Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic roads

Startet av moderator 2, fredag 19. februar 2016, klokken 08:45

« forrige - neste »

moderator 2

Arctic roads har stengt sin egen tråd, men vi kan fortsette å diskutere AR i denne tråden.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Olee

ArneS

Sitat fra: Forum Admin på fredag 19. februar 2016, klokken 08:45
Fortum har overtatt og oppgradert EV Power sine hurtigladere. Arctic Roads sine årskunder har ikke lenger adgang til fri lading i EV power sitt nettverk.

Arctic Roads har stengt denne tråden for videre spørsmål.

Ønsker du fremdeles å diskutere Arctic Roads, kan dette gjøres i denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26788.0.html

Lars
Forum Admin

Vel, hva er riktig? Forum Admin eller Arctic Roads: http://arcticroads.com/ladesteder/

P85+ Signature (solgt)
P85DL

Olee

Tipper Fortum har riktig  ::)

SitatVil jeg kunne fortsette å lade på Artic Roads sine ladere med mitt EV Power abonnement, eller omvendt?

Fortum viderefører ikke avtalen med Artic Roads, ettersom vi selv har et nasjonalt nettverk av ladere. Som Fortum-kunde har du tilgang til over 450 ladere i Norge og et hundretalls ladere i Sverige og Finland. EV Powers kunder vil ikke lenger kunne lade ved Artic Roads ladere og Artic Roads kunder vil ikke lengre kunne benytte seg av EV Powers ladere.

3irikur

Sitat fra: Forum Admin på fredag 19. februar 2016, klokken 08:45
Arctic roads har stengt sin egen tråd, men vi kan fortsette å diskutere AR i denne tråden.
Kan ikke du bare åpne tråden igjen?

Ahh, jeg skjønner. Den andre tråden gir inntrykk av at AR leser den, det gjør de jo ikke lenger.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Leon

Da er det også bekreftet av AR at roaming-avtalen med EV ikke gjelder lenger:
http://arcticroads.com/nyheter/vedrorende-roamingavtalen-med-ev-power/
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

AmocoCadiz

Fortum bygger aktivt nye hurtigladere med nye lokasjoner stadig vekk, Grønn Kontakt er også aktive, Men Arcic Roads storstilte utbyggingsprogram er det stille om, er det ikke på tide å sette igang utbyggingen snart?

Siste aktivitet på sine egne FB sider er fra 22januar...

3irikur

Deltaladeten på Grelland har nå fått en lapp som sier at det kommer til å koste penger å lade der fra 1.juni, og at det kun er abonnenter som kan lade!

...Men den ladet da jeg koblet til i dag  ;)

Blå Ampera-e 2017

Myrvang

Er denne fortsatt gratis? Gidder ikke betale 260,- (?) for en lading, men lader gjerne hos AR om det er gratis :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

leafnor

Sitat fra: Myrvang på fredag 22. juli 2016, klokken 12:33
Er denne fortsatt gratis? Gidder ikke betale 260,- (?) for en lading, men lader gjerne hos AR om det er gratis :)
Nei, ref her:
https://www.facebook.com/arcticroads/?fref=ts
Og "posten" fra 26 mai, om at testperioden er ferdig.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Olee

Sitat fra: leafnor på fredag 22. juli 2016, klokken 17:35
Nei, ref her:
Men et par poster tilbake så står det at den var gratis den 3. juni. Da hjelper det lite hva AR sier den 26. mai!

leafnor

Sitat fra: Olee på fredag 22. juli 2016, klokken 18:04
Sitat fra: leafnor på fredag 22. juli 2016, klokken 17:35
Nei, ref her:
Men et par poster tilbake så står det at den var gratis den 3. juni. Da hjelper det lite hva AR sier den 26. mai!
Ja, det ja.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

3irikur

Nei, stoppet der for litt siden, da kostet det penger. Fant heller ikke ut hvor jeg skulle sende sms for å betale, så ikke stopp der! Kjørte videre til Holmestrand.

Forøvrig har jeg hørt rykter om at Fortum har satt opp lader ved den samme shell-stasjonen, så det er kanskje greit å stikke innom like vel?

Blå Ampera-e 2017

leafnor

Sitat fra: 3irikur på lørdag 23. juli 2016, klokken 08:46

Nei, stoppet der for litt siden, da kostet det penger. Fant heller ikke ut hvor jeg skulle sende sms for å betale, så ikke stopp der! Kjørte videre til Holmestrand.

Forøvrig har jeg hørt rykter om at Fortum har satt opp lader ved den samme shell-stasjonen, så det er kanskje greit å stikke innom like vel?
NB: Fortumlader er ikke markert på deres Charedrive.Com lengre! Så det blir med rykte.
Leaf 2019/Jan 42.000 km

leafnor

Vil bare nevne at AR stod ved sitt tilbud her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21671.msg429228.html#msg429228

Fikk tilsendt ladekort uken før jeg skulle på langtur til Danmark fra Trondheim, og jeg returnerte ladekortet i ferdig frankert konvolutt igjen nå på mandag.
En verdi for meg på omlag 399,- som ville vært alternativet for månedsabonnement i Go-Charge app.

Ladet:
2xFagerhaug
2xHjerkinn
2xDombås
1xGrelland
1xSvinesundparken
1xStorbaug (Moss)
1xVestby

Den på Lillehammer fikk jeg feilmelding på, så i stedet for å prøve for lenge kjørte jeg til Fortum/GK lader lengre ned i veien.
Fikk erfare også det ekstra med å lade på 125A ladere (Vestby og Grelland). Strømmen mer som "fosset" inn sånn relativt sett. Virket slik i alle fall selv om det ikke er mer enn 10% raskere enn andre sånn stort sett.
Leaf 2019/Jan 42.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA