Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer ladeplasser General Ruges vei i Oslo

Startet av idaberik, mandag 23. mai 2016, klokken 21:06

« forrige - neste »

idaberik

Jeg og samboeren var på visning på en leilighet på Skullerud i dag, og megler var usikker på lademulighetene i fellesgarasjen, men har sett at 800 meter unna skal det være offentlige ladestasjoner. Ifølge ladestasjoner.no skal det være 12 gratis i General Ruges vei 94 og 12 gratis på Rustad parkeringsplass, men de er jo rett ved siden av hverandre. Er det noen som vet om det virkelig er så mange der, eventuelt hvor stor pågang det er på de ladeplassene som er der?

Øyvind.h

Ring styreleder og spør. Si dere vurderer å legge inn bud, men at dere ikke har info om lading av bil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

idaberik

Megler skulle spørre for oss, men liker leiligheten så godt at vi vurderer å legge inn bud okke som, og da er det kjekt å vite litt om de offentlige ladeplassene :-)

m0nkey

Sitat fra: idaberik på mandag 23. mai 2016, klokken 21:06
... Ifølge ladestasjoner.no skal det være 12 gratis i General Ruges vei 94 og 12 gratis på Rustad parkeringsplass, men de er jo rett ved siden av hverandre. ...
Dette er nok en "dobbelbooking" i NOBIL. I virkeligheten er det kun en ladeplass med 12 punkter.
Som du kan se av kartet til Oslo kommune er det ganske sparsomt med offentlige ladeplasser i bydel Østensjø:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/kart/
KIA Soul EV Classic (2015)

Øyvind.h

Sitat fra: idaberik på mandag 23. mai 2016, klokken 21:58
Megler skulle spørre for oss, men liker leiligheten så godt at vi vurderer å legge inn bud okke som, og da er det kjekt å vite litt om de offentlige ladeplassene :-)

Vil anbefale å ringe selv.  Megler er interessert i å selge, og formidler deg infoen muntlig....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

prompt

Eg har vore på Rustadsaga nokre gongar i det siste, men det har vore på dagtid. Både i kvardagane og søndag med turrush. Det var ledig ladepunkt kvar gong eg var der, og i vekedagane var det så og seie heilt tomt. Det er den nye typen ladestasjon der. Kunne sjølv tenkt meg leilegheit der, men eksen vil diverre halde seg i byen, og mor bestemmer :)

idaberik

Sitat fra: prompt på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:36
Eg har vore på Rustadsaga nokre gongar i det siste, men det har vore på dagtid. Både i kvardagane og søndag med turrush. Det var ledig ladepunkt kvar gong eg var der, og i vekedagane var det så og seie heilt tomt. Det er den nye typen ladestasjon der. Kunne sjølv tenkt meg leilegheit der, men eksen vil diverre halde seg i byen, og mor bestemmer :)

Hadde samme problem men min samboer. Han ville visst ikke bo der likevel, så da stod vi over. Men fint å vite at det er mye plasser, i tilfelle jeg klarer å overtale senere!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA