakdøren og så gå inn via fordøren og derfra forsøke stuntet med å dra
beltet under puten og så frem til festepunktet...alt sammen stående
med hodet inn fra en av dørene foran....Det virker så hinsides
fomlete i mitt hodet hvor jeg ser for meg at døren liksom
kommer i veien og må justeres hver bidige gang for å komme til der
bak - er det noen som har erfaringer med dette på en i3?

Klykken

Hmm..? Forsetebeltene er festet i bakdøren, ja. Baksetebeltet sitter i stolpe bak baksetene. Har du ungen i forsetet kanskje? =-O
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

@hELgenen, Det er vel bare en måte å få avklart dette på. Prøvekjør en i3 og forsøk med ditt eget barnesete. Men hvis i3 er en bil som ellers passer ditt behov og lommebok, kan vel umulig dette være en dealbreaker. Er det ikke bare å kjøpe en nytt barnesete ? Vil ikke se bort fra at din lokale BMW pusher vil gi deg en god deal på et nytt  ;)

JorgenM


Jeg kjører ofte med tre barn i i3'n, ett bakovervendt i baksetet og de to andre fremovervendte. Eneste "problemet" her er å løfte minstejenta opp i det bakovervendte, det er det TRANGT. Men, ikke noe problem med de to andre hos oss, men vi har en stol uten slikt spor og den står alltid foran.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

EinarV

Sitat fra: JorgenM på søndag 29. mai 2016, klokken 07:37

Jeg kjører ofte med tre barn i i3'n, ett bakovervendt i baksetet og de to andre fremovervendte. Eneste "problemet" her er å løfte minstejenta opp i det bakovervendte, det er det TRANGT. Men, ikke noe problem med de to andre hos oss, men vi har en stol uten slikt spor og den står alltid foran.

Vi har Cybex Sirona bakovervendt i baksetet. Genial stol både for i3 og andre biler...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

john

++ på sironaen. Genialt å kunne snu setet 90 grader for å stroppe fast junior ☺

Sent fra min D6603 via Tapatalk


hELgenen

Sitat fra: Klykken på søndag 29. mai 2016, klokken 03:16
Hmm..? Forsetebeltene er festet i bakdøren, ja. Baksetebeltet sitter i stolpe bak baksetene. Har du ungen i forsetet kanskje? =-O

Neida - har til og med prøvekjørt den men la ikke merke til at det er forsetebeltene som er festet til bakdøren :-[, ikke baksetebeltet..........Flaut, men når du skrev det så skjønte jeg det jo........Litt uvant å ikke ha B stolpen der

JorgenM

Finnes det stoler som kan snus også ja :) Genialt, men uaktuelt for oss å investere i det nå når vi har ca bare ett år igjen med bakovervendt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Sonus

Litt på siden, men er det isofix i passasjerstolen foran på I3?

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

sfinxern

Sitat fra: JorgenM på søndag 29. mai 2016, klokken 19:04
Finnes det stoler som kan snus også ja :) Genialt, men uaktuelt for oss å investere i det nå når vi har ca bare ett år igjen med bakovervendt.

Dette setet kan snus og brukes som fremovervendt også ;). Da vel og merke med en pute foran i stedet for en tradisjonell 6pkt sele. Var litt skeptisk til det, men datteren min trives godt!

Beste sete jeg noensinne har hatt! Og det beste av alt er at det er svært plassbesparende for passasjeret foran.

I det gamle BeSafe vi hadde, måtte jeg sitte med knærne oppi haka.. ikke akkurat fint på langtur..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

JorgenM

Sitat fra: sfinxern på mandag 30. mai 2016, klokken 18:00
I det gamle BeSafe vi hadde, måtte jeg sitte med knærne oppi haka..
Du er ikke gamle karen altså hehe  ;D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

sfinxern

Hahaha  ;D ;D ;D

Her gikk det litt fort i svingene ja  ;).

"I" burde være "med".
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

snakkis

Sitat fra: sfinxern på mandag 30. mai 2016, klokken 18:00
Sitat fra: JorgenM på søndag 29. mai 2016, klokken 19:04
Finnes det stoler som kan snus også ja :) Genialt, men uaktuelt for oss å investere i det nå når vi har ca bare ett år igjen med bakovervendt.

Dette setet kan snus og brukes som fremovervendt også ;). Da vel og merke med en pute foran i stedet for en tradisjonell 6pkt sele. Var litt skeptisk til det, men datteren min trives godt!

Beste sete jeg noensinne har hatt! Og det beste av alt er at det er svært plassbesparende for passasjeret foran.

+1

LMOR

#14
Sitat fra: EinarV på søndag 29. mai 2016, klokken 12:47
Sitat fra: JorgenM på søndag 29. mai 2016, klokken 07:37

Jeg kjører ofte med tre barn i i3'n, ett bakovervendt i baksetet og de to andre fremovervendte. Eneste "problemet" her er å løfte minstejenta opp i det bakovervendte, det er det TRANGT. Men, ikke noe problem med de to andre hos oss, men vi har en stol uten slikt spor og den står alltid foran.

Vi har Cybex Sirona bakovervendt i baksetet. Genial stol både for i3 og andre biler...
Det finnes flere versjoner av denne, "vanlig", M I-size, Plus.
Noen som vet hva som er forskjellen?

Fant forskjellen selv: I-size er den nye EU standarden, men dette setet kan ikke roteres 90 grader.
Plus er et mer slitesterkt og grovere stoff.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA