Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling åpnet for alle, kraftig pisøkning på 75D

Startet av Ellemelle, fredag 29. april 2016, klokken 11:48

« forrige - neste »

Ellemelle

Grunnprisen for 75D er økt fra annonserte 709' til 740', samtidig er kronekursen på det sterkeste på lang tid.

Torkils

3000 dollar blir til 31000 nok. Bare siden jeg reserverte i fjor høst har X blitt 100000.- dyrere...  Jeg må tenke litt mere.
Strategien til Tesla er å selge dyre modell S og X for å finansiere model 3. Kanskje jeg ovelater finanieringansvaret til andre  :-\
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

petersv

Ser ut som at det ikke er grunnprisen, men at luftfjæring ikke kan tas vekk.

Ellemelle

#3
Sitat fra: petersv på fredag 29. april 2016, klokken 12:04
Ser ut som at det ikke er grunnprisen, men at luftfjæring ikke kan tas vekk.
La også merke til det etterhvert, men fortsatt er det snakk om en ekstra prisøkning (luftfjæring er 21')

krl

Da betyr det vel ikke noe for dem som skal ha hengerfeste. I og med at luftfjæring allerede var obligatorisk.

"Min" konfigurasjon havner på over 1.000.000, med andre ord alt for dyrt... Får satse på at hengerfeste blir tilgjengelig på Model S etterhvert. Eller at dollaren faller som en stein.

petersv

853.600  for min minimumskonfig med 75kWh, skinn, 7 seter, autopilot, luft, vinter og hengerfeste. Vinterhjul kommer i tillegg, ca 20k. som jeg da hadde kjøpt utenom.

Silkefot

Ble ingen økning for meg da jeg skal ha hengerfeste og dermed også må ha luftfjærer. Havner på 819' men synes fortsatt det er mye. Lurer på hvor lang tid kronen må være sterk før prisene settes ned...
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Ellemelle

Sitat fra: Silkefot på fredag 29. april 2016, klokken 13:25
Ble ingen økning for meg da jeg skal ha hengerfeste og dermed også må ha luftfjærer. Havner på 819' men synes fortsatt det er mye. Lurer på hvor lang tid kronen må være sterk før prisene settes ned...
Annonsert pris var kr 709'. Luftfjærer koster kr 21'. Ny pris er 740'. Ergo har de - i tillegg til å gjøre luftfjæring obligatorisk - økt prisen med kr 10'.
Ikke allverden, men likevel ganske spesielt med tanke på dollarens utvikling den siste tiden.

petersv

Nja, det er vel pga. 5kWh ekstra, som få som bestilte 70 i USA fikk dette gratis, ble satt opp der også når de endret.

GeniEL

Sitat fra: eltoro på fredag 29. april 2016, klokken 13:49
Annonsert pris var kr 709'. Luftfjærer koster kr 21'. Ny pris er 740'. Ergo har de - i tillegg til å gjøre luftfjæring obligatorisk - økt prisen med kr 10'.
Ikke allverden, men likevel ganske spesielt med tanke på dollarens utvikling den siste tiden.
Jeg oppfatter dette annerledes. Prisøkningen fra tidligere annonserte 70D (709') til 75D (740') er 31.000 kroner, og det er for en 5-seter som ikke "krever" luftfjæring, og det er da heller ikke inkludert. Skal du ha luftfjæring kommer det i tillegg og du passerer 761'.

Det vil si (som tidligere nevnt i tråden) at den amerikanske prisøkningen på $3.000 ble til 31.000 kroner, og det synes jeg er frisk kalkulatorbruk fra Tesla sin side.

Min 90D har for øvrig fått verdistigning på drøye 6.000 etter at interiørvalget også fikk samme endring som i USA, Matt Obeche ble tilvalg og Asketre ble standard.

romeoS

Sitat fra: petersv på fredag 29. april 2016, klokken 12:57
853.600  for min minimumskonfig med 75kWh, skinn, 7 seter, autopilot, luft, vinter og hengerfeste. Vinterhjul kommer i tillegg, ca 20k. som jeg da hadde kjøpt utenom.

Samme config  på US siden blir $96250, valutakalkulator omregner dette til 777.815,50. Det er en merpris i Norge d.d. på 75.000,-. Fikk stoppet en bestilling på 90D når 75D ble annonsert. Nå er jeg i tvil igjen, er det noe håp om og vits i å vente på en valutajustering av prisen.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Jonbjo

Noen som vet om det er 11kw eller 16,5kw lader for oss som har bestilt tidligere? Sto ikke noe om oppgraderingsalternativ da jeg bestilte, men det gjør det nå.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Epleskreller

Er laderen software-begrenset? Siden man kan oppdatere i ettertid til ca samme pris +mva?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

Sitat fra: Jonbjo på fredag 29. april 2016, klokken 22:49
Noen som vet om det er 11kw eller 16,5kw lader for oss som har bestilt tidligere? Sto ikke noe om oppgraderingsalternativ da jeg bestilte, men det gjør det nå.

Det er nok 11kW, dessverre. "Dobbeltlader" er ikke lenger det det en gang var - igjen, dessverre. Personlig er jeg usikker på om jeg hadde betalt for det lille ekstra. :-\

(PS! Samtlige Signatur modeller får dog 16,5kW som standard.)

N00b

De gangene du virkelig trenger 22kwh trenger du egentlig en superlader.
Når du da kun greier trekke ned 24A på 3 fase 400V istedet for dagens 32A, da synes du det er tregt.

Å vente på lading suger.
Da får du heller planlegge litt bedre. 16,5 kwh laderen er kommet for å bli.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA