Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cold Weather Brake Package installert på service

Startet av berge, torsdag 28. april 2016, klokken 11:16

« forrige - neste »

berge

Vår TMS kom akkurat hjem fra årlig service, og i listen over arbeid som er utført er det blant annet «Cold Weather Brake Package» installert. Vet noen hva det er?

Nå bruker vi heller sjeldent bremsene i noen særlig grad, siden det aller meste av fartsreduksjon skjer med regenererende bremsning, menmen.

Muffinman

Du har fått installert en erkjennelse av at de originale bremsene ofte ikke fungerer godt nok under bestemte omstendigheter. Smil, du har fått bedre bremser :)  Består vel av andre klosser, skjold og i noen tilfeller skiver.


berge

Aha, tusen takk! Dette kan forklare bremseoppførselen jeg opplevde en gang i vinter, hvor jeg like etter start syntes bremsene trengte veldig mye mer vandring for samme stoppeffekt. Etter litt kjøring forsvant problemet på egenhånd.

LASOL

#3
Betyr dette at 2015 modeller (min ble levert i oktober og tatt i bruk i desember2015) heller ikke har denne pakka installert? Jeg hadde flere nestenulykker i vinter ikke bare når bilen hadde stått parkert men også under kjøring hvor bremseeffekten var 0 selv om det ikke var glatt. Jeg dro rett ut i flere kryss på rødt lys uten at jeg kjørte aggressivt inn mot kryssene.. Har klaget men fått til svar at regenerering må settes på low og at man jevnlig må bråbremse.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

RaBalder

Fikk installert på min nå i vår og nå fungerer bremsene slik de skal på en bil. Hver eneste gang.

Så hvis det til tider ikke tar ordentlig, så har du neppe bremser tilpasset cold-weather.

Muffinman

Sitat fra: LASOL på torsdag 28. april 2016, klokken 13:26
Betyr dette at 2015 modeller (min ble levert i oktober og tatt i bruk i desember2015) heller ikke har denne pakka installert? Jeg hadde flere nestenulykker i vinter ikke bare når bilen hadde stått parkert men også under kjøring hvor bremseeffekten var 0 selv om det ikke var glatt. Jeg dro rett ut i flere kryss på rødt lys uten at jeg kjørte aggressivt inn mot kryssene.. Har klaget men fått til svar at regenerering må settes på low og at man jevnlig må bråbremse.
Min 85D utlevert november er sjekket og har disse bremsene. Årsaken til at det ble gjort en kontroll er at også jeg har hatt noen episoder, riktignok ikke så dramatiske som de du beskriver. Hard bruk av bremsene later ikke til å gjøre noen forskjell, på neste tur er det likedan. 2013-modellen ble retrofittet med kaldværsbremser, og her fungerer det faktisk bra uansett. Jeg aner ikke hva som er forskjellen.

tho

Jeg fikk nye skiver også på min mars - 2014 modell.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

pwb

Sitat fra: LASOL på torsdag 28. april 2016, klokken 13:26
Betyr dette at 2015 modeller (min ble levert i oktober og tatt i bruk i desember2015) heller ikke har denne pakka installert? Jeg hadde flere nestenulykker i vinter ikke bare når bilen hadde stått parkert men også under kjøring hvor bremseeffekten var 0 selv om det ikke var glatt. Jeg dro rett ut i flere kryss på rødt lys uten at jeg kjørte aggressivt inn mot kryssene.. Har klaget men fått til svar at regenerering må settes på low og at man jevnlig må bråbremse.

Bremsene virker dårlig selv med den pakka installert. En på jobben fikk den installert og klagde fordi det var like håpløst, da satte de den på laveste regenerering og ba han kjøre med det og problemet har etter det vært borte.

vnm

Sitat fra: pwb på torsdag 28. april 2016, klokken 16:39
Sitat fra: LASOL på torsdag 28. april 2016, klokken 13:26
Betyr dette at 2015 modeller (min ble levert i oktober og tatt i bruk i desember2015) heller ikke har denne pakka installert? Jeg hadde flere nestenulykker i vinter ikke bare når bilen hadde stått parkert men også under kjøring hvor bremseeffekten var 0 selv om det ikke var glatt. Jeg dro rett ut i flere kryss på rødt lys uten at jeg kjørte aggressivt inn mot kryssene.. Har klaget men fått til svar at regenerering må settes på low og at man jevnlig må bråbremse.

Bremsene virker dårlig selv med den pakka installert. En på jobben fikk den installert og klagde fordi det var like håpløst, da satte de den på laveste regenerering og ba han kjøre med det og problemet har etter det vært borte.
Har også bil fra oktober 15 og opplevd det samme. I følge Tesla er alt tipp topp og de anbefaler meg å kjøre regen low om vinteren for å bruke bremsene nok. Kan da selfølgelig kjøre normal regen nårjeg trenger det.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA